fbpx

YAMAHA MAJESTY S 125, Πλήρης Δοκιμή

Γαλαζοαίματοι στην κίνηση της πόλης

Εφοδιασμένο με ισχυρό κινητήρα, μαζεμένες διαστάσεις, τροχούς μεσαίας διαμέτρου και επίπεδο δάπεδο, το Yamaha Majesty S 125 είναι αποφασισμένο, κομμένο και ραμμένο για να τα βάλει με την μποτιλιαρισμένη πόλη. Η υψηλή τιμή, με την οποία λανσαρίστηκε αρχικά στην αγορά, μειώθηκε πρόσφατα στα 2.690 ευρώ, κι έτσι οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Yamaha Majesty S 125

Είχαμε ανακαλύψει το Yamaha Majesty S 125 πολύ νωρίτερα από τη μέρα που πάτησε τις ρόδες του στην Ευρώπη, στην Ταϊβάν όπου κατασκευάζεται από την εκεί θυγατρική της Yamaha και προοριζόταν για την τοπική αγορά. Η εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά του παρέπεμπαν σε άμεσο εμπορικό αντίπαλο του Honda PCX 125 και 150, που τόσο πετυχημένα είναι στις χώρες που παραδοσιακά αγοράζουν σκούτερ.

4T-Gear-text_banner_540x87_4T_2015-2

Με την πρώτη κιόλας ματιά γίνεται προφανές ότι οι σχεδιαστές της Yamaha πάτησαν πάνω στις γραμμές του Honda, με ομοιότητες όπως το χαρακτηριστικό “βαρύ” μπροστινό τμήμα, το γυμνό τιμόνι, κ.λπ. με τη διαφορά ότι το Μajesty φαίνεται πιο “μυώδες”, πιο γεροδεμένο.

Yamaha Majesty 125 S

Tα πιο δυνατά σημεία του νέου Majesty S 125 είναι η νέα εμφάνιση, η ψηλή ζελατίνα, η οπίσθια ανάρτηση με το μονό αμορτισέρ, ο υγρόψυκτος 4βάλβιδος ψεκαστός κινητήρας, δισκόφρενα μπροστά-πίσω, ακτινική δαγκάνα μπροστά με δίσκο μαργαρίτα, LED φώτα, ζάντες αλουμινίου 13 ιντσών, και δυνατότητα αποθήκευσης ενός full-face κράνους κάτω από τη σέλα.

Yamaha Majesty 125 S

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Yγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος με τέσσερις βαλβίδες και τροφοδοσία με ψεκασμό που αποδίδει 11,7 ίππους στις 7.500rpm, με τη ροπή να φτάνει τα 1,18 kgm στις 7.000rpm. Το ψυγείο για λόγους διαχείρισης χώρου και απλότητας κατασκευής βρίσκεται στο δεξί άκρο του κινητήρα παράλληλα τοποθετημένο (στο διαμήκη άξονα), πίσω από το δεξί πόδι του αναβάτη.

Yamaha Majesty 125 S

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: Το Yamaha Majesty S 125 ξεχωρίζει στο τομέα του design προτάσσοντας παράλληλα την υψηλή ποιότητα κατασκευής του, αλλά και μια ενδιαφέρουσα μίξη sport και χρηστικών στοιχείων. Εδώ συναντάμε την κομψότητα ενός κλασικού σκούτερ ειδικά στο “πεπλατυσμένο” μπροστινό τμήμα που δεν ξεχνάει να θυμίσει παλαιότερα Majesty, έτσι σαν οικογενειακή πινελιά, ως αναφορά. Το πίσω τμήμα του Majesty μοιάζει να προέρχεται από διαφορετικό σχεδιαστή, αφού είναι αιχμηρό και σπορτίβικο. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή (όπως είπαμε το scooter είναι κατασκευασμένο στην Ταϊβάν), όπως και το φινίρισμα και η βαφή που είναι ματ-ασημί, αναδεικνύοντας το design του σκούτερ.

Yamaha Majesty 125 S

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μικρο-μεσαίο, χαμηλό και μακρύ είναι το Yamaha Majesty S 125, ταιριάζοντας και στα χαμηλότερα αναστήματα, με το μεταξόνιο φτάνει τα 1.405mm και το βάρος γεμάτο στα κάπως πολλά 148kg. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στα 7,4 λίτρα

Yamaha Majesty 125 S

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ-ΦΡΕΝΑ: Οι αναρτήσεις είναι τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά με διαδρομή 79mm. Η οπίσθια ανάρτηση είναι που κάνει τη μεγάλη διαφορά σε αυτό στο σκούτερ. Υπάρχει η διάταξη που πρωτοείδαμε στο Yamaha Xenter με ένα αμορτισέρ που δουλεύει υπό γωνία, σχεδόν οριζόντιο στη δεξιά πλευρά του σκούτερ. Η διαδρομή του τροχού είναι 93 mm. Στα φρένα έχουμε: μπροστά έναν δίσκο τύπου μαργαρίτα με διαμέτρου 267 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων ακτινικά τοποθετημένης μάλιστα. Δισκόφρενο υπάρχει και στον οπίσθιο τροχό διαμέτρου 245 mm, με δαγκάνα μονού εμβόλου. Οι τροχοί είναι 13 ιντσών, με τις ασημένιες ζάντες να διαθέτουν πέντε “στρεβλωμένα” μπράτσα. Τα ελαστικά της Kenda, φτιαγμένα στην Ταϊβάν, είναι διαστάσεων 120/70×13 μπροστά και 130/70×13.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ο αναβάτης κάθεται “μέσα” στο σκούτερ με το δάπεδο να είναι ψηλά, ανεβάζοντας έτσι τα πόδια του και δημιουργώντας μικρές γωνίες στα γόνατα, που δεν είναι ότι βολικότερο. Το δάπεδο μπορεί να είναι αρκετά πλατύ, αλλά είναι μικρό σε μήκος, χωρώντας τα πέλματα του αναβάτη οριακά. Στο πλήρες γύρισμα του τιμονιού – αν υποθέσουμε ότι τα πόδια είναι πάνω στο δάπεδο – τα άκρα του βρίσκουν πάνω στα γόνατα, αν ο αναβάτης είναι άνω του 1.75, όντας κάπως στριμωγμένος πάνω στο σκούτερ. Μπροστά από το τιμόνι στο φέρινγκ υπάρχει ψηλή ζελατίνα που προσφέρει προστασία στον αναβάτη.

Yamaha Majesty 125 S

ΤΙΜΟΝΙ: Το τιμόνι είναι αρκετά πλατύ για να προσφέρει εύκολη κίνηση του μπροστινού συστήματος και του τροχού, είναι σωληνωτό, γυμνό με μικρά αντίβαρα στα άκρα του, τα οποία κατεβαίνουν ελαφρώς προς τα κάτω. Οι μάλλον μεγάλου μεγέθους μανέτες και τα γκρίπ είναι καλής ποιότητας, με τις πρώτες να διαθέτουν έξυπνες εγκοπές στα άκρα τους για να σπάσουν σε συγκεκριμένο σημείο σε περίπτωση πτώσης και έτσι να συνεχίσουν να είναι λειτουργικές.

Yamaha Majesty 125 S

ΣΕΛΑ: Μικρού μήκους είναι η σέλα, με μαλακό αφρώδες ιδανικό για μικρές αποστάσεις μέσα στην πόλη, με αντιολισθητικό κάλυμμα που ήθελε λίγη παραπάνω “αντιολισθητικότητα” για σωστή στήριξη του αναβάτη στα φρένα. Ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη εύκολα και όταν ανοίξει φανερώνεται ένας έξυπνος μηχανισμός που την κρατάει όρθια. Το ύψος της από το έδαφος είναι στα (αρκετά) 795mm.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Στενότερη είναι η σέλα του συνεπιβάτη και το αφρώδες του την κάνει πομπέ, προσφέροντας αρκετή άνεση. Η θέση που κάθεται είναι ψηλά, τα πόδια μπαίνουν σε σωστές γωνίες πάνω στα αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ, όμως τα γόνατά του (αν είναι μεγαλόσωμος) θα εμποδίσουν τους αγκώνες του αναβάτη. Οι χειρολαβές στήριξής του είναι μεγάλες και καλοσχεδιασμένες.

Yamaha Majesty 125 S

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Πλατιά ποδιά και αρκετά καλού ύψους ζελατίνα, δημιουργούν μια καλή “προστατευτική διάταξη” για τον αναβάτη.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Λόγω του ότι ο πίσω τροχός είναι 13 ιντσών, ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ικανός να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα. Επίσης το Majesty S διαθέτει ανοικτή θήκη στην ποδιά και γάντζο για μεταφορά τσαντών. Μέσα στα αξεσουάρ της Yamaha υπάρχει και βαλιτσάκι Top-Box 39 λίτρων, για την τοποθέτηση του οποίου χρειάζεται και νέα σχάρα.

Yamaha Majesty 125 S

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ο ήχος του κινητήρα προδιαθέτει για τις επιδόσεις του οι οποίες όμως δεν γίνονται άμεσα αντιληπτές γιατί η “κλιμάκωση” της αυτόματης μετάδοσης είναι μακριά, με τις επιταχύνσεις να έρχονται αργά από στάση μέχρι τα 30 km/h, κι από κει και πάνω εντονότερα. Οι ταχύτητες που η απόκριση βελτιώνεται στο άνοιγμα του γκαζιού είναι από τα 50 μέχρι τα 80km/h.

Mέσα στην πόλη το Majesty εμφανίζει τις αρετές της ευελιξίας, με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού να βοηθάει στα δύσκολα περάσματα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Η λειτουργία του 4βάλβιδου κινητήρα είναι πολύ καλή, όπως και η τροφοδοσία του και λίγοι είναι οι κραδασμοί που φτάνουν σε δάπεδο και σέλα.

Yamaha Majesty 125 S

Οι αναρτήσεις είναι αρκετά άνετες σε δρόμους με λακκούβες, με την πίσω ανάρτηση με το οριζόντιο αμορτισέρ, να λάμπει πάνω από τον ανταγωνισμό αφού δύσκολα μεταφέρει κραδασμούς στον αναβάτη και έχει προοδευτική λειτουργία. Το πιρούνι είναι λίγο πιο σκληρό με τη διαδρομή του να τελειώνει πιο γρήγορα.

Το κράτημα του Yamaha Majesty S 125 είναι πολύ καλό, αφού συνολικά κινείται σαν ενιαίο κομμάτι, χωρίς ταλαντώσεις ή κουνήματα από τον πίσω τροχό. Βέβαια θα θέλαμε να το οδηγήσουμε και με καλύτερα λάστιχα γιατί με αυτά χρησιμοποιούσε έφταναν στο όριό τους νωρίτερα από τα όρια του scooter.

Yamaha Majesty 125 S

Στον τομέα των φρένων, ενώ περιμέναμε από μια δαγκάνα 2 εμβόλων ακτινικά τοποθετημένη και ένα αρκετά μεγάλο δισκόφρενο τύπου μαργαρίτα πολύ καλές επιδόσεις, στην πράξη το μπροστινό δισκόφρενο χρειαζόταν λίγη παραπάνω δύναμη για να ενταθεί το αρχικό “δάγκωμα”, ενώ αμέσως μετά γινόταν πολύ καλό, φρενάροντας δυνατά το σκούτερ. Το πίσω φρένο είχε κι αυτό αρκετή δύναμη και καλές επιδόσεις, ενώ δεν πρέπει να ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι το Majesty S δεν έχει ούτε ABS, oύτε γεφυρωμένα φρένα.

Yamaha Majesty 125 S

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Αν εξαιρέσεις την ελαφρώς στριμωγμένη θέση (μπορείς να πατήσεις στο σκαλοπάτι της ποδιάς, που είναι όμως ανηφορικό), η συνολική στάση και συμπεριφορά του scooter δεν θα αποτρέψει την επιθυμία για κοντινά ταξιδάκια-διαδρομές. Η ταχύτητά του (με ένα άτομο) μπορεί να κυμμαίνεται μεταξύ 80 και 100 km/h με τη ζελατίνα που κόβει τον πολύ αέρα, αλλά αφήνει το θόρυβο από τους στροβιλισμούς να φτάνουν στον αναβάτη. Με το ντεπόζιτο των 7,4 λίτρων να αρκεί για αυτονομία άνω των 220 χιλιομέτρων.

Yamaha Majesty 125 S

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Όπως είπαμε και νωρίτερα ο κινητήρας δείχνει το καλό του πρόσωπο και στις υψηλότερες στροφές και ταχύτητες. Το κοντέρ μπορεί να φτάσει να δείξει 115, με την πραγματική τελική να καταγράφεται στο 107 km/h. Η επιτάχυνση στα 100 μέτρα από στάση μετριέται στο 8,2 sec και παρ’ ότι δεν του φαίνεται το Majesty είναι κατά 0,4 του δευτερολέπτου πιο αργό από το PCX στην ίδια δοκιμασία. To σκούτερ της Yamaha κάνει τα 0-400 σε 21,4 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση μετρήθηκε στα 3,4 λίτρα, ανά 100 χιλιόμετρα, άρα σε κανονικές συνθήκες και μικτή οδήγηση μια αυτονομία κοντά στα 210 χιλιόμετρα είναι εφικτή.

ΤΕΛΙΚΑ…

Mόνο στο κομμάτι της εργονομίας θα υπάρξουν παράπονα κι αυτό από την πλευρά των μεγαλόσωμων αναβατών. Το Yamaha Majesty S 125 είναι ένα βολικό και εύκολο σκούτερ πόλης με καλό κινητήρα, κράτημα και φρένα, αλλά και πίσω ανάρτηση. Οι μέτριες πωλήσεις του στην αρχή που ήρθε οφείλωνταν στην τιμή του που ήταν 3.250 ευρώ. Μόλις αυτή κατέβηκε στα 2.690 ευρώ δηλαδή πάνω στον ανταγωνισμό του PCX τότε οι πωλήσεις άρχισαν να έρχονται. Στο μεταξύ όμως είχε εμφανιστεί και ο εσωτερικός ανταγωνισμός που λέγεται Yamaha ΝΜΑΧ 125…

Yamaha Majesty 125 S

ΟΡΓΑΝΑ: Ο μικρός χώρος που έχει διατεθεί για τα όργανα τα έχουν κάνει να μοιάζουν στριμωγμένα, με το (άχρηστο για τα σκούτερ) στροφόμετρο να στέκει στη μέση, εκεί που θα έπρεπε να υπάρχει το κοντέρ. Αναλογικό είναι το στροφόμετρο με κόκκινο στις 9.500 rpm και ψηφιακό το κοντέρ δεξιά του με μεγάλους αριθμούς, ενώ αριστερά υπάρχει μια αναλογική ένδειξη καυσίμου Ο φωτισμός τους είναι δυνατός το βράδι. Οι ενδείξεις περιλαμβάνουν: ολικό και μερικό χιλιομετρητή, ρολόι, ένδειξη service, ψεκασμός, μεγάλης σκάλας φώτων και θερμοκρασίας.

Yamaha Majesty 125 S

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Το όμορφο οπίσθιο φωτιστικό σώμα είναι φουλ LED, το μπροστινό σώμα, που είναι λιγότερο όμορφο έχει μόνο φώτα πορείας LED. Η δύναμη φωτός είναι καλή, με καλή δέσμη. Πολύ δυνατή είναι η κόρνα. Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει και συρταρωτή φραγή ασφαλείας. Στο δεξί άκρο του τιμονιού δεν υπάρχει kill switch, ενώ αριστερά υπάρχει σινιάλο μεγάλων φώτων.

Yamaha Majesty 125 S

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Πανεύκολη και βολική είναι η πρόσβαση για ανεφοδιασμό, αφού η τάπα βενζίνης είναι αεροπορικού τύπου και βρίσκεται πάνω στην ποδιά. Ο αναβάτης δεν χρειάζεται να κατέβει καν από τη σέλα, απλά να βγάλει το κλειδί από τον διακόπτη και να την ξεκλειδώσει.

Yamaha Majesty 125 S

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Υπάρχει κεντρικό και πλάγιο στάντ, το κεντρικό θέλει λίγη δύναμη για να δουλέψει. Σχάρα δεν υπάρχει και δύσκολα τοποθετείται, ενώ οι καθρέφτες είναι αρκετά καλοί.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Στροφόμετρο, πλάγιο στάντ, γάντζος, ανοικτή θήκη μικροαντικειμένων στην ποδιά, hi beam,

Yamaha Majesty 125 S

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11,7 ίπποι, στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ 79mm/ Μονό αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 93 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος διαμέτρου 267mm / Δίσκος, διαμ. 245 mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ίντσες/ 13 ίντσες (ελαστικά 120/70 μπροστά, 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.405 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:794mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7.4 lt
ΒΑΡΟΣ:148 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 - 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ