fbpx

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ: “ΣΚΟΥΤΕΡΟΔΡΟΜΙΑ” 4x400cc

  • Item #1
  • Item #2
  • Item #3

Mέση λύση παντού

Στην προσπάθεια των κατασκευαστών να δημιουργήσουν το “ιδανικό” σκούτερ, το πολυτάλαντο, αυτό που “θα τα κάνει όλα”, δημιουργούν κατηγορίες κυβισμών, μεγεθών και χαρακτήρων, ευελπιστώντας ότι έτσι θα το πετύχουν. Μια τέτοια κατηγορία είναι αυτή των 400 κυβικών.

Ποια είναι λοιπόν τα σκούτερ που μπορούν να κινούνται έστω και στοιχειωδώς στην πόλη, να κουβαλούν με άνεση δυο άτομα και συνάμα να μπορούν να ταξιδεύουν με αξιώσεις; Μα τα 400άρια φυσικά που ενισχύουν την κατηγορία τους με νέα μοντέλα. Σε αυτό το άρθρο τα Yamaha XMAX 400, SYM Maxsym 400i, Kymco Xciting 400i και Suzuki Burgman 400 διασταυρώνουν… τους τροχούς τους σε μια “Σκουτεροδρομία 4x400”.

Kymco Xciting 400i

Kymco Xciting 400i

Από τη μια έχεις τα 250άρια και τα 300άρια που σαν κύριο προορισμό τους έχουν την κίνηση στην πόλη, με μεγαλύτερες αξιώσεις των μικρότερων κυβισμών – 150-200cc, που κινούνται αποκλειστικά μέσα στο άστυ – και θέλουν να προσφέρουν εκκινήσεις, εκρηκτικότητα, ρεπρίζ, επιδόσεις και συγκινήσεις από φανάρι σε φανάρι.

Εξαιτίας του λόγου ιπποδύναμης/βάρους που έχουν (δηλαδή “λίγα” κιλά και “μεγάλη” ιπποδύναμη για να το καταλάβουμε) καταφέρνουν να είναι γρήγορα και διασκεδαστικά, ενώ παράλληλα έχουν ευελιξία, φρένα, κράτημα, κ.λπ.

Αυτός είναι και ο λόγος που τα προτιμούν οι περισσότεροι αναβάτες που έχουν έρθει στα σκούτερ από το χώρο της μοτοσυκλέτας ή έχουν και μοτοσυκλέτα στην κατοχή τους.

kymco-xciting-400

Kymco Xciting 400i

Τα 400άρια αποστασιοποιούνται λόγω όγκου από τη χρήση στην πόλη και φιλοδοξούν να καλύψουν και τον τομέα του τουρισμού – ο οποίος είναι χωράφι των 500αριών, των 600αριών και των μεγαλύτερου κυβισμού σκούτερ. Αυτό το πράττουν χωρίς το παραπανίσιο βάρος και το κυριότερο, χωρίς το παραπανίσιο κόστος.

Μια ακόμα χρυσή τομή λοιπόν τα 400άρια, ενδιάμεση κατηγορία-σφήνα ανάμεσα σε 300άρια και 500άρια. Με μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τα 300άρια και μικρότερο βάρος από τα 500-600άρια.

Τα καταφέρνουν λιγότερο καλά στην πόλη από τα πρώτα και λιγότερο καλά στο ταξίδι από τα δεύτερα, ταξιδεύουν καλύτερα σε σχέση με τη μικρότερη κατηγορία και κινούνται στην πόλη καλύτερα από τη μεγαλύτερή κατηγορία. Με τιμές που ξεκινούν από τις 5.095 και φτάνουν μέχρι τα 7.295 ευρώ.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ-ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Kymco Xciting 400i: Αιχμηρό και σπορ όσο κανένα άλλο, καλύπτει και αυτό τον τομέα χρήσης, εκτός των ταξιδιών.

Suzuki Burgman 400: Είναι το μεσαίο σκούτερ της Suzuki, που φοράει το όνομα Burgman, ανάμεσα στο 200 και το δικύλινδρο Burgman 650.

SYM Maxsym 400i: Το φθηνότερο και πλήρως εξοπλισμένο Maxsym φοράει την πιο χαμηλή τιμή αγοράς της κατηγορίας και προσανατολίζεται στην τουριστική χρήση.

Yamaha XMAX 400: Λίγο σπορ, λίγο τουριστικό, αλλά και πιο μαζεμένο, είναι το ελληνικό best seller της κατηγορίας των 400 κυβικών εκατοστών.

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ

Ισχυρότερο όλων στις ονομαστικές, εργοστασιακές ιπποδυνάμεις είναι το Kymco, που διαθέτει 36 ίππους, 4,5 παραπάνω ίππους από το πιο αδύναμο, ΤΜΑΧ 400 των 31,5 ίππων. Αμφότερα αποδίδουν τη μέγιστη ιπποδύναμή τους στις 7.500 στροφές ανά λεπτό, ενώ Suzuki και SYM σε χαμηλότερες στροφές.

Kymco Xciting 400i: 36,0 hp, στις 7.500 rpm

Suzuki Burgman 400: 34,0 hp, στις 7,300 rpm

SYM Maxsym 400i: 34,5 hp, στις 7.000 rpm

Yamaha XMAX 400: 31,5 hp, στις 7.500 rpm

SYM Maxsym 400i

SYM Maxsym 400i

72

ΤΡΟΧΟΙ

Όλα φορούν 15άρηδες τροχούς μπροστά, εκτός του Suzuki που φοράει μικρότερης διαμέτρου τροχό (14 ίντσες), ενώ Kymco και SYM φορούν 14άρηδες στον πίσω τροχό. Το Yamaha και το Suzuki προτιμούν τους 13άρηδες πίσω. Παρόμοιων διαστάσεων είναι και τα ελαστικά όλων, εκτός του Maxsym που φοράει φαρδύτερο λάστιχο πίσω.

Kymco Xciting 400i: 15 ίντσες / 14 ίντσες (ελαστικά 120/80 μπροστά, 150/70 πίσω)

Suzuki Burgman 400: 14 ίντσες/13 ίντσες (ελαστικά, 120/80 μπροστά, 150/70 πίσω)

SYM Maxsym 400i: 15 ίντσες/14 ίντσες (ελαστικά 120/70 μπροστά, 160/60 πίσω)

Yamaha XMAX 400: 15 ίντσες / 13 ίντσες (ελαστικά 120/70 μπροστά, 150/70 πίσω)

ΦΡΕΝΑ

Και τα τέσσερα μοντέλα χρησιμοποιούν δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό και ένα στον πίσω και όλα διαθέτουν εκδόσεις με ABS, με επιβάρυνση στην τιμή βεβαίως. Τη μεγαλύτερη διάμετρο δίσκων μπροστά χρησιμοποιεί το Kymco και τη μικρότερη το Suzuki. Το μικρότερο δισκόφρενο στον πίσω τροχό βρίσκεται και πάλι στο Suzuki, ενώ το μεγαλύτερο στο SYM. To SYM είναι και το μόνο το οποίο στην απλή έκδοση χρησιμοποιεί σύστημα συνδυαζόμενης πέδησης.

Kymco Xciting 400i: Δύο δισκόφρενα, διαμ.280 mm/ Ένα δισκόφρενο, διαμ. 240mm

Suzuki Burgman 400: Δύο δισκόφρενα, διαμ. 260 mm./Ένα δισκόφρενο, διαμ. 210 mm

SYM Maxsym 400i: Δύο δισκόφρενα, διαμ. 275 mm/Ένα δισκόφρενο, διαμ. 275 mm

Yamaha XMAX 400: Δύο δισκόφρενα, διαμ. 267 mm/ Ένα δισκόφρενο, διαμ. 267 mm

Suzuki Burgman 400

Suzuki Burgman 400

1024

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ

“Κοντύτερο” των συγκρινόμενων σκούτερ είναι το SYM με μόλις 10 χιλιοστά μικρότερο μεταξόνιο από το Yamaha. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο ανήκει στο Suzuki.

Kymco Xciting 400i: 1.570 mm

Suzuki Burgman 400: 1.585 mm

SYM Maxsym 400i: 1.555 mm

Yamaha XMAX 400: 1.565 mm

ΒΑΡΟΣ

Το βάρος των απλών εκδόσεων (όχι με ABS) ξεκινάει από τα 211 κιλά και φτάνει τα 229

Kymco Xciting 400i: 222 kg (γεμάτο)

Suzuki Burgman 400: 222 kg (γεμάτο)

SYM Maxsym 400i: 229 kg (γεμάτο)

Yamaha XMAX 400: 211 kg (γεμάτο)

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

Τη χαμηλότερη “υψομετρική” διαφορά σέλας από το έδαφος διαθέτει το Suzuki, ενώ την υψηλότερη το Kymco, που βολεύει τα ψηλότερα αναστήματα.

Kymco Xciting 400i: 790 mm

Suzuki Burgman 400: 710 mm

SYM Maxsym 400i: 755 mm

Yamaha XMAX 400: 785 mm

Yamaha XMAX 400i

Yamaha XMAX 400

Yamaha_XMAX_400_2013_8

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

Το μεγαλύτερο ντεπόζιτο καυσίμου πηγαίνει στο Maxsym και το μικρότερο στο Xciting

Kymco Xciting 400i: 12,5 lt

Suzuki Burgman 400: 13,5 lt

SYM Maxsym 400i: 15 lt

Yamaha XMAX 400: 14 lt

ΤΙΜΗ

Το SYM Maxsym CBS είναι το φθηνότερο όλων των 400αριών και κοστίζει 5.095 ευρώ, δηλαδή 2.200 ευρώ λιγότερα, απ’ ότι το ακριβότερο (απλό, χωρίς ΑBS) μοντέλο, που είναι το Suzuki Burgman. Το Burgman είναι το πιο ακριβό απ’ όλα και στην έκδοση με ΑBS, φτάνοντας τα 7.295 ευρώ.

Kymco Xciting 400i: 5.792 ευρώ, 6.095 (ΑBS)

Suzuki Burgman 400: 6.995 ευρώ, 7.295 (ΑBS)

SYM Maxsym 400i: 5.095 ευρώ, 5.395 (ΑBS)

Yamaha XMAX 400: 6.150 ευρώ, 6.700 (ΑBS)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ