fbpx

ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2013: ΤΑ ΔΙΤΡΟΧΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Μηδαμινή η Ευρωπαϊκή αγορά, αλλά…

Δεν είναι λίγες οι φορές που ακούμε κάποιον να λέει, ίσως να το έχουμε πει κι εμείς, ότι το “τάδε” μοντέλο για παράδειγμα, θα έπρεπε να παρουσιαστεί ή να εισαχθεί στην Ελλάδα, αφού είναι φανερό ότι θα μπορούσε να σημειώσει εμπορική επιτυχία. Στα λόγια όμως, γιατί στην πράξη…

 Ξέρετε, καμιά φορά είτε χαριτολογόντας, είτε μιλώντας σοβαρά εμείς βλέπουμε τις ανάγκες του κοινού και δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως κάποια εταιρία είναι τόσο τυφλή ή κουφή και δεν το αντιλαμβάνεται. Ίσως ο μύθος της εταιρίας που δεν ακούει τις ανάγκες μας να καταρίπτεται από τη σκληρή γλώσσα των αριθμών. Αριθμοί, ποσοστά και στατιστικές είναι αμείλικτα, δεν χωρούν συναισθηματισμούς. Γιατί στην πραγματικότητα η αγορά της Ελλάδας, αλλά ακόμα και της Ευρώπης (!) είναι ένα ελάχιστο θραύσμα μπροστά τις αγορές κάποιων άλλων τόπων και ηπείρων. Εξηγούμαστε ευθύς αμέσως.

Καμία, μα καμία άλλη αγορά δεν μπορεί να συγκριθεί με την κινεζική αγορά δύο τροχών

Καμία, μα καμία άλλη αγορά δεν μπορεί να συγκριθεί με την κινεζική αγορά δύο τροχών

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλέτας (ACEM) η ευρωπαϊκή μοτο-βιομηχανία για να πετύχει ανάπτυξη πρέπει να κινηθεί εκτός Γηραιάς Ηπείρου για να βοηθηθεί, μεσούσης της κρίσης.

“Για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στη συρρίκνωση της ευρωπαϊκής αγοράς σκούτερ, μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών, πρέπει να κινηθούμε σε άλλες, ασιατικές αγορές. Να δημιουργήσουμε ανταγωνιστικά προϊόντα” ήταν το συμπέρασμα της πρόσφατης συνάντησης των μελών του συνδέσμου. Δεδομένο εδώ, θεωρούμε ότι η αγορά των σκούτερ/μοτοσυκλετών στην Ευρώπη έχει μειωθεί κατά το ήμισι (55% για την ακρίβεια) από το 2007 μέχρι το 2012!

Οι εισαγωγές στην Ευρώπη έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με τις εξαγωγές και δεν κρυφό ότι οι αναπτυσσόμενες αγορές βρίσκονται εκτός Ευρώπης, της οποίας οι πωλήσεις των 1,3 εκατομμυρίων μονάδων εκπροσωπεί μόλις το 2% της παγκόσμιας αγοράς! 

Ιδιαίτερα, ξεχωριστά μοντέλα σκούτερ κυκλοφορούν στην τεράστια αγορά της Ν. Α. Ασίας

Ιδιαίτερα, ξεχωριστά μοντέλα σκούτερ κυκλοφορούν στην τεράστια αγορά της Ν. Α. Ασίας

Δείτε τον παρακάτω πίνακα, των πωλήσεων διτρόχων το 2013, για να πάρετε μια ιδέα.

(οι πωλήσεις είναι σε εκατομμύρια)

ΗΠΕΙΡΟΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΠΟΣΟΣΤΟ
Κίνα – 25,0 εκ. 44%
Ινδία – 13.8 εκ. 25 %
Ν. Α. Ασία – 11.2 εκ. 20 %
Ν. Αμερική – 2.6 εκ. 5 %
Ευρώπη – 1.3 εκ. 2 %
Αφρική – 1,0 εκ. 2 %
Β. Αμερική – 0.66 εκ. 1 %
Ιαπωνία – 0.64 εκ. 1 %
Σύνολο κόσμου  – 56,0 εκ. 100 %
Πηγή: ACEM

Επτά εκατομμύρια πωλήσεις δίτροχων το χρόνο, μόνο στην Ινδονησία

Επτά εκατομμύρια πωλήσεις δίτροχων το χρόνο, μόνο στην Ινδονησία

Ο σύνδεσμος ACEM προσδιόρισε 10 χώρες, όπου η ευρωπαϊκή βιομηχανία σκούτερ, μοτοσυκλετών μπορεί να εστιάσει τις προσπάθειές της, όπως:
ΗΠΑ (550.000 πωλήσεις), Βραζιλία (2,0 εκατομμύρια), Αργεντινή (650.000), Ινδία (13.8 εκατομμύρια), Ταϊλάνδη (2.6 εκ.), Κίνα (25,0 εκ.), Βιετνάμ (3,0 εκ.), Φιλιππίνες (588.000), Μαλαισία (536.000), Ινδονησία (7,0 εκ.). Νούμερα που τα διαβάζεις και σε πιάνει ζαλάδα… Ινδονησία – επτά εκατομμύρια πωλήσεις το 2013…

Τι μάθαμε λοιπόν σήμερα, μέσω των αριθμών και των στατιστικών στοιχείων πωλήσεων της χρονιάς που πέρασε; Ότι οι ανάγκες της ελληνικής ή ακόμα και της ευρωπαϊκής αγοράς σκούτερ είναι σταγόνα (αν όχι στον ωκεανό-τουλάχιστον) σε ποτήρι νερό.

Σαν παρηγορία από την άλλη όμως, πρέπει να παραδεχτούμε ότι η ευρωπαϊκή αγορά σκούτερ και μοτοσυκλέτας έχει ένα πολύ ισχυρό όπλο και πλεονέκτημα. Αποδοχή ενός μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά – με το έμπειρο και ψαγμένο αγοραστικό κοινό της – σημαίνει αυτόματα και αποδοχή από τις αγορές του υπόλοιπου κόσμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ