fbpx

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: 5 μυστικά για τη βροχή

kymco_symvoules_odigisis

Τη βροχή μην τη φοβάσαι

Οι βροχές έρχονται και οι βροχές φεύγουν, αλλά το πρόβλημα είναι πως στο πέρασμά τους εμείς… βρεχόμαστε. Σαν σωστοί και προνοητικοί σκουτερίστες τη βροχή πρέπει να την αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά και να μην τη φοβόμαστε. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Kymco

Είναι από τις χειρότερες περιπτώσεις να ξεκινάς το πρωί για τη δουλειά, να έρχεται ξαφνικά η βροχή κι εσύ να βρέχεσαι γιατί έχεις ξεχάσει τα αδιάβροχα σπίτι. Και μετά να μένεις όλη μέρα με βρεγμένα ρούχα. Στην περίπτωση της βροχής αστειευόμενοι λέμε πως πάντα λειτουργεί ένας νόμος του Μέρφι. Όταν βάζεις το πρωί τα αδιάβροχα ο ουρανός “μπουκώνει” και δεν πέφτει σταγόνα. Αντίθετα όταν ξεκινάς τη διαδρομή σου χωρίς να τα φοράς η ένταση της απότομης βροχής είναι τέτοια που μέχρι να βρεις στέγαστρο για να βάλεις γίνεσαι παπί…

Μια μέρα μπορεί να ξεκινήσει με ήλιο και να καταλήξει με μπόρες

Μια μέρα μπορεί να ξεκινήσει με ήλιο και να καταλήξει με μπόρες

Υπάρχουν πάμπολλες ιστορίες για σκουτεράκια, για δίτροχα και βροχές, όπως και επίσης πολλές τεχνικές και κόλπα για αντιμετωπίσεις αυτή τη δύσκολη κατάσταση με επιτυχία (διαβάστε εδώ ένα παλαιότερο άρθρο).

Παρακάτω θα παραθέσουμε πέντε “κόλπα-μυστικά” που έχουμε αποκομίσει από πολυετή πείρα επί του θέματος.

Δύο ζευγάρια αδιάβροχα και ένα ζευγάρι λαστιχένια γάντια

Το ξέρουμε ότι ακόμα και η αγορά ενός καλού-αδιάβροχου ζευγαριού γαντιών είναι ακριβή υπόθεση, αλλά το σωστό πρέπει να ειπωθεί: δυστυχώς χρειαζόμαστε δύο ζευγάρια γάντια αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τη βροχή ή μάλλον χρειαζόμαστε τρία!

4

Αν υποθέσουμε ότι βρέχει συνέχεια, αν το πρώτο ζευγάρι βραχεί θα πρέπει να περάσουν κάμποσες ώρες για να στεγνώσει, άρα θεωρητικά πρέπει να έχουμε ένα δεύτερο ζευγάρι για το άλλο πρωί. Εναλλακτική λύση είναι το βρεγμένο ζευγάρι να μείνει πάνω στο καλοριφέρ μέχρι να στεγνώσει ή να χρησιμοποιήσετε για τη δουλειά αυτή το πιστολάκι των μαλλιών.

Τώρα περνάμε στα λαστιχένια γάντια. Πάντα, αλλά κυρίως κατά τη διάρκεια του χειμώνα καλό θα είναι να κουβαλάτε μαζί σας ένα ζευγάρι λαστιχένιων γαντιών μιας χρήσης – όχι μόνο αν χρειαστεί να κάνετε κάποια μικροεπισκευή στο σκούτερ ή να το καθαρίσετε χωρίς να λερώσετε τα χέρια σας. Τα λαστιχένια γάντια τα φοράμε, αν βραχούν κανονικά μας γάντια από μέσα έτσι ώστε να μας κρατούν τα χέρια στεγνά και κυρίως ζεστά.

2

Προσέξτε εδώ μια άλλη μια λεπτομέρεια, ένα λάθος που κάνουν οι περισσότεροι σκουτερίστες, μοτοσυκλετιστές: είναι λάθος όταν βρέχει να βάζετε τα γάντια πάνω από το αδιάβροχο. Τα γάντια φοριούνται πρώτα και μετά περνάμε από πάνω τους το λάστιχο του καρπού του αδιάβροχου. Αν δεν το κάνετε αυτό τα νερά που τρέχουν από τα μανίκια του αδιάβροχου προς τα κάτω θα περάσουν από το άνοιγμα του γαντιού και βρέξουν το εσωτερικό του.

Μια ζελατίνα κόβει το νερό

Αν το σκούτερ σας δεν διαθέτει ζελατίνα στο τιμόνι ή το ρύγχος του και προβλέπεται χειμώνας με πολλές βροχές τότε επενδύστε σε μια after market ζελατίνα που θα κόβει τον κρύο αέρα κατά πρώτον και το νερό κατά δεύτερον, έτσι ώστε να το στέλνει στα πλάγια προς τους ώμους του αναβάτη ή πάνω από το κράνος. Με τη χρήση ζελατίνας και αν το σκούτερ κινείται πάνω από 40-60 χιλιόμετρα την ώρα είναι εντυπωσιακό πόσο λίγο νερό εισπράττει ο αναβάτης σε σχέση με το σκούτερ χωρίς ζελατίνα.

Μα μου βρέχονται τα πόδια

Είναι λάθος να πιστεύεις ότι μιας και τα σκούτερ έχουν ποδιά μπροστά και προστατεύουν τα πόδια του αναβάτη, στη βροχή δεν χρειάζεσαι παρά μόνο αδιάβροχο μπουφάν. Ειδικά όταν τα σκούτερ κινούνται αργά μέσα στην βροχή και την κίνηση της πόλης το νερό τρέχει από το αδιάβροχο μπουφάν-τζάκετ προς τα κάτω έτσι δεν είναι; Και που πηγαίνει το νερό; Μα στους μηρούς αρχικά και μετά κατηφορίζει προς τα κάτω. Άρα λέμε ότι και τα πόδια χρειάζονται αδιάβροχο, είτε παντελόνι, είτε αυτές τις πολύ χρήσιμες σε κρύο και βροχή “κουβέρτες ποδιών” που στέλνουν το νερό προς το δάπεδο, μακριά από τα πόδια του αναβάτη.

3

Όταν βρέχει δεν βλέπω καλά

Αυτό συμβαίνει γιατί η ζελατίνα του κράνους θαμπώνει από μέσα ή γιατί το νερό κολλάει πάνω της. Αν η ζελατίνα σας δεν έχει ειδικές μεμβράνες εσωτερικά-εξωτερικά για το θάμπωμα και το νερό, τότε υπάρχουν κάποια κολπάκια για να μπορείτε να τη διατηρείτε σχετικά καθαρή.

Αν η ζελατίνα του κράνους μείνει μισανοιχτή τότε δεν θα θαμπώνει τόσο εύκολα, αλλά εδώ υπάρχει ο κίνδυνος να περάσει το νερό από μέσα και να κολλήσει πάνω στην εσωτερική επιφάνειά της. Έτσι θα δυσχεραίνει ακόμα πιο πολύ η κατάσταση, αφού θα έχουμε σταγόνες νερού κι απ΄ έξω και από μέσα στη ζελατίνα.

Όταν κινούμαστε αργά μέσα στην πόλη ένα κόλπο για να μη θαμπώνει η ζελατίνα – κάτι που προκαλείται από την εκπνοή του αναβάτη από τη μύτη – είναι να εκπνέετε τον αέρα από το στόμα κατευθύνοντας τον με τα χείλη προς τα κάτω, προς το άνοιγμα του κράνους και μακριά από την ζελατίνα. Επίσης ένα πρόχειρο μαλακό πανί στο ντουλαπάκι της ποδιάς είναι πολύ χρήσιμο για να καθαρίζουμε τη ζελατίνα από τις σταγόνες νερού που κολλάνε πάνω της, κάτι που μπορούμε να κάνουμε καθώς περιμένουμε στα κόκκινα φανάρια.

Πετσέτες και πετσετάκια

Είπαμε για το μικρό πανί της ζελατίνας στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Τώρα να πούμε για το μεγαλύτερο πανί που πρέπει να έχουμε κάτω από τη σέλα, όταν ο καιρός είναι βροχερός. Το μεγαλύτερο πανί ή μια παλιά πετσέτα είναι ένα πολύ χρήσιμο αξεσουάρ στο σκούτερ μας, κάτι που συνειδητοποιεί κάποιος αμέσως μόλις πλησιάσει το βρεγμένο του σκούτερ και θελήσει να καθίσει πάνω στη βρεγμένη σέλα.

5

Βγάζεις την πετσέτα και σκουπίζεις τα λιμνάζοντα νερά που βρίσκονται στο κάλυμμα της σέλας, αλλιώς θα πρέπει να καθίσεις πάνω σε νερά με το “καλημέρα”, κάτι πολύ ενοχλητικό.

Μάλιστα όταν καθίσεις πάνω σε βρεγμένη σέλα, ακόμα και τα καλύτερα αδιάβροχα παντελόνια τα βρίσκουν σκούρα, αφού το νερό με την τριβή περνάει μέσα από τις ραφές.

Μετά μια πετσέτα θα καθαρίσει τα όργανα του σκούτερ έτσι ώστε να βλέπουμε τις αναγκαίες ενδείξεις, τους καθρέφτες (πολύ σημαντικό) και αν χρειάζεται και έχουν λερωθεί και τους προβολείς μας ή και τα φλας. “Πετσέτα ασφαλείας” έπρεπε να λέγεται…

X