PEUGEOT PULSION 125: Πρώτη επαφή

  Ανανέωση με μια νέα οικογένεια

H Peugeot επιστρέφει στην αγορά των maxi scooter με ένα νέο μοντέλο, ολοκαίνουριας αισθητικής γραμμής, με αρκετή τεχνολογία και έμπνευση από τα αυτοκίνητα της εταιρίας. Το Peugeot Pulsion 125 έρχεται στο προσκήνιο σαν το πρώτο σκούτερ μιας οικογένειας που θα ακολουθήσει. Kείμενο: Álex Ruiz, Φωτογραφίες: Peugeot

Στη Γαλλία αυτού του είδους τα scooter τα λένε GT, Grand Turismo δηλαδή, υποδηλώνοντας ότι έχουν επίσης τη δυνατότητα να ταξιδέψουν και έξω από την πόλη.

Η Peugeot έχει δημιουργήσει ένα 125άρι – μια πολύ δημοφιλή κατηγορία σε όλη την Ευρώπη, λόγω ευνοϊκών νόμων στα διπλώματα – με ισορροπημένη αναλογία βάρους/ισχύος, μικρό μεταξόνιο και κινητήρα PowerMotion (περίπου στους 15 ίππους).

Αυτό το μοντέλο κλήθηκαν να οδηγήσουν στο Παρίσι οι συνάδελφοι και φίλοι Ισπανοί της ιστοσελίδας www.moto125.cc, απ’ όπου μας μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους.

Η παραγωγή του Peugeot Pulsion 125 (διαβάστε την πλήρη παρουσίασή του εδώ) πραγματοποιείται στο γαλλικό εργοστάσιο στην Mandeure και περισσότερα από το 70% των ανταλλακτικών-εξαρτημάτων  της είναι ευρωπαϊκής προέλευσης.

Η Peugeot Μotorcycles (όπως λέγεται πλέον η εταιρία, πρώην Peugeot Scooters) μας εξέπληξε πριν από μερικά χρόνια με το εντελώς νέο Django.

Το μοντέλο σήμανε την αλλαγή πλεύσης όσον αφορά στην εμφάνιση των μοντέλων της Peugeot, ενώ χρησιμοποιήθηκε και restyling σε ορισμένα μοντέλα, όπως το Satelis, μια οικογένεια σκούτερ που ξεκίνησε την ιστορία της το 2006, και ζητούσε επειγόντως ανανέωση … ή μια νέα οικογένεια για να την αντικαταστήσει – κάτι που πραγματοποιείται με την εμφάνιση των Pulsion.

Ήταν σαφές ότι η κατηγορία maxi scooter-GT και ειδικά των 125 κυβικών ήταν σε προτεραιότητα, λόγω της ισχυρής γαλλικής και ισπανικής αγοράς.

Η Peugeot, με τον ερχομό του Pulsion, προσφέρει πολλές επιλογές στη γκάμα της: δυο με μεγάλους τροχούς, με το Tweet και πρόσφατα με το Belville και τέσσερις ακόμα με μεσαίας διαμέτρου τροχούς: τα Django, Speedfight, CityStar και Pulsion.

Για την Peugeot τα μοντέλα GT σαν το Pulsion χαρακτηρίζονται ως Urban GT, με ισχυρό κινητήρα και τροχούς (14/13 ιντσών).

Στην πραγματικότητα, οι συγκεκριμένες γραμμές και το μέγεθος είναι μελετημένες από την αρχή να να τις μοιραστούν και σκούτερ με μεγαλύτερους κινητήρες 300-350-400 κυβικών, όπως γινόταν και με το παλιό Satelis.

Κατά την άποψή μας, με το συγκεκριμένο πλαίσιο και με αυτά τα περιφερειακά η Peugeot θα μπορούσε να προσφέρει άμεσα ένα 200άρι χωρίς μεγάλη δυσκολία προσαρμογής. Εξάλλου ο κινητήρας PowerMotion ήδη αύξησε τον κυβισμό του στα 190 cc (19 hp), όπως έγινε στο CityStar.

Αν συγκρίνετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Pulsion και του Satelis, θα δείτε ότι το πρώτο έχει κατά 65 mm μικρότερο μεταξόνιο, ενώ τώρα χρησιμοποιείται ένα πιο εξελιγμένο μηχανικό σύνολο.

Με 4βάλβιδη κεφαλή, υγρόψυξη, προδιαγραφών Euro 4 με ισχύ 14,4 hp στις 9.000 rpm (σχεδόν στο όριο που επιτρέπεται για αναβάτες με δίπλωμα αυτοκινήτου) και ροπή 11,9 Nm στις 7.000 rpm.

Φυσικά, το Pulsion διαθέτει ένα έξυπνο κλειδί που σας επιτρέπει να ξεκινήσετε το σκούτερ χωρίς να βάλετε-βγάλετε (ή ψάξετε) το κλειδί από την τσέπη.

Απλά πλησιάζοντας στο ενάμισι μέτρο το σκούτερ αναγνωρίζει το κλειδί και επιτρέπει την περιστροφή του διακόπτη (χωρίς να αφαιρέσετε τα γάντια), η οποία περιλαμβάνει επίσης και το κλείδωμα του τιμονιού.

Το ίδιο “κλειδί-μπρελόκ” ενσωματώνει ένα κουμπί που σας επιτρέπει να εντοπίσετε το σκούτερ σας σε πολυσύχναστα πάρκινγκ, ανακοινώνοντας την παρουσία του με ηχητικό και οπτικό σήμα (φλας).

Με την πρώτη ματιά οι περισσότεροι θα αναγνωρίσουν ότι το νέο Peugeot έχει αντλήσει την έμπνευσή του από το αυτοκίνητο Peugeot 508 (δείτε τη γρίλια μπροστά πχ).

Το ίδιο συμβαίνει και στον πλήρη και πολύ όμορφο πίνακα οργάνων, με το στροφόμετρο να γυρνάει προς την αντίθετη κατεύθυνση απ ‘ό,τι συνήθως, έτσι ώστε να γίνει συμμετρικό. Στη μέση, ανάμεσα στα δυο αναλογικά όργανα, υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών.

Μόνο οι εκδόσεις Allure και RS σας επιτρέπουν να συνδέσετε το smartphone σας μέσω Bluetooth για να σας προσφέρεται πλοήγηση με ενσωματωμένο GPS.

Επίσης, εμφανίζει στην οθόνη ποιος σας καλεί (και μπορείτε να απαντήσετε αν έχετε μικρόφωνο και ηχείο στο κράνος), όπως και την αρχή των εισερχόμενων μηνυμάτων κειμένου (για να μην αποσπάται η προσοχή από το δρόμο).

Το σύστημα που ονομάζεται i-Connect, εμπνευσμένο από το i-Cockpit των τετράτροχων αδελφών του, απαιτεί τη λήψη -δωρεάν- εφαρμογής για iPhone και Android.


Στα φρένα το 125 έχει ένα σύστημα συνδυασμένης πέδησης: είναι κάτι που η Peugeot χρησιμοποίησε ήδη στην τρίτροχο Metropolis σε συνεργασία με τη γερμανική Continental και το ονομάζει SBC, με ευκολία χειρισμού μέσω της αριστερής μανέτας, κάτι πολύ βολικό ειδικά για εκείνους που προέρχονται από τα αυτοκίνητα.

Μπροστά χρησιμοποιείται ένας δίσκος 260 mm με δαγκάνα τριών εμβόλων.

Στη δαγκάνα υπάρχουν δυο σωληνάκια, το πρώτο ελέγχει το ένα από τα τρία έμβολα και είναι μέρος του συνδυασμένου συστήματος μέσω της αριστερής μανέτας και το άλλο κινεί τα άλλα δύο έμβολα, αποκλειστικά από τη δεξιά χειρολαβή. Παράλληλα όμως – και εδώ είναι η διαφορά από τα άλλα σκούτερ-  το Pulsion διαθέτει και ABS, για ακόμα καλύτερο φρενάρισμα.

Τα φώτα του Peugeot Pulsion είναι δυο προβολείς LED μπροστά με DLR. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα, κι αυτό εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα της εταιρίας.

Ξεκινώντας τη δοκιμή αμέσως μόλις σηκώσεις τα πόδια πάνω στα μαρσπιέ, υιοθετείς μια άνετη και όρθια θέση οδήγησης με το τιμόνι κοντά στον κορμό και όλα τα χειριστήρια σε πολύ προσιτή θέση.

Η σέλα έχει σωστό αφρώδες, ούτε πολύ μαλακό ούτε πολύ σκληρό, που γίνεται πλατύτερο προς το σημείο που ενώνονται η σέλα του αναβάτη με του συνεπιβάτη. Τα μαρσπιέ έχουν αρκετό πλάτος, έτσι ώστε τα παπούτσια να μην εξέχουν στο πλάι, αν και το μήκος τους δεν δίνει υπερβολική ελευθερία κινήσεων.

Θεωρητικά μπορείς να πατήσεις με τα πόδια τεντωμένα πάνω στα δεύτερα (πιο κάθετα τοποθετημένα) μαρσπιέ της ποδιάς, αλλά στην πράξη έχουν μεγάλη κλίση και τελικά είναι δύσχρηστα.


Η αρχική επιτάχυνση του κινητήρα PowerMotion δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στο άναμμα του πράσινου στο φανάρι, αλλά είναι γραμμική και αν βγείτε στην εθνική οδό, υπόσχεται μια μέγιστη ταχύτητα περίπου 120 km/h στο ταχύμετρο. Από την άλλη, το όλο στήσιμο βοηθά πολύ στην αστική οδήγηση με τη μεγάλη ευελιξία και την ευκινησία που προσφέρει.

Μας άρεσε η λειτουργία των φρένων, κυρίως χρησιμοποιώντας μόνο την αριστερή λαβή. Η μανέτα είναι μαλακή, έχει μια καθυστέρηση στην επιβράδυνσή της και έτσι δεν επιτρέπει το ABS να μπαίνει σε δράση αμέσως.

Οι δρόμοι του Παρισιού στους οποίους οδηγήσαμε το 125 είναι οι καλύτεροι για να δοκιμαστούν οι αναρτήσεις ενός σκούτερ, με απαιτητικά πλακόστρωτα και ολισθηρές επιφάνειες. Το πιρούνι με καλάμια διατομής 37 mm απορροφά καλά τις ανωμαλίες και έπειτα εκτείνεται χωρίς απότομες αντιδράσεις.

Τα αμορτισέρ, σε σχεδόν κάθετη θέση, λειτουργούν σε τέλειο συγχρονισμό με το πιρούνι. Τα διπλής πυκνότητας ελατήρια επιτυγχάνουν μαλακή αρχική απόσβεση, ενώ όσο συμπιέζονται σκληραίνουν προοδευτικά.

Στα Παρισινά λιθόστρωτα τα ελαστικά Michelin CityGrip, ειδικά με τη βροχή και το κρύο που επικρατούσε κατά τη δοκιμή μας, δεν τα πήγαν καθόλου άσχημα.

Η Peugeot ανακοίνωσε ότι τα νέα Pulsion 125 θα διατεθούν στις ευρωπαϊκές αγορές μέσα στο Μάιο.

Για την ελληνική αγορά θα σας ενημερώσουμε μόλις υπάρξουν πληροφορίες από την αντιπροσωπεία.