fbpx

Honda SH350i vs Piaggio Beverly 300: Σύγκριση αλά ιταλικά

Ιταλική μονομαχία!

Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι για την Ευρώπη η «Μέκκα» των σκούτερ είναι η Ιταλία και δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση για αυτό. Εκεί γεννήθηκε η ευρωπαϊκή άποψη για το σκούτερ και η Ιταλία παραμένει μια χώρα όπου τα δίτροχα αυτά είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Όταν λοιπόν οι έμπειροι συνάδελφοι της ιταλικής ιστοσελίδας Μotorbox κάνουν συγκριτικό με δύο νέα και ενδιαφέροντα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, αν μη τι άλλο, έχουν την προσοχή μας.

“Από πέρυσι ο κόσμος έχει αλλάξει σχεδόν ριζικά, αλλά σταδιακά επιστρέφουμε στη ζωή που είχαμε συνηθίσει. H ανάγκη για κινητικότητα επανέρχεται και η ατομικότητα είναι πιο επίκαιρη και πιο αναγκαία από ποτέ”. Έτσι ξεκινάει το συγκριτικό τεστ του motorbox.

Στην Ιταλία, τα σκούτερ με μεγάλης διαμέτρου τροχούς είναι οι βασιλιάδες και εδώ μιλάμε για δύο μοντέλα που διεκδικούν τον θρόνο: το Honda SH350i και το Piaggio Beverly 300 hpe.

Όπως και στους καλύτερους αγώνες πυγμαχίας για τον τίτλο, έτσι και εδώ ξεκινάμε με τον αμφισβητία, το Beverly 300 hpe. Ένα σκούτερ με ισχυρή προσωπικότητα, στο οποίο η Piaggio ποντάρει πολλά. Σχεδιαστικά, είναι πολύ κομψό, έχει LED και ρεζερβουάρ 12 λίτρων. Είναι μεγαλύτερο από αυτό του SH, αλλά το αντίτιμο είναι ότι το επίπεδο πάτωμα θυσιάζεται για να προσφέρει αυτό το πλεονέκτημα αυτονομίας.

Honda SH350i

Ωστόσο, το Beverly προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη jet, ενώ στην ποδιά υπάρχει ένα πρακτικό ντουλαπάκι για την αποθήκευση μικροπραγμάτων και smartphone.

Οι ειδοποιήσεις εμφανίζονται στην ευανάγνωστη οθόνη LCD 5 “, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες: χρόνος, θερμοκρασία, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία νερού, μερικός χιλιομετρητής, αυτονομία και στιγμιαία κατανάλωση. Τα χειριστήρια στο τιμόνι έχουν ανανεωθεί πλήρως, με πολλά κουμπιά και στις δύο πλευρές.

Piaggio Beverly 300 hpe

Στα αριστερά υπάρχει το κουμπί που απενεργοποιεί τον έλεγχο πρόσφυσης, ενώ στα δεξιά, με το πλήκτρο fucntion, μπορείτε να πραγματοποιήσετε κύλιση των πληροφοριών στην οθόνη και να περιηγηθείτε στa menu. Το Beverly 300 προσφέρει επίσης, σύστημα keyless.

Μια νικήτρια ομάδα υποτίθεται ότι δεν αλλάζει τις βασικές της αξίες, αλλά αυτό δεν ισχύει για την Honda. Το Honda SH350i βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του στην Ιταλία, βάσει των πωλήσεων.

Η σχεδίαση είναι παρόμοια με αυτή των SH 125 και 150, ενώ σημειώστε ότι και τα τρία αυτά σκούτερ της Honda κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Ιταλία, άρα θεωρούνται “Ιταλικά”.

LED φώτα και εδώ, και οι διαφορές με το Beverly ξεκινούν: επίπεδο πάτωμα, ρεζερβουάρ 9,1 λίτρων και χώρος για ένα full face κράνος κάτω από την σέλα. Ωστόσο το top box είναι στάνταρ στο SH, όπως και η ζελατίνα, αφού στην Ιταλία η μεγάλη ζελατίνα είναι απαραίτητο αξεσουάρ όλων των σκούτερ.

Και όσον αφορά την πρακτικότητα, στο Honda SH350 υπάρχει επίσης ντουλαπάκι ποδιάς, αλλά μικρότερο από αυτό του Beverley.

Στο SH υπάρχει μια οθόνη LCD αρνητικής αντίθεσης, συνοδευόμενη από μια μικρότερη από την οποία μπορεί να απενεργοποιηθεί ο έλεγχος πρόσφυσης HTSC.

Για περιήγηση στις διάφορες πληροφορίες υπάρχουν μόνο δύο κουμπιά στα αριστερά. Συνολικά, οι διακόπτες και το «ταμπλό» είναι πιο μινιμαλιστικά και πιο απλά από αυτά του Beverly.

Όσον αφορά την τεχνολογία, η Honda προσφέρει επίσης keyless σύστημα, αλλά και διασυνδεσιμότητα με smartphone, όπως προσφέρει και το Piaggio (αμφότερα προαιρετικά).

Το Piaggio Beverly 300 είναι εφοδιασμένο με τον κινητήρα 278 cc HPE Euro5 , των 26 hp. H ισχύς είναι χαμηλότερη από αυτή του SH, αλλά η αίσθηση είναι ότι το Piaggio επιταχύνει αρκούντως δυναμικά, με άριστη (και ομαλή) απόκριση στο γκάζι που συνδυάζεται με ένα ζωηρό CVT.

Στον δρόμο το Beverly είναι ακριβές και σταθερό στην είσοδο των στροφών, αλλά και στο ταξίδι, κάτι που εν μέρει οφείλεται στο μεγάλο μεταξόνιο που, ωστόσο, δεν θυσιάζει ιδιαίτερα την ευελιξία. Το τιμόνι έχει βαρύτερη αίσθηση από του SH, ένα στοιχείο που δίνει στο Beverly μια πιο οικεία αίσθηση για όσους οδηγούν μοτοσυκλέτες.

Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου το Piaggio είναι πολύ καλό. Η δυναμική του συμπεριφορά οφείλεται στο στιβαρό πλαίσιο, όπως επίσης στον μπροστινό δίσκο 300 mm και στο πίσω ελαστικό διαστάσεων 140 / 70-14 “.

Το Beverley έχει καλές αναρτήσεις που «καταπίνουν» τα πάντα, ακόμα και τα λιθόστρωτα. Σε περίπτωση υπερστροφής του πίσω τροχού, η επέμβαση του ASR είναι αποτελεσματική, αλλά κάπως απότομη και σε αυτό τον τομέα τα καταφέρνει καλύτερα το SH.

Στην πόλη, το Beverly 300 hpe είναι άνετο, με μια αναπαυτική σέλα, κατά μισό εκατοστό υψηλότερη από αυτή του SH, που επιτρέπει στα πόδια να φτάνουν εύκολα στο έδαφος. Επιπλέον, η διαχείριση των 185 κιλών δεν είναι δύσκολη.

Από την άλλη, η σέλα έχει αρκετά διαμορφωμένο και κοίλο αφρώδες που δεν επιτρέπει μεγάλη ελευθερία κινήσεων, ενώ το τιμόνι είναι υψηλότερο από αυτό του αντιπάλου.

Το αποτέλεσμα είναι μια ελαφρώς πιο σκυφτή θέση οδήγησης από το SH, λόγω των κάπως πιο λυγισμένων βραχιόνων.

Ελαττώματα; Το φρενάρισμα είναι πολύ δυνατό, αλλά οι μανέτες απέχουν αρκετά από τα γκριπ και δεν ρυθμίζονται.

Όσοι δεν έχουν πολύ μεγάλα χέρια μπορεί να βρουν αυτή τη λεπτομέρεια ενοχλητική. Επίσης, κατά την επιτάχυνση, το Beverly βγάζει κάποιους κραδασμούς στο τιμόνι, ενώ γίνονται αισθητοί και στα πόδια. Όχι κάτι ενοχλητικό, άλλωστε το φαινόμενο εξαφανίζεται καθώς αυξάνεται η ταχύτητα.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, σε μια διαδρομή τυπική αυτών των σκούτερ, αποτελούμενη από αστικά και προαστιακά τμήματα, το Beverly κατέγραψε 24 km/l, δηλαδή σχεδόν 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Το Honda SH350i έχει πιο ισχυρό κινητήρα, με το μονοκύλινδρο eSP + σύνολο να αποδίδει 29 ίππους (3 παραπάνω από το Piaggio), που καλούνται να κινήσουν 174 kg 11 κιλά λιγότερα από το Beverly! με γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης.

Αυτή η καλύτερη αναλογία βάρους / ισχύος συγκριτικά με το Beverly, γίνεται αισθητή κατά τις επιταχύνσεις, με τον πολύ ζωντανό, πολύ καλής συνολικής λειτουργίας κινητήρα να μην παράγει καθόλου κραδασμούς.

Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι επιθετική, αντίθετα, είναι μάλλον γλυκιά και προοδευτική. Το SH απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης μαζί του και μετά δεν θα έχετε αντιπάλους στα σλάλομ της κυκλοφορίας. Δεν είναι μόνο 6 εκατοστά στενότερο από το Beverly, αλλά έχει μικρότερο μεταξόνιο κατά 12 cm και πολύ ελαφρύτερο τιμόνι.

Το ελαφρύ αυτό τιμόνι δημιουργεί κάποια ερωτήματα σχετικά με την αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες, αλλά το SH είναι πολύ καλά μελετημένο. Σε καμπές με ταχύτητες άνω των 120 km/h, το Honda SH350i προσφέρει απροσδόκητη σταθερότητα, παρά το πίσω ελαστικό με πλάτος πέλματος 130, δηλαδή στενότερο από αυτό του Beverly.

Επίσης, στον αυτοκινητόδρομο, ξεπερνά άνετα και εύκολα τα 130 km/h, κάτι που είναι εξαιρετικά χρήσιμο στις προσπεράσεις.

Μπορεί το SH να τα πηγαίνει καλά στον αυτοκινητόδρομο, αλλά η πόλη είναι αναμφίβολα ο βιότοπός του!

Η θέση οδήγησης που προσφέρει, είναι προσαρμοσμένη για αυτό το πεδίο: ίσιος κορμός, τιμόνι στο σωστό ύψος και μια φαρδιά και φιλόξενη σέλα. Αυτή η τελευταία λεπτομέρεια σχετικά με το εύρος της σέλας, ευνοεί την άνεση, αλλά όχι για εύκολη επαφή με τα πόδια σας στο έδαφος.

Παρά το ύψος των 805 mm, ακόμη και όσοι έχουν ύψος 180 cm πρέπει να μετακινηθούν ελαφρά προς τα εμπρός για να στηριχθούν καλά στο έδαφος.

Η λειτουργία των πίσω αμορτισέρ, παραμένει το αδύναμο σημείο του SH, με την συμπεριφορά τους να είναι απότομη.

Σίγουρα, έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το 300, αλλά το Beverly είναι καλύτερο σε ό,τι αφορά αυτόν τον τομέα. Τέλος, τι γίνεται με την κατανάλωση καυσίμου; Το Honda SH350i, σε μια παρόμοια διαδρομή με αυτή του Beverly, σημείωσε κατανάλωση 25 km/l, ελαφρώς καλύτερη δηλαδή.

Ήρθε η ώρα για συμπεράσματα. Το νέο Piaggio Beverly 300 hpe Euro5 αποδείχθηκε σκληρός αντίπαλος.

Προσφέρει μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ που αυξάνει την αυτονομία του και αισθάνεται εξίσου καλά τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης, με την αίσθησή του στον ανοικτό δρόμο να θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα.

Το Honda SH350i, από την άλλη πλευρά, διατηρεί τον τίτλο του βασιλιά της πόλης. Ευκίνητο και ευέλικτο στην κυκλοφορία, καλύτερο σε επιδόσεις σε όλες τις περιπτώσεις, «εξαφανίζεται» όταν το φανάρι γίνει πράσινο.

Το Honda έχει μια ελαφρώς πιο φυσική και χαλαρή θέση οδήγησης από το Piaggio, πιο κατάλληλη για το αστικό πεδίο… και αν πρέπει να βγείτε έξω από την πόλη, το 350 δεν θα βαρυγκωμήσει.

Πηγή: motorbox.it

X