ΦΟΝΙΚΕΣ ΜΠΑΡΙΕΡΕΣ: Ασφαλέστερες… στην Ισπανία

Βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια

Στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι φονικές για τους μοτοσυκλετιστές μπαριέρες που βρίσκονται στις άκρες των δρόμων… ζουν και βασιλεύουν. Στην Ευρώπη εδώ και χρόνια γίνονται δράσεις και προσπάθειες να αλλάξει η νομοθεσία και κυρίως η κατασκευή-τοποθέτηση των προστατευτικών μεταλλικών κιγκλιδωμάτων στους δρόμους.

Βασικά οι μπαριέρες βρίσκονται στην άκρη του δρόμου κυρίως για έναν και μόνο λόγο: για να μην πετάγονται τα αυτοκίνητα έξω από αυτόν… Εκεί τελειώνει η λειτουργικότητά και ξεκινάει η επικινδυνότητα τους, ακόμα και για τους αυτοκινητιστές, όπως δυστυχώς (ξανά)είδαμε-μάθαμε πρόσφατα μετά τον θάνατο δημοφιλούς λαϊκού τραγουδιστή.

Clip_6

Για τους μοτοσυκλετιστές και για τους χρήστες δίτροχων τα πράγματα είναι ακόμα πιο επικίνδυνα, αφού και μια πτώση πάνω σε μπαριάρα με προτεταμένα, αιχμηρά μέρη, ακόμα με λίγα χιλιόμετρα μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς.

Πριν από μερικούς μήνες 7.000 μοτοσυκλετιστές και σκουτερίστες μαζεύτηκαν στη Μαδρίτη, έτσι ώστε να ασκήσουν πίεση στις αρχές να αφαιρέσουν ή να μετασκευάσουν τα μεταλλικά κιγκλιδώματα στους δρόμους της Ισπανίας. Στο τέλος της εκδήλωσης κράτησαν ένα λεπτού σιγή, τιμώντας τους μοτοσυκλετιστές που χάθηκαν από πτώση πάνω σε μπαριέρες τα τελευταία χρόνια. Και δεν ήταν λίγοι οι πεσόντες, κάτι που ισχύει φυσικά και για την Ελλάδα.

bar 5

bariera2

Η λύσεις για ασφαλέστερες μπαριέρες είναι πολλές. Η πιο κοινή και αρκετά ασφαλής είναι να τοποθετηθεί δεύτερη επίπεδη, χωρίς“νεύρα” μπαριέρα-ταμπλώ κάτω από την υπάρχουσα, φτάνοντας μέχρι το έδαφος. Έτσι δεν επιτρέπεται σε δίτροχο και αναβάτη να συρθούν-σφηνώσουν κάτω από αυτήν, με τα γνωστά επακόλουθα τραυματισμών.

Υπάρχει επίσης πρόταση να καλύπτονται τα κάθετα κολωνάκια – που είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για τους δικυκλιστές – με παλιά λάστιχα αυτοκινήτων για περισσότερη προστασία.

bariera 33

Πρόσφατα η Μαδρίτη ενέκρινε το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ για τη βελτίωση των κιγκλιδωμάτων (μπαριέρες) με στόχο την προστασία των μοτοσυκλετιστών, σε 14 διαφορετικά τμήματα του οδικού δικτύου.

Η επένδυση αυτή είναι τμήμα μιας ακόμα μεγαλύτερης προσπάθειας, που θα απορροφήσει 4,1 εκατομμύρια ευρώ με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. Οι δεύτερες μπαριέρες στην Ισπανία (δείτε το βίντεο που ακολουθεί) θα τοποθετηθούν κυρίως σε δευτερεύοντες δρόμους και σε σημεία όπου παρατηρούνται μοτοσυκλετιστικά ατυχήματα τα τελευταία 5 χρόνια.

Για την Ελλάδα των μνημονίων το πιθανότερο είναι να πρέπει να περιμένουμε χρόνια μέχρι να έρθει η νομοθέτηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μήπως και δούμε κάτι αντίστοιχο στους δικούς μας δρόμους.

Πηγή: motoblog.it

assasino