ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ: ΟΚΤΩ SCOOTER, 125cc

Οικονομία με “Ο” κεφαλαίο!

Είχαμε καλύψει σε προηγούμενο τεύχος μας ένα αφιέρωμα για τα 50άρια σκούτερ και το πόσο οικονομικά είναι – τα οικονομικότερα όλου του φάσματος των σκούτερ. Λίγο πιο ακριβά από τα 50άρια είναι τα 125άρια. Και λέμε “λίγο”, γιατί όλα τα έξοδα (τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιση, κόστος καυσίμων, σέρβις) γίνονται λίγο ακριβότερα στα 125, αλλά όχι πολύ. Το βασικό πρόβλημα για κάποιον που θα θελήσει να αποκτήσει 125άρι επίσης, σε σχέση με ένα 50άρι είναι το θέμα του διπλώματος οδήγησης, του οποίου η απόκτηση είναι σαφώς ακριβότερη από ενός 50αριού. Βάζοντας όλα αυτά στον υπολογισμό, ρίξτε μια ματιά στην μικρή λίστα 125αριών της ελληνικής αγοράς που σας προτείνουμε. Το κάθε ένα καλύπτει και μια κατηγορία, έτσι ώστε να υπάρχει ποικιλία και με αυτό το κριτήριο τα επιλέξαμε.
Το Aprilia Sportcity One 125 είναι ένα σπορ εμφάνισης σκούτερ, που όμως χρησιμοποιεί έναν βασικής τεχνολογίας κινητήρα, για καθημερινή χρήση.
Το Gilera Runner 125 είναι το “αντίπαλο δέος” του Aprilia, αφού και σπορ δείχνει από πλευράς εμφάνισης και ο κινητήρας του είναι τεχνολογικά εξελιγμένος.
Το Honda PCX 125 δεν πηγαίνει πίσω όσον αφορά την τεχνολογία του κινητήρα, αλλά σε αυτή την περίπτωση η τεχνολογία επιστρατεύεται για να επιτευχθεί οικονομία στο καύσιμο.
Το Kymco Agility City 125 είναι κομμένο και ραμμένο για την πόλη και τα μποτιλιαρίσματά της, “φορώντας” μιαν εμφάνιση νεανική, λιτή και χρηστική. Τα ίδια χαρακτηριστικά διαθέτει και ο κινητήρας του: ζωντανός, απλός και αποτελεσματικός.
Στο ίδιο μήκος κύματος, με προορισμό το άστυ, αλλά με μικρότερες, ακόμα πιο “βολικές” συνολικές διαστάσεις κινείται και το Piaggio Fly 125.
To νέο SYM Joyride 125 EVO, καλύπτει τις απαιτήσεις ενός κοινού, στην κατηγορία του όγδοου του λίτρου που δεν “συνηθίζεται”, δηλαδή την κατηγορία των μεγάλων σε διαστάσεις, maxi -scooter. Έτσι το Joyride φιλοδοξεί να καλύψει τη χρήση στην πόλη, αλλά και τις “εκδρομικές” τάσεις του ιδιοκτήτη του, όταν αυτό του ζητηθεί. Απόλυτο εργαλείο πόλης, από την άλλη είναι η Vespa LX 125, με τους μικρούς τροχούς και την άπιαστη  ευελιξία. Τέλος το “παντός εδάφους” Yamaha ΒW’s 125, με την ξεχωριστή εμφάνιση καλείται να αντεπεξέλθει στις δοκιμασίες της πόλης, αλλά και, εφόσον χρειαστεί, να πατήσει και λίγο χωματόδρομο.

APRILIA SPORTCITΥ ONE 125

Το SportCity One είναι ένα σκούτερ “περίπτωση”. “Περίπτωση” γιατί ενώ είναι ντυμένο με μοντέρνα, σπορτίβικα ρούχα, κάτω από αυτά συναντούμε έναν απλό, αερόψυκτο κινητήρα, που έχει σαν κύριο μέλημά του τη βασική, καθημερινή μεταφορά του ιδιοκτήτη του, από το “Α” στο “Β” σημείο της πόλης.

Σπίτι-δουλειά, δουλειά-σπίτι λοιπόν το SportCity, στο οποίο το μόνο σπορ είναι η εικόνα και το όνομα, με χαμηλό βάρος στα 117 κιλά και μικρές διαστάσεις. Το ύψος της σέλας είναι αρκετά χαμηλό (77 εκατοστά), το μεταξόνιο περιορισμένο, άρα η ευχρηστία μεγαλώνει. Η οδική του συμπεριφορά είναι καλή και οι τροχοί του μέσης διαμέτρου, στις 14 ίντσες. Ο τετράχρονος, μονοκύλινδρος κινητήρας αποδίδει 10 (παρά μισό) ίππους, στον μπροστινό τροχό υπάρχει δισκόφρενο, ενώ στον πίσω τροχό ένα ταμπούρο. Η τιμή του Aprilia SportCity One 125 τοποθετείται στις οικονομικές της κατηγορίας στα 1.730 ευρώ.

GILERA RUNNER 125 ST

Από τότε που παρουσιάστηκαν στην αγορά τα Gilera Runner το όνομά τους έγινε συνώνυμο των επιδόσεων, αρχικά με δίχρονους κινητήρες και αργότερα με τετραβάλβιδους τετράχρονους κινητήρες. Ο μεσαίος εκπρόσωπος των Runner (αφού υπάρχουν Runner με 50 και 200cc) έχει κορυφαία απόδοση που πλησιάζει τους 15 ίππους, δηλαδή ιπποδύναμη 50% παραπάνω από το Aprilia SportCity, για αυτό και λέμε ότι είναι το “αντίπαλό δέος” του. Οι επιδόσεις του Runner ταιριάζουν απόλυτα με την εμφάνισή του, που θυμίζει supersport μοτοσυκλέτα και με ένα ενισχυμένο, σωληνωτό πλαίσιο που δίνει προβλέψιμη και καλή οδική συμπεριφορά.

Δισκόφρενα υπάρχουν και στους δύο τροχούς, ένας 240 χιλιοστών μπροστά και 220 χιλ. πίσω,  ενώ ο μπροστινός τροχός είναι μεγαλύτερης διαμέτρου από τον πίσω, στις 14 ίντσες (ο πίσω είναι 13”). Το μεταξόνιο του Runner είναι στα 1.340 χιλιοστά, τη στιγμή που η σέλα ανεβαίνει αρκετά, στα 81,5 εκατοστά. Το βάρος του ανεβαίνει τα 137 κιλά και η τιμή του αγγίζει τα υψηλά – αλλά όχι τα υψηλότερα κλιμάκια των 125 – στα 2.830 ευρώ. (υπάρχει και έκδοση σε μαύρο ματ με 2.880 ευρώ – Black Soul), χρήματα που δικαιολογούνται από το γεγονός ότι με αυτή την τιμή αποκτά κάποιος το ταχύτερο 125άρι σκούτερ.

HONDA PCX 125 idle stop

Καινοτομική τεχνολογία και ομοίως καινοτομική εμφάνιση διαθέτει το πιο καλοπουλημένο 125 (και το δεύτερο σε πωλήσεις σκούτερ) στην Ελλάδα. Ειδικά στο λευκό χρώμα οι γραμμές του μοιάζουν να αντιγράφουν διαστημικό όχημα. Σε γκρι και μαύρο το PCX μοιάζει πιο συμβατικό και για αυτό τον λόγο μάλλον τα άσπρα μοντέλα προτιμούνται κατά κόρον. Το μεγάλο ατού του σκούτερ είναι ότι φοράει το έμβλημα της Honda και είναι καλοφτιαγμένο, ενώ η μεγάλη του πρωτοπορία είναι πως φέρνει πρώτη φορά στον κόσμο πάνω σε δίκυκλο ένα σύστημα το οποίο σβήνει τον κινητήρα στα φανάρια – idle stop ή stop and go –  για να τον εκκινήσει ξανά με ένα απλό άνοιγμα του γκαζιού. Συμβάλλει με αυτόν τον τρόπο στην οικονομία του καυσίμου, η οποία είναι εξ αρχής χαμηλή, στα 3 περίπου λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 12 ίππους. Το δάπεδο δεν είναι επίπεδο, αλλά διαθέτει τουνελ που μειώνει τη δυνατότητα μεταφοράς τσαντών και μικροαντικειμένων, ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.


Παράλληλα τα φρένα του είναι συνδυαζόμενα, δηλαδή πατώντας το πίσω φρένο (που είναι ταμπούρο 130 χλστ.) εφαρμόζεται εν μέρει πέδηση και στον μπροστινό δίσκο, των 220 χιλιοστών. Το πιρούνι μπροστά είναι συμβατικό τηλεσκοπικό και πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ. Με στόχο την μικρότερη δυνατή αντίσταση στην κύλιση – χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα στο κράτημα – τα ελαστικά πάνω στους 14άρηδες τροχούς είναι στενά ( 90/90 μπροστά και 100/90 πίσω). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παρούσα μόδα σε δίτροχα και τετράτροχα που “απαιτεί” φαρδιά λάστιχα, πολλές φορές για λόγους εντυπωσιασμού. Το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 760 χιλιοστά, το μεταξόνιο στο μέσο όρο της κατηγορίας δηλαδή στα 1.340 χλστ. Και το βάρος στα 125 κιλά.  H τιμή του βρίσκεται στα ανώτερα – αλλά όχι στα ανώτατα – επίπεδα της κατηγορίας.

KYMCO AGILITY CITY 125

Οικονομική είναι η τιμή του Agility City της Kymco στα 1.785 ευρώ και είναι το σκούτερ που κατατάσσεται δεύτερο στις πωλήσεις των 125αριών scooter στην Ελλάδα. Με αερόψυκτο, διβάλβιδο, ψεκαστό κινητήρα και γρήγορες εκκινήσεις από στάση φτάνει γρήγορα τα 60 χ.α.ω, για να πετύχει μετά τελική ταχύτητα κοντά στα 100 χ.α.ω. Οι 16άρηδες τροχοί μπροστά και πίσω σημαίνουν πολλά και σε σταθερότητα και σε υπέρβαση εμποδίων, λακκούβων και κακοτεχνιών του δρόμου. Οι περιορισμένες διαστάσεις του και το χαμηλό βάρος των 114 κιλών, μαζί με τη γρήγορη γεωμετρία από πλευράς πλαισίου, προσφέρουν ένα εύκολο και ευέλικτο σύνολο, που συγχρόνως είναι ακριβές – δίνει και την απαιτούμενη σιγουριά – στις αλλαγές κατεύθυνσης, τις οποίες εκτελεί με σπορτίβικη όρεξη.


Τα δισκόφρενα μπροστά και πίσω έχουν αρκετή δύναμη στην αρχή της διαδρομής τους και συνεχίζουν σε παραπάνω πίεση στις μανέτες να επιβραδύνουν αποτελεσματικά. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον κορμό , τα πόδια και τα χέρια σε μια φυσική θέση, με άνετες γωνίες μεταξύ των παραπάνω, που βοηθάει στον έλεγχο του σκούτερ. Το ύψος της σέλας φτάνει τα 790 χιλιοστά. Από πλευράς αποθηκευτικών χώρων, κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενηθεί ένα κράνος ανοικτού τύπου , ενώ μπροστά στην ποδιά – κάτω από το τιμόνι – υπάρχει ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα, που κρύβει παροχή για φόρτιση κινητού. Η ύπαρξη σχάρας, αποτελεί μια καλή βάση για τη μπαγκαζιέρα που – τα περισσότερα 16ιντσα σκούτερ τη χρειάζονται, για την αποθήκευση ενός φουλφέις κράνους. Η ύπαρξη ρεζερβουάρ 6 λίτρων, ορίζεται από τη χρήση την οποία έχει φτιαχτεί να υπηρετεί το Agility, που είναι εντός πόλης, το οποίο όμως λόγω του οικονομικού σε καύσιμο κινητήρα, προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία.

PIAGGIO FLY 125

Στα χαμηλά “κλιμάκια” από πλευράς τιμής τοποθετείται το Fly για την κατηγορία σκούτερ 125 κυβικών, που αγγίζει την τιμή των 1.750 ευρώ. Χαμηλό είναι και το βάρος του τετράχρονου σκούτερ πόλης της Piaggio, αφού η ζυγαριά δεν ξεπερνάει τα 112 κιλά. Οι μικρές διαστάσεις του Fly, σε συνεργασία με τους τροχούς 12 ιντσών, το μικρό βάρος και την βολική θέση οδήγησης (σέλα στα 785 χιλ.) δημιουργούν ένα σκούτερ που – ενώ δεν φιλοδοξεί να προσφέρει επιδόσεις  – αποδεικνύεται εύκολο στη χρήση, φιλικό και πρακτικό μέσα στην πόλη.

Ο διβάλβιδος, αερόψυκτος (με φτερωτή) κινητήρας αποδίδει 10,3 ίππους, η ροπή του σχεδόν αγγίζει το 1,0 χιλιογραμμόμετρο, είναι ήσυχος και επιταχύνει ομαλά. Η τελική του Fly 125 φτάνει σχεδόν τα 100 χ.α.ω με επιμονή στο τέρμα γκάζι, ενώ η κατανάλωσή του βρίσκεται κοντά στα επίπεδα στης κατηγορίας (δηλαδή στα 3,7- 4,0 λίτρα για 100 χιλιόμετρα διαδρομής). Οι αναρτήσεις του είναι αρκετά σκληρές και οι αντιδράσεις στις προσταγές του αναβάτη γρήγορες, γεγονός που αποτελεί ευχάριστη έκπληξη. Κάτω από τη σέλα χωράει ένα μικρών διαστάσεων φουλφέις κράνος, ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι στην ποδιά.

 SYM JOYRIDE 125 EVO

Μπορεί το βάρος του να φτάνει τα 153 κιλά – υψηλότερο των υπολοίπων της παρουσίασής μας – αλλά από την άλλη το Joyride διαθέτει μοναδικά για την κατηγορία χαρακτηριστικά. Η συνολική κάλυψη του αναβάτη από τον αέρα είναι πληρέστερη, ενώ η σχεδίαση και οι διαστάσεις του δίνουν τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να μπει στη λογική των κοντινών εκδρομών, έξω από τα όρια της πόλης. Η μεγάλη σέλα θα καλοδεχθεί τους επιβάτες, το μεγαλύτερο δάπεδο θα φιλοξενήσει πιο άνετα τα πόδια τους και η ζελατίνα θα τους προστατεύσει καλύτερα απ’ ό,τι τα υπόλοιπα 125άρια στον ανοικτό δρόμο. Κάτω από τη σέλα χωρούν δύο κράνη (ένα φουλφέις και ένα ανοικτό). Ο μπροστινός τροχός είναι 13 ιντσών και οι διαστάσεις του σκούτερ είναι μεγαλύτερες των υπολοίπων, με εξίσου ευρύχωρους αποθηκευτικούς χώρους, πληθωρική σέλα δύο επιπέδων, και ψηλή ζελατίνα.

Δισκόφρενα υπάρχουν μπροστά και πίσω, ο κινητήρας είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με 4 βαλβίδες και αποδίδει 13, 2 ίππους. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 7, 6 λίτρων. Με μέση κατανάλωση κινητήρα στα 4,0 λίτρα, το Joyride έχει αυτονομία κάτω από 200 χιλιόμετρα. Το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 76 εκατοστά, επιτρέποντας σε εύρος αναβατών να βολευτεί, σε συνδυασμό με το επίπεδο δάπεδο, χωρίς τούνελ. Ο υδρόψυκτος κινητήρας είναι και 4βάλβιδος και προσφέρει 13,2 ίππους, χαρίζοντας καλές εκκινήσεις και μια τελική πάνω από 105 χ.α.ω. Δισκόφρενα μπροστά και πίσω τελική 105 χ.α.ω. H τιμή του SYM Joyride 125 Evo, στα 2,695 ευρώ είναι υψηλότερη των 1.700 (Αprilia, Piaggio, Kymco), αλλά χαμηλότερη των PCX (λίγο) και Vespa (περισσότερο).

VESPA LX 125ie

Η LX είναι μία από τις απογόνους της θρυλικής Vespa, του πιο καλοπουλημένου σκούτερ στον κόσμο, με τη μεγάλη ιστορία και διαθέτει παραδοσιακά μικρούς τροχούς και αερόψυκτο κινητήρα. Η παράδοση επεκτείνεται και στο πλαίσιο, το οποίο είναι μεταλλικό, αλλά και την μπροστινή ανάρτηση που είναι μονού βραχίονα, με ένα αμορτισέρ. Έχοντας παράλληλα μικρές διαστάσεις, η Vespa LX 125ie γίνεται η απόλυτη κυρίαρχος του μποτιλιαρίσματος, αφού οι ικανότητές της ξεπερνούν τα υπόλοιπα 125άρια στα πολύ δύσκολα της πόλης. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό και η απόδοσή του φτάνει τους  10,6 ίππους. Πρόκειται για την 139η έκδοση Βέσπα στον κόσμο και είναι το μοντέλο που αντικατέστησε την πρώτη “μικρή-μοντέρνα-Vespa” την ET4.


Oι τροχοί είναι 11 ιντσών μπροστά και, κλασικά για Βέσπα, 10 ιντσών πίσω. Παρά τους μικρούς τροχούς και τις, περιορισμένων διαδρομών, αναρτήσεις, η LX είναι άνετη μέσα στην πόλη, με την πίσω ανάρτηση να είναι πιο “σφιχτή” από την μπροστινή. Το φρενάρισμα είναι αρκετά καλό και προοδευτικό, τη στιγμή που στον οπίσθιο τροχό υπάρχει ταμπούρο. Η τιμή της Vespa LX κρίνεται σαν υψηλή (500 ευρώ σχεδόν παραπάνω από το Honda PCX), αλλά από την άλλη όποιος διαθέσει το ποσόν θα αποκτήσει, μαζί με ένα πολύ πρακτικό σκούτερ πόλης και την αίγλη της θρυλικής ιταλικής οικογένειας. Δεν θα έχει δηλαδή “ένα σκούτερ”, αλλά “μία Βέσπα” με όλα τα πλεονεκτήματα του image που κάτι τέτοιο συνεπάγεται.

ΥΑΜΑΗΑ BW’S 125

Σε αντίθεση με το PCX και τα στενά λάστιχα, το BW’s φοράει φαρδιά λάστιχα και τελικά αυτό είναι το σημαντικότερο στοιχείο του από πλευράς διαφορετικότητας, αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα 125άρια. Είναι βέβαια και η εμφάνιση που τονίζεται από το μπροστινό “ψηλό φτερό” και τις φυσούνες στο πιρούνι. Το BW’s θέλει να θυμίζει σκούτερ που κινείται και στο χώμα, αν και αυτή είναι μια χρήση που έχει “ξεχαστεί” σαν τάση στα σκούτερ.
Οι συνολικές του διαστάσεις είναι μικρές, όπως και το μεταξόνιό του, η θέση οδήγησης ταιριάζει περισσότερο στα χαμηλά-μέσα αναστήματα και το επίπεδο δάπεδο είναι ικανοποιητικών διαστάσεων. Το ύψος σέλας είναι στα 78 εκατοστά και το τιμόνι είναι γυμνό, όπως στις μοτοσυκλέτες, χωρίς να καλύπτεται από πλαστικά. Οι τροχοί των 12 ιντσών είναι σχετικά γρήγοροι σε αντιδράσεις, ενώ τα φαρδιά λάστιχα (120/70 και 140/70) τους προσδίδουν σταθερότητα και ακρίβεια στις κινήσεις.
Ο κινητήρας του Yamaha BW’s 125 είναι αερόψυκτος – με βεβιασμένη ψύξη, δηλαδή με φτερωτή –  η κεφαλή του είναι 4βάλβιδη και η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό. Η  απόδοση είναι 9,1 ίπποι. Στο άνοιγμα του γκαζιού το Yamaha μοιάζει να περιμένει λίγο μέχρι να ξεκινήσει να “τραβάει” δυνατά από τα 20 μέχρι τα 75 χ.α.ω. Από κει και πάνω αρχίζει το αργό σκαρφάλωμα μέχρι την τελική, που και σε αυτή την περίπτωση πλησιάζει τα 105 χ.α.ω. Το πιρούνι είναι πιο ενδοτικό σε σχέση με τα δύο σκληρότερα αμορτισέρ και όλα αυτά συντελούν σε μια σταθερή κατασκευή, όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά. Το μπροστινό δισκόφρενο είναι ισχυρό και αποτελεσματικό, ενώ το μηχανικό ταμπούρο πίσω είναι πιο σπογγώδες σε αίσθηση και πιο μέτριο σε επιβράδυνση. Το βάρος του BW’s βρίσκεται στα “λογικά” 120 κιλά και η τιμή του κρίνεται ως μέση (στα 2.490 ευρώ), σε σχέση με τις τιμές των υπολοίπων σκούτερ της παρουσίασής μας.

X