fbpx

SYM SYMPHONY 150 SR, Πλήρης Δοκιμή

Symphony… είμαστε σύμφωνοι;

Με κλασικό όνομα και μοντέρνα εμφάνιση. Με μικρές διαστάσεις και 16άρηδες τροχούς. Με επίπεδο, βολικό πάτωμα και απλό κινητήρα με σπιρτόζικη συμπεριφορά. Καλές αναρτήσεις και φρένα και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Κι όλα αυτά… φθηνά. Το πιο καλοπουλημένο 150άρι του 2011 στην Ελλάδα αποκαλύπτεται… ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Με την τιμή προσφοράς στα 1.780 ευρώ (για πληρωμή μετρητοίς) που ισχύει αυτή την περίοδο για το SYM Symphony SR 150, το 150άκι γίνεται πολύ δελεαστικό, αφού σε αυτά τα χρήματα συνήθως αγοράζεις 50άρια και όχι από τα ακριβά (μερικά φτάνουν σχεδόν τις 3.000 ευρώ, όπως ξέρετε). Το φιλικό μέγεθος του Symphony σε προδιαθέτει να το δοκιμάσεις έστω και μια γρήγορη βόλτα.

Η συνηθισμένη ερώτηση κλασικό “να το πάω μία;” μπορεί να αποτελέσει ευχάριστη έκπληξη, αφού σε ξαφνιάζει η φρεσκάδα της συνολικής προσέγγισης του Symphony: απλή, εύκολη, τίμια μετακίνηση για την πόλη, χωρίς παράλογες απαιτήσεις του τύπου: “θέλω όμως και υψηλή τελική, και να κουβαλάει δύο άτομα και να κάνει ταξίδια”, τα οποία ακούγονται καθημερινά από κάποιους που τα θέλουν “όλα σε ένα, σε τιμή κάτω από 2,0 χιλιάρικα”… Γίνεται; Δεν γίνεται…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ένας απλός τετράχρονος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος κινητήρας, φωλιάζει στα σωθικά του Symphony, αποτελώντας την κινητήρια του μονάδα. Η εκκίνηση γίνεται από μίζα, αλλά και (μεγάλο πλεονέκτημα, ειδικά σε περίπτωση άδειας μπαταρίας) μανιβέλα. Η τροφοδοσία γίνεται με καρμπυρατέρ. Η εξάτμισή του εκπέμπει έναν συμπαθητικό, χαμηλό θόρυβο.

Διβάλβιδος, αερόψυκτος, με κερμπυρατέρ και εκκίνηση από μίζα/μανιβέλα

ΣΧΕΔΙΑΣΗ / ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Νεανικής εμφάνισης, με αιχμές και κυρτό, “αγριεμένο” μπροστινό μέρος. Οι γραμμές είναι “ευρωπαϊκές” και δύσκολα θα βρει αντιπαθούντες, παρόλο που δεν είναι αδιάφορη η σχεδίαση. Το Symphony ακολουθεί την “σχολή” των προβολέων πάνω στο ρύγχος της ποδιάς, σε αντίθεση με την άλλη σχολή που θέλει τον προβολέα πάνω στο τιμόνι. Και στο πίσω μέρος συνεχίζονται οι γωνίες με την ουρά να τελειώνει “μυτερή”. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, ειδικά για την τιμή αγοράς του σκούτερ.


ΜΕΓΕΘΟΣ / ΒΑΡΟΣ: Το Symphony είναι ένα μικρών διαστάσεων σκούτερ πόλης, που όμως έχει αρκετό χώρο για τα πόδια, αφού το δάπεδο είναι ικανοποιητικών διαστάσεων. Εργονομικά είναι στα όριά του πάντως, για αναβάτες άνω των 1,82μ. Το βάρος των 109 κιλών κρίνεται πολύ ικανοποιητικό για την ιπποδύναμη του κινητήρα, προσφέροντας καλή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και ευελιξίας.  

ΦΡΕΝΑ/ ΤΡΟΧΟΙ/ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Δεκαέξι ίντσες μπροστά και πίσω, και λάστιχα σε στενές διαστάσεις για να δίνουν ευελιξία. Οι ζάντες είναι όμορφες, χυτές αλουμινένιες, βαμμένες μαύρες ματ, με 5 διπλά μπράτσα. Η ενδιαφέρουσας σχεδίασης πίσω ζάντα έχει κυρτά μπράτσα για να ευθυγραμμίζεται σε σχέση με τον άξονα κίνησης. Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, ίδιας διαμέτρου 226 χιλιοστών, τύπου μαργαρίτα με μεταλλικά σωληνάκια, υψηλής πίεσης! Οι αναρτήσεις είναι τηλεσκοπικό, συμβατικό πιρούνι μπροστά, ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Όπως ήταν αναμενόμενο για σκούτερ πόλης και καθημερινής μετακίνησης ο κορμός του αναβάτη τοποθετείται όρθιος. Τα χέρια του κατεβαίνουν λίγο για να φτάσουν μέχρι το τιμόνι. Η θέση είναι άνετη για απλές μετακινήσεις και δίνει καλό έλεγχο στους ελιγμούς. Ο χώρος του δαπέδου για τα πόδια είναι αρκετός, ακόμα και για να μεταφέρετε κάτι μικρό. Η γωνία των γονάτων είναι σχετικά καλή για να είναι ξεκούραστη. Το ύψος του δαπέδου από τα πεζοδρόμια είναι αρκετό, έτσι ώστε να μην χτυπάει εύκολα. Στο μπροστινό τμήμα του δαπέδου βρίσκουμε τη γνωστή και έξυπνη “προέκταση-υποδοχή ποδιών” έτσι ώστε να αυξάνεται ο χώρος για τα κάτω άκρα του αναβάτη.


ΤΙΜΟΝΙ: Το ύψος και το πλάτος του τιμονιού είναι τέτοιο, ώστε να μην βρίσκει στους καθρέφτες των αυτοκινήτων. Το τιμόνι “κόβει” αρκετά καλά χαρά απ’ άκρο – σ’ άκρο, τόσο ώστε να κάνει το SR τόσο ευέλικτο στους επιτόπιους ελιγμούς και στα μποτιλιαρίσματα, όσο επιτρέπει ένα σκούτερ με τροχούς 16 ιντσών. ενώ έχει στα άκρα του δεν υπάρχουν αντίβαρα για τους κραδασμούς. Όταν το τιμόνι στραφεί πλήρως δεξιά-αριστερά, πλησιάζει πολύ τα γόνατα του αναβάτη ύψους 1,80μ.
ΣΕΛΑ: Λογικό είναι το ύψος της σέλας, με τα πόδια να πατάνε εύκολα στο έδαφος. Το τμήμα που προορίζεται για τον αναβάτη είναι πλατύ και αρκετό για να προσφέρει καλή άνεση, με το υλικό του αφρώδους να είναι ικανοποιητικό. Το πολύ θετικό είναι ότι η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη, διευκολύνοντας τη διαδικασία κατά τον ανεφοδιασμό καύσιμου, αφού το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα.


ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Το τμήμα της σέλας για τον συνεπιβάτη είναι λίγο ψηλότερα από του αναβάτη, είναι μικρότερων διαστάσεων και τον φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα, αλλά και χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις. Τα πόδια του πατούν πάνω σε αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ που βρίσκονται κάπως μπροστά τοποθετημένα. Υπάρχουν χειρολαβές για τη στήριξη του, δεξιά και αριστερά.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Λόγω των μικρών διαστάσεων η προστασία από αέρα και βροχή, είναι μικρή. Σε αυτό συντελεί και η “ελάχιστη” ζελατίνα του τιμονιού. Από την άλλη το οπτικό πεδίο που προσφέρεται στον αναβάτη είναι άριστο, για πλήρη έλεγχο στα δύσκολα κομμάτια της κίνησης μέσα στην πόλη.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Πολύ εύκολη η πρόσβαση στον αρκετό χώρο που υπάρχει κάτω από τη σέλα, αφού ανοίγει με ένα στρίψιμο του κλειδιού από τον κεντρικό διακόπτη. Χωράει κράνος μέσα στον χώρο αρκεί να είναι μικρών διαστάσεων. Παράλληλα υπάρχει και χρήσιμο ντουλαπάκι στην ποδιά κάτω από το τιμόνι, που κλειδώνει.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Μαζεμένο και σωστό εργονομικά είναι το SYM Symphony SR 150, κι αυτό είναι κάτι που συνειδητοποιείς αμέσως μόλις ανέβεις στην αρκετά άνετη και καλοσχεδιασμένη σέλα του. Το χαμηλό βάρος του που γίνεται και αυτό άμεσα αντιληπτό το κάνει άμεσα φιλικό προς τον χρήστη, σε χαλαρώνει και σε καλοδέχεται στον “δικό του κόσμο”. Το τιμόνι του είναι στενό, όπως και η ποδιά του κι έτσι σου δίνει την αίσθηση ότι θα περάσει ακόμα κι από πολύ στενά περάσματα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, κάτι που επιβεβαιώνεται αργότερα όταν το τολμήσεις. Ευχάριστη έκπληξη είναι το καλό κόψιμο του τιμονιού (μικρή ακτίνα στροφής) δεξιά-αριστερά, στοιχείο που το κάνει και ευέλικτο και σε απαιτητικούς ελιγμούς μέσα στο μποτιλιάρισμα.
Στο άνοιγμα του γκαζιού η φυγοκεντρική μετάδοση CVT αποκρίνεται γρήγορα και μεταφέρει τη δύναμη του κινητήρα στον πίσω τροχό με μια κάπως απότομη ώθηση, που ίσως να ενοχλήσει κάποιους που θα την ήθελαν πιο προοδευτική. Στόχος των μηχανικών της SYM που επέλεξαν τέτοια απόδοση (τροχαλίες-φυγοκεντρικό-ελατήρια-μπίλιες) ήταν να κάνουν το SYM Symphony SR 150 να ξεκινάει γρήγορα από στάση και τα φανάρια, ξεφεύγοντας από τα επικίνδυνα και απειλητικά στην Ελλάδα αυτοκίνητα – πολύ σημαντική ιδιότητα των δίτροχων στην αντιμετώπιση των επικίνδυνων οδηγών.

Κρατώντας το γκάζι σταθερό σε λίγα χιλιόμετρα (στα 15-20 χ.α.ω) ένας κραδασμός μεταφέρεται στο κορμί του σκούτερ, που όμως δεν γίνεται αντιληπτός όταν ανοίγεις κανονικά το γκάζι, αφού η περιοχή αυτή περνάει απαρατήρητη. Το “άρπαγμα” και η “τσαντίλα του μικρού” κρατάει μέχρι τα 75-80 χαω, κι από κει και πάνω το ανέβασμα της βελόνας του αναλογικού κοντέρ γίνεται αργά μέχρι την τελική που φτάνει (στο κοντέρ) τα 100 περίπου χιλιόμετρα την ώρα. Λίγα; Μια χαρά είναι για κίνηση μέσα στην πόλη. Οι πιο απαιτητικοί αναβάτες θα πρέπει να επιλέξουν τους υδρόψυκτους κινητήρες, με μεγαλύτερη ισχύ, της κατηγορίας, που δείχνουν στο κοντέρ τους κοντά στα 110-120 χαω.

Ευχάριστη είναι και η απόδοση των αναρτήσεων που είναι μαλακές και διαθέτουν αρκετά καλές αποσβέσεις, δίνοντας στο Symphony σχετικά άνετο πέρασμα από τις λακκούβες, κάτι που δεν είναι αναμενόμενο εκ πρώτης όψεως – για το μέγεθος και την κατηγορία, αλλά και την απλότητα της κατασκευής των αναρτήσεων (τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο απλά αμορτισέρ). Ένα ακόμα θετικό πόντο παίρνει λοιπόν το 150 στις αναρτήσεις.


Θετικές εντυπώσεις αποκομίζεις και από τα φρένα όμως, που περιέργως διαθέτουν μεταλλικά σωληνάκια υψηλής πίεσης (μεταλλικό εξωτερικό πλέγμα) μόνο στο πίσω δισκόφρενο. Οι δίσκοι που είναι τύπου μαργαρίτα, δηλαδή με κυματοειδή περίμετρο, σε συνεργασία με τις δαγκάνες και τις τρόμπες τους προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση στην αρχή του πατήματος της μανέτας, προοδευτική δύναμη και τελικά πολύ καλό φρενάρισμα, ελεγχόμενο σε μεγάλο βαθμό από τον αναβάτη.

Οι καλές εντυπώσεις συνεχίζονται και στον τομέα του κρατήματος ισχύουν τα ίδια με το πλαίσιο να αποδίδει μια αίσθηση σταθερότητας και ενιαίου συνόλου που δεν εμφανίζει νευρικότητες. Τα τελευταία ισχύουν και στις στροφές και στις ευθείες και στα περάσματα πάνω από ανωμαλίες του δρόμου που τερματίζουν τις αναρτήσεις, κι όλα αυτά μαζί με μια προϋπόθεση όμως: η ταχύτητα να μην ξεπερνάει τα 85+ χ.α.ω. Και αυτό λογικό επόμενο, αφού το μεταξόνιο, η γωνία κάστερ και η κατανομή βαρών είναι επιλεγμένα έτσι ώστε να εξυπηρετούν χαμηλότερες ταχύτητες “πόλης”.


ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Την επικεφαλίδα αυτή, δηλαδή το “Εκτός Πόλης” κανονικά θα έπρεπε να το αφαιρούμε σε συγκεκριμένα σκούτερ, σε σκούτερ που είναι φτιαγμένα για να εξυπηρετούν ανθρώπους της πόλης. Ένα από αυτά είναι και το SYM SR 150. O αέρας χτυπάει το πάνω μέρος του κορμού του αναβάτη, η σέλα είναι ξεκούραστη μέχρις ενός σημείου (π.χ. 1 ώρα διαδρομής) και γενικά δεν θα το συνιστούσαμε για διαδρομές άνω των 100 χιλιομέτρων. Σκούτερ για το άστυ είπαμε έτσι; Υπάρχει και μια στόχευση στο κάθε τι που φτιάχνεται.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Γρήγορη μετάδοση δύναμης, ήδη από στάση. Φεύγει γρήγορα στα φανάρια με τον αερόψυκτο κινητήρα να αποδίδει σύντομα τους 10,9 ίππους (στις 7.500 σ.α.λ) και τα 1,1 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ και αφού περάσει τα τα 75 χιλιόμετρα την ώρα, να σκαρφαλώνει ράθυμα προς την τελική του. Η κατανάλωση του είναι πολύ καλή στα 3,4 λίτρα για 100 χιλιόμετρα με κανονική οδήγηση πόλης, κάτι που δίνει αυτονομία κοντά στα 160 χιλιόμετρα.

ΤΕΛΙΚΑ…

Είμαστε σύμφωνοι λοιπόν για το Symphony; Ναι, αρκεί να μην έχει κάποιος παράλογες απαιτήσεις. Αυτή η δοκιμή θα μπορούσε να ονομάζεται “Η συμφωνία της τιμιότητας”, αφού ακριβώς αυτό είναι το μικρό SR 150, πολύ τίμιο για τα χρήματα που ζητάει για να το αποκτήσει κάποιος. Έχει αποδειχτεί αξιόπιστο στο πέρασμα του χρόνου και των χιλιομέτρων του αναλογικού του κοντέρ, είναι οικονομικό σε καύσιμο (παρόλο το καρμπυρατέρ του) και σε συντήρηση, ενώ παράλληλα διαθέτει ικανοποιητικές επιδόσεις και αναρτήσεις, καλή οδική συμπεριφορά και φρένα. Ήδη ετοιμάζετε τα συμφωνητικά;


ΟΡΓΑΝΑ: Απλά σε εμφάνιση, αναλογικό κοντέρ και ηλεκτρονικό όργανο δίπλα του, με τις βασικές λειτουργίες. Ο σχεδιασμός είναι καλός, ο φωτισμός τη νύχτα επίσης. Υπάρχει ψηφιακό ρολόι, ευδιάκριτη μέτρηση βενζίνης με ψηφιακές μπάρες, χιλιομετρητές, λυχνίες φώτων, φλας κ.λπ.


ΦΩΤΑ/ ΚΟΡΝΑ/ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Ικανοποιητικής έντασης φώτα, που διαθέτουν μάλιστα και διακόπτη on-off για να ανάβουν και να σβήνουν κατά βούληση. Το αιχμηρό, καλοσχεδιασμένο πίσω στοπ έχει ενσωματωμένα τα φλας που διαθέτουν διάφανα κρύσταλλα. Αρκετά δυνατή κόρνα, με οξεία χροιά. Απλοί, γνωστής εργονομίας, “γωνιώδους” αισθητικής. Υπάρχει σινιάλο υψηλής δέσμης και στα έξτρα διακόπτης φώτων. Από τους αριστερούς διακόπτες ανοίγει και η σέλα (πέρα από τον κεντρικό διακόπτη με το κλειδί).

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Εύκολη πρόσβαση του ρεζερβουάρ (ανοίγει εύκολα με δύο τρόπους), αλλά βρίσκεται κάτω από τη σέλα, άρα πρέπει να κατέβεις στο βενζινάδικο. Η τάπα είναι απλή και μεταλλική, όπως και το ρεζερβουάρ. 


 ΣΧΑΡΑ, ΣΤΑΝΤ, ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Όμορφη, χυτή αλουμινένια, γερή σχάρα με βολικές χειρολαβές;
Πολύ καλού σχήματος, με αρκετό ύψος μπράτσων, που προσφέρουν πολύ καλό οπτικό πεδίο. Υπάρχουν δύο στάντ. Το πλάγιο διαθέτει ελατήριο επαναφοράς, που κλείνει το στάντ μόλις σηκωθεί το σκούτερ – άρα θέλει προσοχή στο στήσιμο-ξεστήσιμο.Το κεντρικό είναι τόσο εύκολο στη χρήση του, που δεν παύει να σε εντυπωσιάζει κάθε φορά. Ανεβάζει το SR στο στάντ “με τη σκέψη”.


ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Άγκιστρο ποδιάς, κεντρικό και πλάγιο στάντ, μανιβέλα, διακόπτης φώτων, “έξυπνος’ αντικλεπτικός διακόπτης κάτω από τη σέλα, μεταλλικό σωληνάκι στο πίσω φρένο, δίσκοι τύπου “μαργαρίτας”.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:1.795 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος, με καρμπυρατέρ
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:10,9 ίπποι, στις 7.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 226 χιλ./Δίσκος 226 χιλ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/16 ιντσών (110/70 μπρ.- 110/70)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.330 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:5,5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:109 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880