fbpx

VESPA PRIMAVERA 125, 2013: Παρουσίαση και Δοκιμή

Άνοιξη… με τρεις βαλβίδες

 Είχαμε ακούσει για αυτήν από καιρό και δημοσιεύσαμε τις πρώτες κατασκοπικές της φωτογραφίες, να κινείται καμουφλαρισμένη στους δρόμους της Ιταλίας. Την είδαμε ζωντανή στο Μιλάνο και τώρα την “οδηγούμε” στην Ισπανία, μέσα από τα κείμενα της γαλλίδας αρχισυντάκτριας μέσων σκούτερ και μοτοσυκλετών, Maya Camus. Η νέα Vespa Primavera 125 πατάει στο δρόμο και κάνει τις πρώτες της αποκαλύψεις για τον χαρακτήρα της. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΥΑ CAMUS/SCOOTER-INFOS, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: MC, DR

Μόλις μια βδομάδα μετά την παρουσίαση της νέας Vespa Primavera (Άνοιξη στα ιταλικά) 125, την οδηγούμε στους δρόμους της Βαρκελώνης. Η Primavera αντικαθιστά την παλαιότερη LX (με 2 και 3 βαλβίδες) στη γκάμα της ιταλικής εταιρίας για το 2014, έχοντας δεχθεί αισθητικές αλλαγές και τεχνολογικές λύσεις, ανανεώνοντας το όνομα.

Κληρονόμος του ομώνυμου μοντέλου που γεννήθηκε το 1968, η νέα Primavera διατηρεί τα χαρακτηριστικά που έκαναν τη Vespa αναγνωρίσιμη σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας την ελευθερία (όπως κι όλα τα δίτροχα και σκούτερ εξ’ άλλου…) στην προσωπική μετακίνηση, σε αυτή την περίπτωση με ιδιαίτερο στιλ.

Το νέο βεσπάκι έχει γίνει ακόμα πιο ξεχωριστό, αφού η σχεδιαστική ομάδα της Piaggio έβαλε τα δυνατά της να διατηρήσει η Vespa την νεανική της αύρα.. με την προσθήκη στοιχείων από την ακριβότερη Vespa που παρουσιάστηκε ποτέ, την 946 των 9,0 χιλιάδων ευρώ.

Η συνάδελφος Maya οδηγεί στη Βαρκελώνη την Vespa Primavera 125 και γράφει για το Scooternet

Η συνάδελφος Maya οδηγεί στη Βαρκελώνη τη Vespa Primavera 125 και γράφει για το Scooternet

Στο Μιλάνο, κάτω από τα φώτα το ασημί-γαλάζιο γινόταν πιο βαρύ μεταλλικό

Στο Μιλάνο, κάτω από τα φώτα το ασημί-γαλάζιο γινόταν πιο βαρύ, πιο μεταλλικό

Επίσης για να ανανεωθεί ριζικά η Vespa έχει αλλάξει και ο παλιός 2βάλβιδος κινητήρας και στη θέση του έχει μπει ο νέος 3βάλβιδος, με συνολικά βελτιωμένες επιδόσεις.

Η νέα Vespa θα είναι διαθέσιμη στα τέλη Νοεμβρίου με τιμή 3.799 ευρώ στη Γαλλία, ενώ θα υπάρχουν και εκδόσεις 50 cm3, με δίχρονο κινητήρα (€ 2,749) και τετράχρονο κινητήρα (€ 2,849), κι όλα αυτά σε αντικατάσταση των παλαιότερων Vespa LX, που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους. (σημ. Στην Ελλάδα οι τιμές θα είναι: 2.450 € -50 2Τ, 2.850 € – 50 4T και 3.470 € – 125 4Τ).

Η βισινί σέλα σε άσπρη Vespa προέρχεται σαν ιδέα από την 946

Η βισινί σέλα σε άσπρη Vespa προέρχεται σαν ιδέα από την 946

Η Vespa Primavera του 2013 συνδυάζει τη λειτουργικότητα της προγιαγιάς της και σε γενικές γραμμές και τη σχεδίαση, ενώ ενσωματώνει στοιχεία και την καθαρότητα των γραμμών της ντίβας Vespa 946.

Απλοποιεί το αισθητικό σύνολο η Primavera, συγκρινόμενη με την LX, για παράδειγμα η “γραβάτα” στο μπροστινό μέρος της ποδιάς κάτω από το φανάρι έχει αλλάξει σχήμα, έχει μακρύνει και έχει αποκτήσει τρεις γρίλιες. Μεταλλικό σώμα, σέλα, φωτιστικά σώματα και φλας έχουν ξανασχεδιαστεί, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία LED, στα φώτα πορείας, στα φλας και στο οπίσθιο φως.

Η εργονομία και η πρακτικότητα του σκούτερ έχουν αναθεωρηθεί. Το ύψος της σέλας από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 5mm (780 mm αντί για 785 της LX) και το μικρότερο πλάτος του δαπέδου δίνει ευκολότερη πρόσβαση στα χαμηλότερα αναστήματα, χωρίς όμως να τιμωρούνται οι ψηλότεροι, αφού ο χώρος για τα πόδια έχει μείνει ίδιος.

Στην πράξη ένας αναβάτης ύψους 1,80μ, δεν αισθάνεται άσχημα. Τα πλαστικά τμήματα που στηρίζουν τους διακόπτες στις άκρες του τιμονιού δεν είναι ενσωματωμένα, αλλά ξεχωριστά, δίνοντας μια νότα παρελθόντος. Ασημένια είναι και η βάση-στεφάνη του ταχύμετρου, που είναι μεγάλο και αναλογικό, με μια ψηφιακή οθόνη από κάτω του, με βενζινόμετρο, δυο χιλιομετρητές και ρολόι. 

Σε φωτογραφίζω, που φωτογραφίζεις...

Σε φωτογραφίζω, που φωτογραφίζεις…

Μια από τις πιο σημαντικές ανανεώσεις είναι η αύξηση του αποθηκευτικού χώρου στα 16.6 lt (αντί για τα 14.3 της LX), που έγινε χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο κεντρικό νεύρο-τούνελ του δαπέδου. Τώρα, κάτω από τη σέλα, μπορείς να αποθηκεύσεις ένα ανοικτό κράνος με ζελατίνα ή ένα μικρό φουλφέις – κάτι που δεν επιβεβαιώσαμε στη Βαρκελώνη.

Το πνεύμα του ’68 έχει διατηρηθεί, αν και η τεχνολογία της νέας Primavera είναι εντελώς μοντέρνα. Νέο πλαίσιο (ατσάλινο, από πρεσαριστή λαμαρίνα, όπως πάντα) και νέα μπροστινή ανάρτηση με βραχίονα, έχουν συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση του κρατήματος και της άνεσης. Ο πιο άκαμπτος μεταλλικός (σασί) σκελετός από την άλλη είναι βαρύτερος, αν και η Primavera είναι κατά 3 kg ελαφρύτερη αν συγκριθεί με την LX .

Το μεταξόνιο και το συνολικό μήκος έχει μεγαλώσει, η παραδοσιακή μπροστινή ανάρτηση με υστερούντα βραχίονα έχει αλλάξει, αφού η Primavera υιοθετεί ένα νέο σύστημα έδρασης και λειτουργίας του μονού αμορτισέρ.

Η διαφορετική έδραση του κινητήρα/ψαλιδιού στην οπίσθια ανάρτηση έχει μειώσει τους κραδασμούς που έφταναν στη σέλα από τον κινητήρα, κατά 40%, σύμφωνα με την Piaggio. 

Τα παραπάνω γεωμετρικά στοιχεία συνδυαζόμενα με την αυξημένη διάμετρο του πίσω τροχού – σε σχέση με την LX με 10 ιντσες – που είναι τώρα 11 ίντσες, όπως και ο μπροστινός, κάνουν τη Vespa πιο σταθερή και άκαμπτη, τη στιγμή που παραμένει φιλική, κάνοντας τη μικρότερη των Vespa ακόμα πιο διασκεδαστική στην οδήγηση.

Στο θέμα της άνεσης η Primavera ανοίγει νέους δρόμους για τη Vespa, όσον αφορά στην ανάρτηση και τη σέλα. Σημειώστε επίσης ότι η δαγκάνα που πιέζει το μπροστινό δισκόφρενο έχει κερδίσει τώρα ένα έμβολο ακόμα, δίνοντας πιο καλό φρενάρισμα.

Το πίσω φρένο είναι ταμπούρο με μεγαλύτερη διάμετρό από πριν (σημ. Scooternet, δυστυχώς για άλλη μια φορά δεν είδαμε δισκόφρενο στον πίσω τροχό των μικρών Vespa).

To σύνολο των φρένων θέλει κάποια προσοχή, για να μην μπλοκάρουν οι τροχοί σε βρεγμένο οδόστρωμα. Μια έκδοση ABS θα βγει στην αγορά το 2014, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές μας.

Όσον αφορά στον κινητήρα, έχουμε να κάνουμε με τον γνωστό μας ψεκαστό, 3βάλβιδο, αερόψυκτο κινητήρα των 125 κυβικών που παρουσιάστηκε το 2012. Ο συμβιβασμός μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης έγινε από την Piaggio μέσω της κεφαλής τριών βαλβίδων, δύο για την εισαγωγή γου καυσίμου και μίας για την εξαγωγή. Ο νέος κινητήρας είναι ισχυρότερος, πιο ήσυχος και πιο αξιόπιστος, ενώ καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και μολύνει την ατμόσφαιρα λιγότερο από τον προκάτοχο με τις 2 βαλβίδες.

Οι επιδόσεις του κινητήρα, ροπή και ιπποδύναμη, που ανακοινώνονται στα τεχνικά χαρακτηριστικά που δίνει η Piaggio, είναι ελαφρώς χαμηλότερες από ότι πριν, συγκρινόμενες με αυτές του LX και του Fly : 10.7 ίπποι, στις 7.700 rpm και 1,04 kgm, ροπή στις 6000 rpm, αντί για 11.6 ίπποι, στις 8.250 rpm και 10.7 Nm στις 6.500 rpm.

Όπως και να έχει η νέα Vespa Primavera 125 3V είναι αποτελεσματικά πρόθυμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, έτσι ώστε να κινείται μέσα στην πόλη με αυτοπεποίθηση, θέλοντας όμως υπομονή για να φτάσει την τελική της (στο κοντέρ 100 km/h).

Μένει να επιβεβαιώσουμε ότι η Primavera, καταναλώνει 3.5 l/100 km όπως η LX 3V και το Fly. Με το 8λιτρο ντεπόζιτό της η αυτονομία της θα φτάνει κοντά στα 220 km. Τα διαστήματα συντήρησης έχουν οριστεί από την εταιρία κάθε 10,000 km.

Σαν συμπέρασμα θα πούμε ότι η νέα Vespa Primavera εγκαθίσταται στον 21ο αιώνα, βελτιώνοντας σε πολλά σημεία την απερχόμενη LX, χωρίς να απαρνιέται τα γονίδια που κληρονομεί. Η επένδυση που έγινε στο design της ελιτίστικης 946 αναμφισβήτητα ευνοεί την ευρύτερης δημοφιλίας Primavera 2013, ενός μοντέρνου scooter με υψηλή αξία.

ΘΕΤΙΚΑ: Σχεδίαση, κράτημα, βελτιωμένη άνεση, αποτελεσματικός κινητήρας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ: Φρενάρισμα, έλλειψη πλάγιου σταντ, μαρσπιέ συνεπιβάτη, τιμή


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ