fbpx

ΙΤΑΛΙΑ: Οι μοτοσυκλετιστές χαμηλώνουν τα διόδια

Δίκαια διόδια στην Ιταλία

Μια μεγάλη προσπάθεια όλων των σκουτεριστών και μοτοσυκλετιστών μαζί στην Ιταλία αποδίδει καρπούς. Μετά από μήνες προσπαθειών όλα δείχνουν ότι οι τιμές των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους για τα δίκυκλα θα μειωθούν και υπάρχει περίπτωση το κράτος να δεχθεί το δίκαιο αίτημα εκατομμυρίων ανθρώπων.

petizionemotociclismo

M_Claudio savera (2)

Ποιο είναι όμως το πρόβλημα στην Ιταλία; Ότι στις “Εθνικές”, στους αυτοκινητοδρόμους όπου υπάρχουν διόδια, το κόστος για τα σκούτερ και τις μοτοσικλέτες είναι ίδιο με τα αυτοκίνητα! Έχοντας ενεργοποιήσει μια εξωφρενική διυπουργική απόφαση του 1991 στην Ιταλία το κόστος των διοδίων χρεώνεται σύμφωνα με τον αριθμό αξόνων του οχήματος!

Απλά τα πράγματα, δύο άξονες έχει το αυτοκίνητο, δύο και η μοτοσυκλέτα, άρα πληρώνουν το ίδιο! Καλό ε;

M_Antonio Simonetti

M_Fabio Lombino

M_Giovanni Gualandi2

Η Ancma (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών) η FMI (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού), η Federmoto, h Metapedaggio, και το περιοδικό Motociclismo, που έτρεξε την καμπάνια για μείωση των διοδίων, αλλά και σύσσωμος ο κόσμος των σκούτερ και μοτοσυκλετών ζήτησαν και δραστηριοποιήθηκαν προκειμένου να αποκατασταθεί η αδικία.

Σε πολλές χώρες του κόσμου ισχύουν μειωμένα διόδια περίπου κατά 40% (όπως και στην Ελλάδα) για τα δίκυκλα, όπως ορίζει η πραγματική δικαιοσύνη και η κοινή λογική – κάτι που αυτό από μόνο του βέβαια δεν λέει τίποτε σε αυτούς που φτιάχνουν τους νόμους, όπως στην ιταλική περίπτωση αριθμού των αξόνων ενός οχήματος…

M_Enrico Pastori 4

M_FEDE

M_Diego Andrea Graz

Για παράδειγμα στη Γαλλία, τα διόδια Παρίσι-Λυών (453 km) κοστίζουν 33 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 20 ευρώ για τις μοτοσυκλέτες. Στην Ιταλία, σε μια αντίστοιχη απόσταση Φλωρεντία-Νάπολη (468 χιλιόμετρα), ανεξαρτήτως κυβισμού, δηλαδή έστω και 150cc τα δίτροχα πλήρωναν όσο και τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, δηλαδή 33 €.

Αντιμέτωποι με μια τόσο διαφορετική μεταχείριση οι μοτοσυκλετιστές της Ιταλίας δεν ζητιάνεψαν για να τους κάνουν εκπτώσεις ή να τους φιλοδωρήσουν μια μείωση, αλλά διεκδίκησαν το δικαίωμά τους. Να δημιουργηθεί δηλαδή μια ακόμα ξεχωριστή κατηγορία, όπως είναι τα φορτηγάκια, τα ρυμουλκούμενα, κ.λπ. όπως γίνεται στην Αγγλία, τη Γερμανία, τη Δανία, τη Σουηδία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Σλοβενία, την Αυστρία, κ.λπ., όπως γίνεται δηλαδή σε όλη την Δυτική Ευρώπη, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις δωρεάν διέλευσης.

M_Giorgio Castelletti

M_Giovanni Gualandi

Μετά από μια μεγάλη καμπάνια και πιέσεις προς την αρμόδια υπηρεσία “εθνικών οδών” (Autostrada) και με χιλιάδες αναγνώστες του Motocilcismo να στέλνουν ηλεκτρονικές επιστολές στους υπεύθυνους φορείς (πατήστε ΕΔΩ) και να φορούν το πράσινο τριγωνικό αυτοκόλλητο της διαμαρτυρίας, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες που έστειλαν στο περιοδικό, η διαμαρτυρία δείχνει να πετυχαίνει

Ελπίζουμε να πετύχουν τη μείωση στα διόδια και να επαναφέρουν τη δικαιοσύνη στους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους. Μπράβο στους Ιταλούς συναδέλφους μας, μπράβο και στο Motociclismo για την προσπάθεια.

M_IMG_0443

Και ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati, Chaz Davies, συμμετείχε στη διαμαρτυρία

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ