fbpx

PIAGGIO X10 350, EXECUTIVE: Αποστολή στο Παρίσι

Α.Μ.Α.Ν: Άνετο, Μεγάλο, Ασφαλές… Νεωτεριστικό

Οδηγούμε στη γαλλική πρωτεύουσα, λίγο πριν τις προεδρικές εκλογές το νέο μοντέλο της Piaggio που επανέρχεται στην κατηγορία των τουριστικών σκούτερ με πλήθος καινοτομιών που στοχεύουν στην ασφάλεια, την άνεση, την οικονομία. Αξιόλογο, καλοφτιαγμένο και καλλίγραμμο το Χ10 350 αλώνει το Παρίσι…
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: PIAGGIO

Piaggio X10 350: Ένα maxi scooter με πολλές δυνατότητες

Ναι, ομολογώ ότι η πρόσκληση για παρουσίαση το Παρίσι από την Piaggio ήταν κάπως περίεργη. Όχι γιατί το Παρίσι δεν χρησιμοποιείται για παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Ούτε γιατί δεν άξιζε σε ένα τέτοιο σκούτερ να παρουσιαστεί σε μια από τις ομορφότερες πρωτεύουσες του κόσμου, το αντίθετο. Απλά η Γαλλία και το Παρίσι βρισκόταν σε προεκλογικό πυρετό: δύο μόλις μέρες μετά από τη δοκιμή μας οι Γάλλοι ψήφιζαν για νέο πρόεδρο της χώρας τους. Κι εμείς, λίγοι Έλληνες μαζί με συναδέλφους συντάκτες από όλη την Ευρώπη, γυρίζαμε τους πλακόστρωτους δρόμους της πόλης φωτογραφίζοντας ένα από τα ομορφότερα GT maxi scooter που κυκλοφορούν.

Η αψίδα του θριάμβου στο βάθος, το Χ10 σε πρώτο πλάνο

Μακρύ, χαμηλό, πολυτελές. Το Piaggio X10 350 Executive, ρολάρει χαλαρά πάνω στους φαρδείς δρόμους του Παρισιού. Ο κόσμος το κοιτάζει, οι σκουτερίστες το γδύνουν με τα μάτια τους, ένα καινούργιο ΤΜΑΧ περνάει ξυστά από δίπλα μου και γκαζώνει επιδεικτικά. Δεν ξέρει ότι αυτό που οδηγώ είναι το 350, νομίζει ότι είναι ο “αντίπαλός” του, το 500. Άραγε αποτελεί αντίπαλο του Yamaha ΤΜΑΧ 530, το Piaggio Χ10 500; Kαι ναι και όχι. Από πλευράς κυβισμού και κατηγορίας είναι αντίπαλοι, αφού και τα δύο είναι mega scooter – χονδρικά απευθύνονται στο ίδιο κοινό, κάποιος που θα προτιμούσε το ένα, θα απέκλειε το άλλο. Από την άλλη το Yamaha είναι σπορ σκούτερ, το Piaggio είναι τουριστικό, πιο “σοβαρό”, με καμπύλες αντί για αιχμές στη σχεδίασή του.

Αν κάποιος είναι αμφιταλαντευόμενος, θέλει 500άρι και δεν ξέρει ποιο να διαλέξει, θα επηρεαστεί από το γεγονός ότι το Piaggio βρίσκεται σε άλλη κατηγορία από πλευράς τιμής, αφού όταν κυκλοφορήσει – αργότερα μέσα στο ’12 – θα κοστίζει από 7.500, μέχρι 7.900 ευρώ. Αυτές είναι τουλάχιστον οι τιμές που ανακοινώθηκαν για τη Γαλλία και την Ιταλία. Στην ίδια χώρα το Χ10 350 θα κοστίζει 5.890 ευρώ στην απλή του μορφή και 6.900 στην έκδοση με ABS/ASR. Στη Γαλλία οι τιμές έχουν διαμορφωθεί 200 ευρώ φθηνότερα και στις δύο εκδόσεις.

Παρατεγμένα στη σειρά στην πλατεία ιταλική πρεσβεία

Συνδυασμός κλασικών και μοντέρνων γραμμών

Περνάμε μια βόλτα από την Ιταλική πρεσβεία του Παρισιού, όπου γίνεται η πρες κόνφερανς. Δυο ντουζίνες Χ10 είναι παρατεταγμένα σε άψογες σειρές και όλοι παρακαλούν να μη βρέχει όταν θα κάνουμε τη βόλτα μας. Η ατμόσφαιρα δεν είναι κρύα, ο ουρανός είναι βαρύς όμως. Η παρουσίαση από τα υψηλά στελέχη της Piaggio ξεκινά με ένα μικρό ιστορικό για την οικογένεια των mega scooter: η Piaggio είναι από τις πρώτες εταιρίες στον κόσμο που πίστεψε στην επέκταση προς τα πάνω, στη δημιουργία μιας ακόμα κατηγορίας σκούτερ, με πιο μεγάλες διαστάσεις, με μεγαλύτερους κινητήρες, με περισσότερες δυνατότητες απ’ ότι τα σκούτερ-πόλης, απλής μετακίνησης.

Με τον ερχομό των mega σκούτερ οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες άρχισαν να φαντάζονται και να φαντασιώνουν τους εαυτούς τους πάνω τους, να τους μετέφεραν σε μακρινούς τόπους, φορτωμένους με μπαγκάζια, με συνεπιβάτες και χαμόγελα ικανοποίησης. Άνετους και ξεκούραστους, με “αρχοντικής” εμφάνισης δίτροχα που δεν φοβούνται τον αυτοκινητόδρομο, το ταξίδι και τα πολλά χιλιόμετρα. Αρχής γενομένης το 1993 με το σημαντικό Piaggio Hexagon η μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρία ήθελε σωστά να μπει γρήγορα στο χώρο, σε αυτό το κομμάτι της αγοράς. Ήταν τόσο βιαστική η Piaggio ώστε δεν περίμενε καν να δημιουργήσει το δικό της κινητήρα. Για αυτό και το πρώτο μεγάλο Hexagon του 1995 είχε κινητήρα Honda 250…

Ο πύργος… και το σκούτερ

Ομορφιά και ασφάλεια είναι οι δύο βασικές παράμετροι πάνω στις οποίες κινούνται τα νέα σκούτερ της Piaggio, ενώ από πλευράς μεγέθους μάλλον με “λιμουζίνες των σκούτερ” μπορούν να χαρακτηριστούν. Λόγω του ότι το Χ10 500 που υπήρχε παρκαρισμένο στην αυλή της πρεσβείας ήταν μοντέλο “έκθεσης” και κανείς δεν το οδήγησε, αλλά και επειδή τα Χ10 125 δεν θα έρθουν στην Ελλάδα, οδηγήσαμε μόνο το – πολύ ενδιαφέρον για την αγορά μας – Χ10 350 Εxecutive, που καταφέρνει να γίνει μια σημαντική γέφυρα, ένα “μεσαίο” μοντέλο ανάμεσα στους μικρούς και τους μεγάλους κυβισμούς.

“Χμμ, το νέο Χ10 της Piaggio. Aς δούμε τι γράφει η εφημερίδα γι’ αυτό…”

Η προσεγμένη εμφάνιση του Piaggio Χ10 350 Εxecutive δημιουργείται από καμπύλες που ρέουν, ειδικά αν δεις το σκούτερ από το πλάι, αφού η βασική σχεδιαστική πλάγια γραμμή του είναι μια περισπωμένη που παχαίνει στο τέλος, στο πίσω μέρος του Χ10. Άξιος συνεχιστής των πετυχημένων Χ9 και Χ8, αλλά και των Χεvo, το Χ10 προσθέτει στο ιταλικό design και στην άνεση για τους επιβαίνοντες, την ασφάλεια των γεφυρωμένων φρένων με ABS και το σύστημα anti-spin (ASR), που θα είναι σαφώς πιο χρήσιμο στη μεγάλη έκδοση των 500 κυβικών εκατοστών. Για όποιον πιστεύει ότι δεν χρειάζεται τα παραπάνω συστήματα (έκδοση Executive) υπάρχει και η απλή έκδοση (Standard) χωρίς αυτά. Το 500 θα κυκλοφορήσει μόνο στην έκδοση Executive και θα είναι έτοιμο για λανσάρισμα τον Ιούνιο.

Δοκιμάζοντας το anti-spin (ASR) στις γέφυρες των Παρισίων…

Oι τροχοί του Χ10 είναι 15άρης μπροστά και 13άρης πίσω, το μεταξόνιο μεγάλο στα 1.640 χιλιοστά, ενώ η σέλα παραμένει χαμηλά στα 760 χιλιοστά. Η χαμηλή σέλα και η καλή θέση οδήγησης γίνεται άμεσα αντιληπτή μόλις καθίσεις πάνω στην αναπαυτική και μεγάλη σέλα, με υποστήριξη/μαξιλάρι που ρυθμίζεται μπρος-πίσω. Άμεσα αναγνωρίσιμη είναι η εργονομία και οι αποστάσεις τιμόνι-χέρια-γόνατα αφού θυμίζουν έντονα Χ9. Το μεγάλο βάρος που υποχρεωτικά κουβαλούν τα Χ10, δηλαδή στην περίπτωσή του 350 196 κιλά άδειο (Standard) και 200 κιλά (Executive) ξεχνιόνται μόλις αρχίζουν να γυρίζουν οι τροχοί. Το βάρος που ανακοινώθηκε για το μεγάλο Χ10 με τον γνωστό μας κινητήρα Master των 500cc είναι 224 κιλά.
Κάτω από τη μεγάλη, ελαφρώς υπερυψωμένη σέλα στο τμήμα του συνεπιβάτη, υπάρχει πολύς χώρος 52 λίτρων, που φιλοξενεί δύο φουλφέις κράνη. Αν ξενίζει κάπως το μεγάλο τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, που μειώνει το πλάτος του δαπέδου/μαρσπιέ, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι από κείνη την περιοχή περνάει μία ακόμα σωλήνα του πλαισίου, που “δένει”/γεφυρώνει το μπροστινό μέρος του σκελετού με το πίσω, προσφέροντας μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το κράτημα και η σταθερότητα, έστω και στα λίγα χιλιόμετρα που κάναμε, έδειχναν να είναι πολύ καλά για το Χ10 350.

Βόλτα στον Σηκουάνα

Το ίδιο καλό ήταν και το νέο, μεγάλης διαδρομής πιρούνι 115 χιλιοστών, με το ανάποδο νύχι (ο άξονας του τροχού βρίσκεται πίσω από τις μπότες του πιρουνιού, το οποίο προμηθεύεται η Piaggio από την Ιαπωνική Kayaba, όπως και τα αμορτισέρ, τα οποία υποχρεωτικά για το βάρος στο πίσω μέρος του σκούτερ είναι πιο σφιχτά στη λειτουργία τους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η οπίσθια ανάρτηση του 500 που είναι με βραχίονες και άξονα που περιστρέφεται, πιέζοντας το μονό εγκάρσια τοποθετημένο αμορτισέρ, κάτω από το δεξί μηρό του συνεπιβάτη!

Το 500 στην ακριβή του έκδοση θα διαθέτει και ηλεκτρική ρύθμιση της προφόρτισης του αμορτισέρ παρακαλώ, άλλη μια πρωτιά για την Piaggio (πέρα από το ASR δηλαδή). Σύμφωνα με τους τεχνικούς της εταιρίας οι επιδόσεις του 350 (με κινητήρα 330 κ.εκ. και απόδοση 33 ίππων) πλησιάζουν αυτές των 400 των ανταγωνιστών. Πολύ καλές επιδόσεις εμφανίζει και πάλι σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρίας το 350 και στον τομέα της κατανάλωσης, αφού με το 15άλιτρο ρεζερβουάρ πετυχαίνει αυτονομία σχεδόν 400 χιλιομέτρων (κατανάλωση 27 χιλιομέτρων στο λίτρο με κανονική οδήγηση).

Πεπλατυσμένη ουρά-τελείωμα, που μειώνει τον όγκο και στενά φωτιστικά σώματα

Εντυπωσιακής απόδοσης είναι τα φρένα του 350, που μέσα από ένα σύστημα ABS 3 καναλιών καταφέρνουν να φρενάρουν γρήγορα, με αίσθηση και προοδευτικότητα το σύνολο. Είναι συνδυαζόμενα φρένα, με την δεξιά να μανέτα πιέζει τον έναν μόνο μπροστινό δίσκο, ενώ η αριστερή τον πίσω και τον άλλο μπροστινό δίσκο. Και οι τρεις δίσκοι διαθέτουν δύναμη, αίσθηση και προοδευτικότητα, αξίες που είναι πολύτιμες στον τομέα των φρένων. Η σωστή διαδικασία φρεναρίσματος είναι να ξεκινήσεις δυνατά το φρενάρισμα με την αριστερή μανέτα, χωρίς κανένα φόβο μπλοκαρίσματος και αμέσως μετά να πιέσεις και τη δεξιά μανέτα, που ενεργεί πάνω στον ένα δίσκο του μπροστινού τροχού. Η Piaggio μας ενημέρωσε ότι για ακινητοποίηση από ταχύτητα 80 χ.α.ω το 350 θα χρειαστεί 30 περίπου μέτρα, ενώ το καλύτερο γιαπωνέζικο 400άρια θα χρειαστεί 35 μέτρα.

Περιέργως οι πλακόστρωτοι δρόμοι του Παρισιού δεν γλιστρούν παρά δύσκολα. Κάνοντας βόλτες μέσα στην πόλη συνειδητοποιείς γρήγορα την τρέλα των Γάλλων για τα MP3 της Piaggio, αλλά και για τα μεγαλύτερων διαστάσεων σκούτερ. Τα mega σκούτερ GT είναι πολύ ισχυρά στην Ευρώπη, αφού καταλαμβάνουν το 38% της αγοράς και είναι πολύ δημοφιλή, αλλά ειδικά στη Γαλλία, το μερίδιο πλησιάζει το 70%! Για την Ιταλία αυτό το μερίδιο βρίσκεται στο 14%.

Το Piaggio Χ10 350 χρησιμοποιεί τον γνωστό μας κινητήρα, που συναντάμε και στο Βeverly 350 Sport Touring, με τα 330 cc. Πετυχαίνει πραγματική τελική κοντά στα 140 και επιτάχυνση 0-400 κάτω από τα 18 δευτερόλεπτα, αποδίδει 33.3 ίππους στις 8.250 στροφές το λεπτό και ροπή 3.3 kgm, στις 6.250 rpm. Το 350 προσφέρει επίσης και κουμπί στο δεξί άκρο του τιμονιού απ’ όπου μπορεί να αλλάξει ο αναβάτης τη χαρτογράφηση της κεντρικής μονάδας ελέγχου, προσφέροντας δύο λειτουργίες, κανονική και ECO, η οποία μειώνει την κατανάλωση κατά 3-4 %.

Η απόκρισή του κινητήρα στο άνοιγμα του γκαζιού και όλη του η λειτουργία είναι γλυκιά και προοδευτική (μόνο στο ρελαντί ξεφεύγουν λίγοι κραδασμοί), ενώ στο άνοιγμα του γκαζιού αντιδρά με προθυμία και με μια πολύ καλή φυγοκεντρική μετάδοση. Παρ’ όλα τα παραπάνω κιλά ο κινητήρας δεν δυσκολεύεται να σπρώξει το σύνολο και τελικά αυτό που αποπνέει το σύνολο είναι αυτή η πολυσυζητημένη ομοιογένεια. Αν ένα σκούτερ την πετυχαίνει, δηλαδή κάνει όλους τους τομείς να συνεργάζονται αρμονικά τότε η εταιρία έχει πετύχει.

Λεπτομέρειες που θα σε κερδίσουν είναι το αυτόματο φρένο που ενεργεί όταν ανοίγει το πλάγιο σταντ, ένα έξυπνο και απλό σύστημα που είναι πολύ χρήσιμο ειδικά όταν το σκούτερ τοποθετείται σε δρόμο με κλίση. Επίσης ο πίνακας οργάνων (παραδοσιακά όπως και στο Χ9) είναι “διαστημικός” διαθέτει τόσες πολλές ενδείξεις και λυχνίες που “θυμίζει αεροπλάνο”.

“Αυτοκινητάδικης” εμφάνισης ψηφιακά και αναλογικά όργανα, αλλά και πλήθος λυχνιών, για το Χ10 350

Για να μην δημιουργείται εικόνα μεγάλου όγκου – ειδικά στο προφίλ του σκούτερ – οι σχεδιαστές της Piaggio έχουν προτιμήσει τη λύση των πολλαπλών στρωμάτων, δηλαδή των πλαστικών κομματιών που επικαλύπτονται δημιουργώντας μια πιο “λεπτή” εικόνα. Αν παρατηρήσετε στο προφίλ του Χ10 υπάρχουν 8 τουλάχιστον τμήματα/πινελιές που “σπάνε” τον όγκο. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στα φωτιστικά σώματα. Πέρα από την ισχύ και την αποτελεσματικότητα μπροστά συναντάμε 3 προβολείς (ένας στρογγυλός στο κέντρο) αλλά και λάμπες LED σε σχήμα “U”, ενώ την ίδια τεχνολογία συναντάμε στα οπίσθια φωτιστικά σώματα που είναι πολύ διακριτικά αλλά και ευδιάκριτα.
Μπορεί να κρατάμε μια μικρή επιφύλαξη για τη μεγάλη μας δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, αφού τα χιλιόμετρα που διανύσαμε στο Παρίσι δεν ήταν αρκετά, αλλά δηλώνουμε εξ αρχής ότι οι πρώτες εντυπώσεις μας από το Piaggio Χ10 350 Executive ήταν θετικότατες. Οι άνθρωποι της Piaggio που ενεπλάκησαν με αυτό το project μπορούν να είναι περήφανοι και να κοιμούνται ήσυχοι: έχουν κάνει σωστά τη δουλειά τους.

 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ PIAGGIO X10 125, 350, 500