fbpx

SYM GTS 300i F4 ABS, Πλήρης Δοκιμή

Απλά… πολύ καλό

Ποια γενιά λέτε να είναι τούτη εδώ, της οικογένειας των GTS, που εμφανίζεται μπροστά μας; Μην είναι η πρώτη, μην είναι η δεύτερη, η τρίτη; Μήπως όμως τελικά, ανεξαρτήτως γενιάς, να μιλάμε για ένα εξαιρετικό σκούτερ; Κυρίες και κύριοι: το SYM GTS 300i F4 ξεδιπλώνει στο πανελλήνιο τις αρετές του, με την προσθήκη τριών γραμμάτων δίπλα στο όνομά του πλέον: ABS…ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Φυσικά δεν είναι μόνο τα τρία γράμματα που “κόλλησαν” δίπλα στο όνομα του 300αριού, είναι και ένα τελευταίας γενιάς σύστημα ABS της Bosch, που κάνει πολύ καλή δουλειά στην πράξη. Ήταν γνωστό από νωρίς του 2012 ότι η SYM είχε επενδύσει πολλά πάνω στο GTS 300i F4. Το ίδιο είχε κάνει και η εδώ αντιπροσωπεία μπαίνοντας δυναμικά στο θέμα της προώθησης του, κάτι που αποδείχθηκε πολύ χρήσιμο, αφού το maxi scooter έδειξε ότι μπορεί να σταθεί και στους πίνακες πωλήσεων.

Το GTS 300 καταλαμβάνει την 8η θέση του Τop 10 των πωλήσεων σκούτερ στην Ελλάδα, σημειώνοντας αριθμούς που πλησιάζουν πολύ τα Beverly 300 και SYM Citicom 300, δυο “βετεράνους” της αγοράς, που ο κόσμος γνωρίζει πολύ καλά.

Ξανασχεδιασμένο από την αρχή το GTS 300i F$, βασιζόμενο πάνω σε αρχές που προσδιορίστηκαν από τους προκατόχους του (GTS με 250 και 300 κυβικά) εμφανίζει μια ισορροπία που λίγα σκούτερ σήμερα προσφέρουν. Ραφιναρισμένο, με καλό πλαίσιο, γλυκύτατο κινητήρα και ικανό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, σε κάνει να ανανεώνεις την πίστη σου στα σκούτερ και τον μοναδικό τρόπο που κινούνται στους δρόμους του κόσμου. “Μειονεκτήματα δεν υπάρχουν,” θα ρωτήσει κάποιος; Φυσικά και υπάρχουν και τελικά γι’ αυτό φτιάξαμε και το Scooternet, για να δοκιμάζουμε, να κρίνουμε, να επαινούμε και να κατακρίνουμε τα καλώς και τα κακώς κείμενα των αγαπημένων μας οχημάτων, που λέγονται σκούτερ… Πάμε παρακάτω.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο βελτιωμένος σε πλήθος σημείων υγρόψυκτος κινητήρας των 278 κυβικών είναι μονοκύλινδρος και φοράει 4 βαλβίδες “στο κεφάλι του”. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 29 ίππους στις 8.500 σ.α.λ, ενώ αξιόλογη είναι και η ροπή του στα 2,76 kgm, στις 6.500 σ.α.λ.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ : Μπορεί η εμφάνιση του 300 να μην “κομίζει την επανάσταση” στο χώρο, όμως ελάχιστοι δηλώνουν αδιάφοροι ή αρνητικοί. Οι περισσότεροι δίνουν θετική ψήφο, σε ένα design που κινείται σε βατές γραμμές, φέρει δυναμισμό χωρίς να ακροβατεί, κινδυνεύοντας να δυσαρεστήσει το μάτι του παρατηρητή. Πρόκειται για ένα maxi scooter, με μεγάλη μπροστινή επιφάνεια και διαστάσεις με μεγάλο τούνελ στο δάπεδο. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή και η εφαρμογή των πλαστικών το ίδιο καλή.

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεγάλες διαστάσεις, όπως είπαμε και παραπάνω, διαθέτει το 300άρι, έτσι ώστε αναβάτης και συνεπιβάτης να κάθονται “σαν βασιλιάδες” πάνω του. Το βάρος του GTS 300i F4 βρίσκεται κάτω από τα 200 κιλά.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Ο μπροστινός τροχός είναι 14 ιντσών και ο πίσω 13 (λάστιχα 120/70 μπροστά και 140/60 πίσω) κατασκευασμένα από την Maxxis. Οι ζάντες είναι 5μπρατσες και είναι βαμμένες μαύρες. 

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ακόμα και πριν ανέβεις πάνω στη σέλα πείθεσαι – λόγω διαστάσεων – ότι το GTS προσφέρει άνεση, κάτι που ισχύει και στην πράξη. Άνετη είναι η θέση οδήγησης, αρκεί ο αναβάτης να μην είναι ψηλός, πράγμα που σημαίνει ότι το 300άρι ταιριάζει στο 90% του κοινού. Το δάπεδο διαθέτει αρκετό μήκος, έτσι ώστε να δίνει την ευκαιρία στον αναβάτη να μετακινήσει αν θέλει τα πόδια του σε διάφορες θέσεις.

Επίσης υπάρχουν δυο “σκαλοπάτια” πιο ψηλά στην ποδιά, για εναλλακτική τοποθέτηση των κάτω άκρων, σε μια κάπως αφύσικη θέση, που όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε έντονο φρενάρισμα (αφού τα πόδια κοντράρουν καλύτερα σε αυτό το σημείο). Η θέση οδήγησης είναι όρθια και ο αναβάτης κάθεται “μέσα” στο σκούτερ.

ΤΙΜΟΝΙ: Σε σχετικά ψηλή, αλλά άνετη θέση τοποθετούνται τα χέρια του αναβάτη, με τα άκρα του τιμονιού να κατεβαίνουν και να χρησιμοποιούν αντίβαρα για τους κραδασμούς. Ποιοτικές, αλλά όχι ρυθμιζόμενες είναι οι μανέτες των φρένων, ενώ το κόψιμο του τιμονιού κινείται στα μέσα επίπεδα της κατηγορίας.

ΣΕΛΑ: Ευμεγέθης είναι και η καλής σχεδίασης και ποιοτικού αφρώδους σέλα που βρίσκεται στα 760 χιλιοστά από το έδαφος. Το πλάτος και το μήκος της είναι τέτοιο, έτσι ώστε να προσφέρει περίσσια άνεση στον αναβάτη, που δέχεται και την υποστήριξη ρυθμιζόμενου μαξιλαριού/πλάτης. Το άνοιγμα της σέλας γίνεται είτε από τον κεντρικό διακόπτη, είτε από κουμπί στους διακόπτες.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Όσοι ανέβηκαν στη σέλα του συνεπιβάτη και πάτησαν τα πόδια τους στα αναδιπλούμενα, αλουμινένια μαρσπιέ είχαν την ίδια αντίδραση: “Μμμ, ωραία σέλα!”. Η “σελάρα” προσφέρει στο δεύτερο άτομο αρκετό αφρώδες υλικό, αντιολισθητικό κάλυμμα, επόπτευση από ψηλά και μαξιλαράκι/υποστήριξη μέσης. Παράλληλα υπάρχουν και χειρολαβές για τη στήριξή του.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Καλή είναι η προστασία της ποδιάς για τα κάτω άκρα και αρκετά καλή η αναχαίτιση του αέρα από πλευράς ζελατίνας. Είναι το σχήμα και η κλίση της τελευταίας που αφήνει θόρυβο να περνάει από πίσω της, με τους αναβάτες άνω του 1.78 να πρέπει να σκύψουν ελαφρά, για να προστατεύσουν πλήρως το κεφάλι τους.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι μπόλικος, και αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του GTS 300i. Ένα ανοικτό και ένα φουλφέις κράνος μπορούν να αποθηκευτούν στο χώρο, ο οποίος φωτίζεται, τη στιγμή που η σέλα στέκεται όρθια, αφού διαθέτει αμορτισέρ για τη στήριξή της. Στο δεξί τμήμα της ποδιάς υπάρχει ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει, και διαθέτει παροχή ρεύματος 12 V και έξοδος USB.

 ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η “γρήγορη” μίζα και ο αθόρυβος κινητήρας με προοδευτική λειτουργία σε βάζουν κατευθείαν στο ζουμί της υπόθεσης GTS. Οι επιταχύνσεις από στάση δεν κερδίζουν τις μάχες των φαναριών λόγω συνολικού βάρους, αλλά και της λειτουργίας της μετάδοσης – αφού έχει επιλεγεί η προοδευτικότητα, παρά η επιθετικότητα στη μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό.

Η χρήση αυτού του σκούτερ σε χαλαρώνει περισσότερο, παρά αυξάνει τη ροή της αδρεναλίνης στο σώμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το 300 είναι αργό, ενώ γίνεται σαφές ότι απευθύνεται σε μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό, παρά σε “πιτσιρικάδες”. Αν μας ζητούσαν να προσδιορίσουμε αυτή την ηλικία θα λέγαμε “άνω των 30 ετών”, με όρεξη για ταξίδια και σαββατοκυριακάτικες χαλαρές βόλτες.

Οι ρεπρίζ του 300 είναι απολαυστικές σε ταχύτητες 40-90 km/h, ενώ από πλευράς υψηλότερων ταχυτήτων, ο κινητήρας δεν έχει κανένα πρόβλημα να δουλεύει πάνω από 120-130 km/h, πάντοτε ομαλός στην απόδοσή του, με άριστη τροφοδοσία. Δύσκολα ανάβει μέσα στην πόλη και την κίνηση ο ανεμιστήρας του ψυγείου του υγρόψυκτου κινητήρα, λόγω της κεραμικής επίστρωσης του κυλίνδρου, για την οποία είναι φημισμένοι οι κινητήρες της SYM.

Μαλακότερο εμφανίζεται το πιρούνι, σε σχέση με τα αμορτισέρ, που δείχνουν να δουλεύουν καλύτερα (στη μαλακότερη θέση) με δύο άτομα, αν και δεν θα γλιτώσετε τα παράπονα από τον συνεπιβάτη, ειδικά αν κυκλοφορείτε σε δρόμους με κακοτεχνίες.

Η σταθερότητα του συνόλου είναι πολύ καλή, με τη γεωμετρία του πλαισίου προσφέρει ένα ταχύτερο τιμόνι- μπροστινό σύστημα σε σχέση με τις αντιδράσεις του πίσω τροχού. Αυτό συμβαίνει γιατί το GTS 300i έχει μεγάλο μεταξόνιο, κι για να επιτευχθεί η ταχύτητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, επιλέχθηκε γρήγορη γωνία κάστερ στο πιρούνι.

Το σύστημα των φρένων είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν σήμερα σε σκούτερ, αφού και τύπου μαργαρίτα είναι οι δίσκοι (4πίστονη δαγκάνα μπροστά, 2πίστονη πίσω και μεταλλικά σωληνάκια) και σύστημα CBS και ένα εξελιγμένο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος (ABS) διαθέτουν στην υπηρεσία τους. Το ABS είναι αρκετά ευαίσθητο, έτσι ώστε να εξαντλεί σε μεγάλο βαθμό τα καλά (δίνουν αίσθηση στο πάτημα και έχουν ισχύ) φρένα και έτσι και μικρές αποστάσεις επιβράδυνσης πετυχαίνεις και το σύστημα παρεμβαίνει στο τέλος της προσπάθειας.

Τώρα πια, το φαινόμενο της ελαστικότητας των καλαμιών του πιρουνιού στο έντονο φρενάρισμα ελαττώνεται σε μεγάλο βαθμό, αφού βοηθάει το ABS. Δοκιμάζοντας τα φρένα σε αντίξοες συνθήκες οδοστρώματος (γλιστερό, βρεγμένο, σκονισμένο, κ.λπ.) δηλώνεις ικανοποιημένος τελικά από την αντίδραση των τροχών σε σχέση με το αποτέλεσμα, δηλαδή τη συνολική απόσταση ακινητοποίησης ή επιβράδυνσης.

 ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Αν κάποιος δεν βιάζεται στα ταξίδια και θέλει να κινείται “ανθρώπινα”, μέσα στα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων και δεν θέλει “σώνει και καλά” να κάνει προσπεράσεις “αστραπή”, τότε δεν χρειάζεται να αποκτήσει σκούτερ μεγαλύτερου κυβισμού. Το SYM GTS 300i F4 ABS λόγω της καλής του ιπποδύναμης καταφέρνει να μεταφέρει στο ταξίδι, ένα και δύο άτομα με αξιοπρέπεια, προσφέροντας άνεση, λόγω των μεγάλων διαστάσεών του. Με δεδομένη την καλή κατανάλωση, η αυτονομία του GTS (12 λίτρο ντεπόζιτο) ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Πολύ καλή είναι η κατανάλωση στα 3,7-4,2 λίτρα για 100 χιλιόμετρα διαδρομής, που μπορούν να δώσουν μεγάλη αυτονομία (με ήρεμο δεξί καρπό…), ενώ η τελική ξεπερνάει τα 140 χ.α.ω.

ΤΕΛΙΚΑ…

Το SYM GTS 300i F4 ABS τα καταφέρνει και στην πόλη και στο ταξίδι. Είναι εύκολο στη χρήση και φιλικό, ελίσσεται με άνεση για τα κιλά του, είναι φτιαγμένο με γνώση και ποιότητα και τελικά καταφέρνει να σε κερδίσει σαν σύνολό. Η τιμή του βρίσκεται κάτω από τις 4,5 χιλιάδες ευρώ, άρα μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, και τελικά αυτό είναι που κάνει το GTS να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων όλων των σκούτερ στην Ελλάδα.

ΟΡΓΑΝΑ: Απλά, ευδιάκριτα, αυτοκινητάδικης σχολής και όμορφα όργανα, που γίνονται πανέμορφα τη νύχτα. Ειδικά η στρογγυλή ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του δεξιού οργάνου που “αιωρείται” το ατού της υπόθεσης. Πληρέστατα σε ενδείξεις που ξεκινούν

ΦΩΤΑ: Απόδοση, ισχύς δέσμης και καλή διάχυση. Με την συμβολή των προβολέων πορείας η εικόνα ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό.

ΚΟΡΝΑ: Μέτριας ισχύος

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ανοίγοντας το πλαστικό πορτάκι πάνω στο τούνελ (ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη), αποκαλύπτεται η τάπα που κλειδώνει με το κεντρικό κλειδί.

ΣΤΑΝΤ: Εύχρηστα και τα δύο, που στήνουν σωστά το σκούτερ πάνω στα “πόδια” τους.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Μεγάλου μεγέθους και εύκολοι στη χρήση, οι διακόπτες είναι πλήρεις, περιλαμβάνοντας λειτουργίες που άλλα σκούτερ “ούτε φαντάζονται”.

ΣΧΑΡΑ-ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Δεν υπάρχει σχάρα, αλλά υπάρχουν χειρολαβές για τον συνεπιβάτη.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Οι εξέχοντες στα πλάγια καθρέφτες – εμποδίζουν στη διήθηση – ενσωματώνουν και τα μπροστινά φλας πάνω τους. Είναι μεγάλοι, αλλά για να έχει πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω του ο αναβάτης πρέπει ενίοτε να σηκώνει τους αγκώνες του και να βλέπει από κάτω τους…

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Παροχή ρεύματος και θύρα USB μέσα στο ντουλαπάκι, φώτα ομίχλης, αλάρμ και ειδική θέση για αυτόματο άναμα φώτων. Διακόπτης σινιάλου φώτων, αντικλεπτική φραγή κλειδαριάς, και ένας ακόμα διακόπτης ασφαλείας κάτω από τη σέλα Ένας αεραγωγός ζεστού αέρα υπάρχει πάνω στο τούνελ, ο οποίος κάνει καλή δουλειά τον χειμώνα σε συνδυασμό με κουβέρτα ποδιών.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.395 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με 1ΕΕΚ, 4βάλβιδος, 278,3 cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 29,0 ίπποι, στις 8.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ.88 mm/ Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 88 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Συνδυαζόμενα φρένα. Ένας δίσκος διαμ. 260 mm/ Ένας δίσκος, διαμ. 240 mm. με ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ίντσες/ 13 ίντσες (ελαστικά 120/70 μπροστά και 140/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.535 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:12 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:194 κιλά (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ