fbpx

PEUGEOT CITYSTAR 150, Πλήρης Δοκιμή

Πασπαρτού έκπληξη

 Με προσεγμένη εμφάνιση, χώρους και διαστάσεις που θυμίζουν maxi scooter το νέο Peugeot Citystar θέλει να μπει με αξιώσεις στην κίνηση της πόλης, διεκδικώντας μια θέση στον ήλιο απέναντι σε μοντέλα αποδεδειγμένης αξίας. Θα τα καταφέρει άραγε; Πρόκειται για μια πολύ καλή προσπάθεια των Γάλλων με τιμή που δεν ξεπερνάει τις 2,5 χιλιάδες ευρώ. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ 

Πρέπει να παραδεχτούμε ότι το Peugeot Citystar 150 ήταν από τα σκούτερ που μας ξάφνιασαν ευχάριστα. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε να οδηγήσουμε Peugeot αρκετό καιρό και ίσως να είχαμε ξεχάσει ότι η μεγάλη γαλλική εταιρία ξέρει πολύ καλά να φτιάχνει scooter.

Δεν εξηγείται αλλιώς ότι μια ώρα μετά την παραλαβή του Citystar για δοκιμή το 150 κινείτο με ταχύτατα και με ζηλευτή ισορροπία και ροή ανάμεσα στα αυτοκίνητα της πόλης με τον αναβάτη να χαμογελάει. Ναι, πρόκειται για μια μελετημένη και προσεγμένη δουλειά. Γιατί το ονομάσαμε “πασπαρτού”; Γιατί είναι ένα “εργαλείο” που τα κάνει όλα, εντός και εκτός πόλης. 

Εδώ και δύο χρόνια τα Citystar 125 και 200 κυκλοφορούν στις ευρωπαϊκές αγορές με υδρόψυκτο κινητήρα, που φτιάχνεται από την Peugeot αλλά και τιμή αγοράς πάνω από 3.0 χιλιάδες ευρώ. Και μιας και η γαλλική σκουτερο-βιομηχανία έχει βάλει στόχο τις πωλήσεις των Honda PCX, έπρεπε να βρει τρόπους για να δελεάσει τους αγοραστές. Ιδού λοιπόν ένα φθηνότερο Citystar με τιμή κάτω από 2,5 χιλιάδες ευρώ που χρησιμοποιεί αερόψυκτο κινητήρα της SYM, ενώ όλα τα υπόλοιπα έμειναν ως είχαν.

Το σκούτερ της Peugeot φτιάχνεται από το joint venture της με την κινεζική εταιρία Qingqi και ο κινητήρας χρησιμοποιείται ήδη και στα Peugeot Tweet 125 Evo, το Speedfight 3, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στα Peugeot Django 125/150.

Με τη χρησιμοποίηση του φθηνότερου, αλλά αξιόπιστου αερόψυκτου κινητήρα της SYM, τον οποίο γνωρίζουμε από τα best seller SYM Symphony SR 150 η τιμή πέφτει σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα, ειδικά σε σχέση με αυτά που προσφέρει το Citystar. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, αερόψυκτος, 151 κυβικών εκατοστών, με δύο βαλβίδες και τροφοδοσία με καρμπιρατέρ. ο κινητήρας έχει εκκίνηση με μίζα αλλά και μανιβέλα στην αριστερή του πλευρά. Η ιπποδύναμη του φτάνει τους 12 ίππους.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η σχεδίαση είναι καλαίσθητη, ιδιαίτερη και κάνει το Citystar ξεχωριστό. Ογκώδες είναι το μπροστινό τμήμα, με μεγάλο “μέτωπο” και γρίλια που θυμίζει αυτοκίνητο. Οι προβολείς είναι τοποθετημένοι, σχιστομάτικοι, ενσωματωμένοι στο φέρινγκ και κομψοί. Το πίσω τμήμα διαφοροποιείται: από το αιχμηρό ρύγχος μπροστά το design περνάει σε πιο τετραγωνισμένες γραμμές και τελειώνει σε μια γερή, μεγάλη μεταλλική χειρολαβή και σε ένα εξίσου κομψό οπίσθιο φωτιστικό σώμα.

Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και δεν υπάρχουν παράπονα, παρά μόνο σε σημεία (βλέπε π.χ. κάποια μαύρα πλαστικά), όπως επίσης και στην τάπα του ντεπόζιτου. Το Peugeot Citystar 150 διατίθεται σε δύο μόνο χρώματα: λευκό και μαύρο.

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Παρόλο που από μακριά, όπως και στις φωτογραφίες, δείχνει μεγαλύτερο, πρόκειται για ένα σκούτερ μικρο-μεσαίων διαστάσεων που με προσεγμένη εργονομία φιλοξενεί άνετα δυο άτομα. Αυτό είναι και ένα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά και πλεονέκτημα του Citystar, αφού κανένα 150άρι της αγοράς δεν καταφέρνει κάτι τέτοιο.

Συνολικά το ύψος του 150 είναι αρκετό, όπως και το βάρος του στα 145 κιλά άδειο.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Οι τροχοί χαρακτηρίζονται σαν μεσαίας διαμέτρου στις 13 ίντσες, ισορροπώντας ανάμεσα σε ευελιξία στην πόλη και σταθερότητα στο αυτοκινητόδρομο. Καλοσχεδιασμένο και εξαιρετικό το πιρούνι, που είναι συμβατικό και διαθέτει στο κατώτερο του τμήμα ευμεγέθεις “μπότες” διαμέτρου 53 χιλιοστών! Με αυτόν τον τρόπο και με σωστό δέσιμο του άξονα του τροχού έρχεται η ακαμψία και η προβλέψιμη συμπεριφορά του.

Τα καλάμια είναι διαμέτρου 37 χιλιοστών. Πίσω συναντούμε ένα και μόνο αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτισή του ελατηρίου (5 θέσεις). Τα λάστιχα είναι πολύ καλά στις επιδόσεις τους φτιαγμένα από την κινέζικη CST. Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω (240 mm / 210 mm, αντίστοιχα). Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινένιες, με 5 μπράτσα, τοποθετημένα υπό γωνία, για να δείχνουν “κινούμενες” ακόμα κι όταν το σκούτερ είναι σταματημένο.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Κανένα 150άρι δεν προσφέρει τόση ευρυχωρία στον αναβάτη, που σε κάνει να νομίζεις ότι κάθεσαι πάνω σε 300άρι GT. To επίπεδο δάπεδο είναι εξίσου ευρύχωρο και βοηθά στην άνετη κίνηση των ποδιών.

Ο χώρος που βρίσκεται κάτω από το τιμόνι δεν είναι απαραίτητα χρησιμοποιήσιμος από τον αναβάτη στην κίνηση, αλλά δίνει πολύ χώρο για μεταφορά αντικειμένων. Η θέση οδήγησης βολική, με το σώμα να τοποθετείται σε φυσική στάση. Το τιμόνι είναι λίγο χαμηλά, βάζοντάς σε να κάθεσαι “πάνω” στο σκούτερ. Από τη θέση αυτή ο αναβάτης έχει καλό οπτικό πεδίο, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στην αργή κίνηση της πόλης.

ΤΙΜΟΝΙ: Μεγάλου πλάτους που δίνει καλούς μοχλούς για την κίνηση του μπροστινού τροχού, που λόγω ύψους βολεύει στις σφήνες και την διήθηση. Η ακτίνα στροφής του τιμονιού είναι μικρή, κάνοντας έτσι το Citystar ένα από τα κορυφαία σκούτερ πόλης στον τομέα της ευελιξίας, για την ακρίβεια η ακτίνα στροφής του είναι σχεδόν ίδια με τις Vespa (!) στα 3,7 μέτρα.

Τα γκρίπ είναι ποιοτικά και στα άκρα του τιμονιού υπάρχουν κωνικά αντίβαρα.

ΣΕΛΑ: Καλοσχεδιασμένη και άνετη. Μεγάλου πλάτους στο πίσω τμήμα της με διακριτική υποστήριξη στην περιοχή του κόκκυγα.

Τα κοψίματα στα πλάγιά της βοηθούν τα πόδια των αναβατών να πατούν στο έδαφος, αφού το ύψος της δεν είναι λίγο στα 795 mm, αλλά είναι το σχήμα τέτοιο σε κάνει να μην το παρατηρείς. Σωστής πυκνότητας και καλής ποιότητας είναι το αφρώδες υλικό. Η βάση της σέλας είναι μεγάλη και το άνοιγμά της γίνεται πανεύκολα με γύρισμα του κεντρικού κλειδιού.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Να το ξαναπούμε; Το Peugeot Citystar 150 είναι φιλόξενο για τους επιβαίνοντες κι αυτό ισχύει και στην περίπτωση του συνεπιβάτη. Η σέλα δεν έχει μεγάλο σκαλοπάτι για το δεύτερο άτομο, είναι μαλακή και φαρδιά, τα μαρσπιέ είναι αναδιπλούμενα και μεγάλα, ενώ για τη στήριξή του υπάρχει μια μεγάλη χειρολαβή που διατρέχει τα πλάγια και την ουρά του σκούτερ.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Καλή προστασία από το κάτω μέρος της ποδιάς για τα πόδια του αναβάτη, μέτρια για το πάνω σώμα, λόγω της χαμηλής ζελατίνας που καλείται να κάνει τον συμβιβασμό στη χρήση πόλης και ταξιδιού.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Πολύς χώρος κάτω από τη σέλα για δυο κράνη, είτε ένα φουλφέις και ένα μινι-jet, είτε για ένα φουλφέις, μπουφάν και μικροπράγματα. Από τους καλύτερους χώρους στην κατηγορία.

Φωτισμός δεν υπάρχει και η σέλα δεν διαθέτει αμορτισέρ για να παραμένει όρθια όταν ανοίξει. Κάτω από το τιμόνι υπάρχει ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα, παροχή ρεύματος 12 V, κι ένας χρήσιμος γάντζος για μεταφορές… σακουλών του σουπερμάρκετ (γιατί να κρυβόμαστε;)

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Είναι από τα σκούτερ που σε κερδίζουν σύντομα αφού λάμπει σε διάφορους τομείς. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά μέσω μιας αθόρυβης μίζας, ενώ ο ίδιος δεν είναι και τόσο αθόρυβος, “ακούγεται”. Λόγω της μακριάς μετάδοσής στο άνοιγμα του γκαζιού “φωνάζει”, δείχνει να διαμαρτύρεται που έχει να τραβήξει κοντά στα 155 γεμάτα κιλά.

Όμως… από κει και πέρα, από τα 30 χιλιόμετρα και μετά, ο αερόψυκτος κινητήρας δείχνει να ξυπνάει, να ζωντανεύει και να βγάζει το Citystar ασπροπρόσωπο. Γιατί με τη ρύθμιση της μετάδοσης το μοτεράκι διατηρεί σε ταχύτητες πόλης (40-90) καλή απόκριση στο γκάζι. Δηλαδή μπορεί οι εκκινήσεις του 150 να μην είναι κορυφαίες, αλλά σε ανταμείβει αργότερα στην πραγματική κίνηση της πόλης.

Πλαίσιο και αναρτήσεις, αλλά και κατανομή βάρους έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικό σύνολο που χαίρεσαι να οδηγείς και σε κάνει να πηγαίνεις πιο γρήγορα από ότι συνήθως, αφού όλα γίνονται με ασφάλεια και μια ευκολία που εντυπωσιάζει. Ένας ακόμα πόντος για το κράτημα του 150 ελήφθη.

Οι αναρτήσεις του Citystar είναι αυτό που λέμε “σωστές”: λειτουργούν σε όλη τους τη διαδρομή με προοδευτικότητα, δεν είναι ιδιαίτερα σκληρές, δίνουν άνεση, αλλά παράλληλα δεν ξεχνούν να προσφέρουν αίσθηση στον αναβάτη για το που βρίσκονται οι τροχοί και κυρίως τους κρατούν στην άσφαλτο. Tώρα, ο συνδυασμός των καλών αναρτήσεων μαζί με το σωστό αφρώδες της σέλας που λέγαμε παραπάνω, δίνει ένα σύνολο που δεν σε προβληματίζει ιδιαίτερα σε δρόμους (με λακκούβες) που άλλα σκούτερ θα σε βασάνιζαν. Όταν η άσφαλτος είναι καλή το Citystar 150 δείχνει ένα άριστο πρόσωπο.

Οι αντιδράσεις του σκούτερ στο γύρισμα ή στιγμιαίο σπρώξιμο του τιμονιού είναι γρήγορες, χωρίς να χάνεται η σταθερότητα, αφού το 150άρι φτάνει μέχρι την τελική του ταχύτητα (κοντά στα 110 km/h) ακλόνητο.

Εξίσου καλά είναι και τα φρένα του Citystar, τα οποία “δεν έχουν τίποτα”, ούτε γέφυρες, ούτε ABS, ούτε οποιοδήποτε άλλο σύστημα. Απλή παραδοσιακή διάταξη, με ένα δισκόφρενο μπροστά 240 mm, δαγκάνα δύο εμβόλων και έναν ακόμα δίσκο πίσω 210 mm, με αμφότερα να χρησιμοποιούν μεταλλικά σωληνάκια.

Πατώντας μόνο το πίσω φρένο εισπράττεις προοδευτική επιβράδυνση, χωρίς πολλή αίσθηση. Πατώντας μόνο το μπροστινό φρένο παίρνεις ένα άριστο σε αίσθηση και δύναμη φρενάρισμα, ενώ πατώντας και τα δυο φρένα μαζί απολαμβάνεις σταθερή αποτελεσματική ακινητοποίηση, που λίγα σκούτερ μπορούν να πετύχουν. Τι να τις κάνεις τις “γέφυρες” και τα “Εϊ Μπι Ές” όταν έχεις τέτοια φρένα;

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Για ταξίδι το Citystar θα χρειαστεί μια ψηλότερη ζελατίνα και μόνον. Α, και θυμηθείτε να αφήσετε το δεύτερο άτομο στο σπίτι. Πιο καλά μόνος. Μην ξεχνάτε ότι κάτω από τα πόδια σας γυρίζει ένα 150άρι μοτεράκι, μην σας ξεγελούν οι διαστάσεις του. Επίσης στο φόρτωμα δεν θα πει όχι. Χώροι υπάρχουν κάτω από τη σέλα, στο δάπεδο και στην ουρά για μαλακά σαμάρια, ενώ μπαγκαζιέρα μάλλον θα δυσκολευτείτε λίγο να τοποθετήσετε, αφού δεν υπάρχει σχάρα.

Με ήρεμη διάθεση και προοδευτικά ανοίγματα του γκαζιού θα πετύχετε κατανάλωση 3,2 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα διαδρομής, άρα με το μεγάλο ντεπόζιτο που διαθέτει το Peugeot (9 λίτρα)…. μισό λεπτό, τρία επί τρία… τέσσερα, πέντε… ε, τα 280 χιλιόμετρα ταξιδιού τα διανύετε χωρίς ανεφοδιασμό.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Όπως είπαμε και παραπάνω η καλή περιοχή, η περιοχή της ιπποδύναμης του κινητήρα αποδίδεται μετά τα 30 χ.α.ω και ψηλότερα σε στροφές, αλλά από αυτά τα χιλιόμετρα και πάνω, μέχρι την τελική που φτάνει τα 108 χ.α.ω, o 2βάλβιδος κινητήρας αποδεικνύεται χρησιμότατος (σε κατηφόρα το κοντέρ ξεπέρασε τα 120).

Με λίγους κραδασμούς στις μεσαίες στροφές θα πετύχει χρόνο 8,6 δευτερολέπτων για τα 0-100 μέτρα και 21 δευτερόλεπτα για τα 0-400 μέτρα. Η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 3,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με την αυτονομία να φτάνει τα 260 σχεδόν χιλιόμετρα.

ΤΕΛΙΚΑ…

Μπράβο στην Peugeot που έφτιαξε ένα τόσο καλό σκούτερ, που δεν μπορεί να κρύψει ότι έχει πέσει πολλή μελέτη και δουλειά σε όλους τους τομείς. Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα, εργονομία και άνεση ξεπερνούν εύκολα το μέσο όρο και φλερτάρουν κορυφές της κατηγορίας. Παράλληλα και οι επιδόσεις δεν είναι άσχημες, όπως και η τιμή αγοράς που βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Το Peugeot Citystar 150 από την άλλη είναι το πιο άνετο (και εξοπλισμένο) 150άρι της αγοράς και για δυο επιβαίνοντες, αφού σε αυτό συνηγορούν και οι διαστάσεις και η σέλα του. Άρα θα θεωρήσουμε ότι το όνομά του Citystar εκφράζει περίφημα τις ικανότητές του: είναι το νέο αστεράκι της πόλης… 

ΟΡΓΑΝΑ: Τα όργανα που έχουν ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις δεν είναι ιδιαίτερα εμπνευσμένα από πλευράς σχεδίασης, αλλά είναι πλήρη. Τρία τον αριθμό, δυο στρογγυλά στα άκρα και ένα στο κέντρο (ψηφιακό) προσφέρουν πλήθος πληροφόρησης στον αναβάτη. Το αναλογικό κοντέρ έχει μικρές και μεγάλες γραμμές (ενδείξεις) κόκκινες και άσπρες και τελικά μπερδεύει το μάτι για την πραγματική ταχύτητα.

Το δεξί στρογγυλό “ρολόι” είναι άδειο στο κέντρο με ένα ένα ακόμα διακοσμητικό λιοντάρι της Peugeot (μετρήσαμε 5 τουλάχιστον, σε διάφορα σημεία πάνω στο σκούτερ). Ο φωτισμός των οργάνων είναι διακριτικός και οι ενδεικτικές λυχνίες μεγάλες.

ΦΩΤΑ – ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Καλή η δέσμη της μεσαίας σκάλας, με κάποιες “τρύπες” σε σημεία, ενώ φωτίζει και στα πλάγια του σκούτερ. Ισχυρή είναι και η υψηλή δέσμη των προβολέων, ενώ έντονη είναι και η κόρνα.

Πλάκα έχει το ηχητικό σήμα των φλας που θυμίζει μηχάνημα καρδιογραφήματος… Οι διακόπτες είναι πλήρεις με hi beam και alarm και χρησιμοποιούν στρογγυλεμένα κουμπιά που είναι εύχρηστα.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Το πορτάκι που ασφαλίζει το χώρο όπου βρίσκεται η τάπα του ντεπόζιτου βρίσκεται στην αριστερή πλευρά, πίσω από το αντίστοιχο πόδι του αναβάτη.

Ομολογούμε ότι δυσκολευτήκαμε να το βρούμε την πρώτη φορά, αφού είναι τοποθετημένη σε ασυνήθιστη θέση, κι εκεί που βρίσκεται μάλλον θα πρέπει να κατεβαίνεις από τη σέλα κατά τον ανεφοδιασμό.

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Εύκολο στη χρήση το κεντρικό στάντ, ενώ το πλάγιο επειδή είναι καλά μαζεμένο για να μην προεξέχει, πρέπει να το ψάξεις λίγο για να το βρεις. Σχάρα δεν υπάρχει για τοποθέτηση μπαγκαζίερας, ενώ οι καθρέφτες δίνουν μια καλή εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω από το σκούτερ.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Γάντζος στην ποδιά, αλάρμ στους διακόπτες, πλάγιο σταντ, παροχή ρεύματος (τύπου αναπτήρα αυτοκινήτου), αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.485 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, 4χρονος, 2βάλβιδος, αερόψυκτος, 151 cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:12 ίπποι
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι με καλαμια διαμ. 37mm/ Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 240 mm / Δίσκος 210 mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών/ 13 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά, 130/60 πίσω
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.430mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:795mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:9,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:145 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΤΕΟΜΟΤΟ, Λεωφ. Κηφισσού 29, 165 43, Αθήνα Τηλ: +30 210 3410684 Fax: +30 210 3410723

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ