fbpx

KYMCO PEOPLE 200 Gti, Πλήρης Δοκιμή

Μικρό, με πολύ τσαγανό

Γράφει “200” στα καπάκια του, αλλά φοράει το ίδιο πλαίσιο/αναρτήσεις με το μεγαλύτερο αδελφάκι του, το Gti 300. Mπορεί να γράφει “200” στα καπάκια του, αλλά πηγαίνει σαν 250. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Το Kymco People GTi 200 εμπίπτει στην κατηγορία των “ψηλό-ροδων” σκούτερ, πράγμα που σημαίνει πως φοράει τροχούς 16 ιντσών. Επίσης το 200 “φοράει” και την εμφάνιση του μεγαλύτερου αδελφού, του Gti 300 (σε μερικές αγορές κυκλοφορεί και Gti 125 με την ίδια εμφάνιση). Πρόκειται για έναν σαφή ευρωπαϊκό τρόπο σχεδίασης σκούτερ με 16ιντσους τροχούς. Το People Gti δεν είναι σκούτερ μικρών διαστάσεων όπως το SH της Honda, αφού οι “πατεράδες” του έχουν αποφασίσει να το κάνουν πιο μεγάλο, άρα και πιο ευρύχωρο, πιο άνετο. ΅Χρησιμοποιώντας την ίδια “πλατφόρμα”, δηλαδή πλαίσιο, αναρτήσεις, τροχούς και κουστούμι από το μεγαλύτερο Gti, το 300, το 200άρι φοράει έναν μικρότερου κυβισμού κινητήρα 205 κυβικών εκατοστών.

Ο νέας σχεδίασης, εξελιγμένος κινητήρας είναι τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος και αποδίδει 21 ίππους, επίδοση που συναντάμε σε μεγαλύτερου κυβισμού κινητήριες μονάδες. Οι 16άρηδες τροχοί έχουν ζάντες με 5 διπλά μπράτσα (110 μπροστά και 140 πίσω, είναι τα ελαστικά του, με προφίλ 70) και η πίσω ανάρτηση φιλοξενεί δύο αμορτισέρ.

Μπροστά το πιρούνι χρησιμοποιεί μια καλοφτιαγμένη πλάκα και τα καλάμια έχουν διάμετρο 37 χιλιοστών. Το βάρος που ανακοινώνεται από την εταιρία είναι ίδιο για τα People Gti 200 και 300, στα 165 κιλά άδεια και 177 κιλά πλήρη υγρών.

Μου ‘βαλες μεγάλο πόνο στην καρδιά: δεν ξέρω ποιο να διαλέξω; Το 300 ή το 200

ΕΜΦΑΝΙΣΗ: Δυναμική και μοντέρνα η εμφάνιση που τονίζει τον “αθλητικό” χαρακτήρα του scooter. Eίναι ίδιο με το μεγάλο του αδελφάκι το 300άρι και έχει μια σχεδιαστική τάση να “σκύψει” προς τα μπρος σαν δρομέας έτοιμος για την εκκίνηση.

ΜΕΓΕΘΟΣ-ΤΡΟΧΟΙ: Compact σκούτερ πόλης με καλές διαστάσεις. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας G5 της Kymco εκπέμπει χαμηλά επίπεδα θορύβου και έχει καλή λειτουργία. Διαθέτει ζωντάνια, κάνοντας τον αναβάτη να χαίρεται που τον οδηγεί.

Η μετάδοση της δύναμης στον πίσω τροχό είναι γρήγορη και βοηθάει στις καλές εκκινήσεις στα φανάρια.

Ψηλά το τιμόνι, μεγάλοι οι διακόπτες

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η χαμηλά τοποθετημένη σέλα και το χαμηλό δάπεδο τοποθετούν τα πόδια σε άνετες γωνίες, τη στιγμή που τα χέρια είναι ψηλά τοποθετημένα. Άνετα πράγματα σε γενικές γραμμές.

ΤΙΜΟΝΙ: Είναι ψηλά τοποθετημένο και αφήνει πολύ χώρο για να κινηθούν δεξιά-αριστερά τα γόνατα. Η ακτίνα στροφής είναι ικανοποιητική για τους επιτόπου ελιγμούς. Τα άκρα του είναι αρκετά ψηλά ώστε να περνούν πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων κατά τη διήθηση.

ΣΕΛΑ: Σωστής σκληρότητας αφρώδες, βολικό-χαμηλό ύψος σέλας, καλό αντιολισθητικό κάλυμμα.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Μικρότερο χώρο διαθέτει από τον αναβάτη ο συνεπιβάτης, που είναι όμως αρκετός. Είναι άνετη η θέση των ποδιών του σε μεγάλα βολικά αναδιπλουμενα μαρσπιέ, ενώ η σχάρα διαθέτει ενσωματωμένες χειρολαβές για παραπάνω στήριξη.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Η ποδιά είναι ψηλή κι έτσι προστατεύει αρκετά το σώμα του αναβάτη. Ο αέρας τον χτυπάει στο κράνος αν σκύψει λίγο στις υψηλές ταχύτητες.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Περιορισμένος είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα, που δεν φιλοξενεί κράνος παρά δύσκολα και υπό προϋποθέσεις. Το GΤiέχει και ένα ακόμα μικρό ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι για μικροαντικείμενα.

Λίγος ο χώρος κάτω από τη σέλα, αλλά για παρηγοριά έχει και παροχή ρεύματος…

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Πάνω στο 200άρι όλα είναι ίδια με το 300, άρα περιμένεις να οδηγήσεις ένα αποδυναμωμένο 300άρι. Όπως θα θυμάστε (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε τη δοκιμή του People Gti 300) το 300άρι είχε μια “μακριά”, ήρεμη μετάδοση δύναμης από το άνοιγμα του γκαζιού μέχρι τον πίσω τροχό.

“Να ισχύει άραγε το ίδιο και με το 200;” αναρωτιόμουν πριν ανέβω στη σέλα του. Με το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού καταλαβαίνεις τη διαφορά: καμία σχέση. Το μικρό Gti τιμά και αυτό το όνομά του αλλά με διαφορετική απόδοση, είναι εκρηκτικό από το άνοιγμα κιόλας του γκαζιού, κάνοντας σε να προβληματιστείς για το τι να αγοράσεις, αν υποθέταμε ότι θα τα οδηγούσες μαζί και τα δύο μέσα σε μια μέρα.

Οι 21 ίπποι είναι εμφανείς, η μεταφορά της δύναμης γίνεται γρήγορα και σύντομα το σκουτεράκι της Kymco ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα για να αρχίσει το σκαρφάλωμά του προς τα πάνω. Η ίδια ταχυστροφία που συναντήσαμε στο 300 υπάρχει και εδώ.

Ο κινητήρας G5 της ταϊβανέζικης εταιρίας που τόσο έχει εντυπωσιάσει με την συνολική του απόδοση, θέτει νέα στάνταρ στο χώρο.

Όπως είναι αναμενόμενο, καθότι ενισχυμένο έτσι ώστε να αντιμετωπίζει τις δυνάμεις που προκαλούνται από έναν ισχυρότερο κινητήρα 29 ίππων, του 300αριού, το συγκεκριμένο πλαίσιο στο 200άρι, στην πραγματικότητα… υπολειτουργεί.

Εύκολα αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που του ρίχνονται στο δρόμο, βγάζοντάς τα πέρα και με το παραπάνω. Άρα το 200άρι είναι σταθερό και προβλέψιμο παντού, διαθέτοντας πολύ καλά χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς.

Το πιρούνι είναι πολύ καλό, ενώ στο πίσω μέρος θα προτιμούσαμε μια πιο μαλακή συνολική ρύθμιση των αμορτισέρ και στην απόσβεση, αλλά και στη σκληρότητα των ελατηρίων.

Στον τομέα των φρένων το 200 τα πηγαίνει εξαιρετικά, με τον μπροστινό δίσκο να φρενάρει από μια πλευστή τριέμβολη δαγκάνα, που περιέργως δεν γεφυρώνεται με το πίσω φρένο.

Έτσι όπως βλέπουμε τη διάταξη των φρένων των People Gti, πρέπει να πούμε ότι είναι έτοιμα για σύστημα γεφυρωμένης ενεργοποίησης – integrale, που λέγαμε παλαιότερα – αλλά και για ABS.

Μεγάλη δαγκάνα, 3έμβολη πλευστή δαγκάνα, μεταλλικά σωληνάκια υγρών

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Aυτό που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους στο ταξίδι είναι σίγουρα ο κινητήρας και το πλαίσιο με τις αναρτήσεις, αλλά και τα φρένα. Θα χρειαστείτε όμως μια ψηλή ζελατίνα για να κόβει τον αέρα, καθώς επίσης και οπωσδήποτε μπαγκαζιέρα για μεταφορά πραγμάτων, αφού ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι περιορισμένος.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Δύναμη και κέφι για στροφές. Έτσι μπορείς να χαρακτηρίσεις συνοπτικά τον κινητήρα του 200αριού. Πολύ καλές οι επιδόσεις του κινητήρα, αφού υπάρχει μπόλικη δύναμη σε όλες τις στροφές. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι πιο γρήγορες και “άμεσες” μόλις ανοίξει το γκάζι.

Το σκούτερ τινάζεται μπροστά με ορμή και ανεβάζει γρήγορα, με τον κινητήρα να δουλεύει άκοπα μέχρι τις υψηλές στροφές. Είναι ένας κινητήρας φτιαγμένος για αυτούς που θέλουν ένα 200άρι επιδόσεων και όχι ράθυμων μετακινήσεων.

Με τελική στο κοντέρ πάνω από 130 χ.α.ω και κατανάλωση που βρίσκεται κοντά στα 3,8 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, η αυτονομία θα φτάσει σχεδόν τα 240 χιλιόμετρα.

Μαζεμένο τελικό εξάτμισης με μεγάλο προστατευτικό κάλυμμα

ΤΕΛΙΚΑ

Το KymcoPeople GTi 200 έρχεται να προστεθεί σαν άξιος μικρός αδελφός του επίσης αξιόλογου 300αριού και να πλασάρει τον εαυτό του σαν οικονομικότερη πρόταση στους τομείς του κόστους αγοράς και της κατανάλωσης.

Στην πραγματικότητα, είναι ένα 300άρι με μικρότερου κυβισμού κινητήρα, που δεν είναι όμως καθόλου αδύναμος κι έτσι κινεί αξιοπρεπέστατα το σύνολο. Η διαφορά τιμής τους είναι κοντά στα 1000 ευρώ (το 200 κάνει 3.395 ευρώ και το 300 κάνει 4.295 ευρώ, χωρίς τέλος ταξινόμησης) – μια σημαντική διαφορά της τάξεως του 25%.

Το “πρόβλημα” είναι πως αυτό τον καιρό το Gti 300 “προμοτάρεται” από την εταιρία με 400 ευρώ έκπτωση στην τιμή, αν η πληρωμή είναι μετρητοίς, κάνοντας έτσι πιο δύσκολη την απόφαση.

ΟΡΓΑΝΑ: To στρογγυλό κοντέρ είναι μεγάλο και στο κέντρο των οργάνων.

Ένα παράταιρο αυτοκόλλητο που βρίσκεται κολλημένο στο κέντρο του μάλλον το φτηναίνει. Το ψηφιακό πολυόργανο βρίσκεται από κάτω του.

Ο φωτισμός είναι πολύ καλός το βράδυ, ενώ οι ενδείξεις περιλαμβάνουν: ώρα, στάθμη βενζίνης, θερμοκρασία υγρού ψύξης κινητήρα, μερικό-ολικό χιλιομετρητή.

Μεγάλο κοντέρ, μικρή ζελατίνα

ΦΩΤΑ: Δυνατά φώτα σε ένταση, με καλή δέσμη και στις δύο σκάλες. Τα led-ακιασε φώτα πορείας, φλας και στο πίσω στοπ κάνουν το σκούτερ εντυπωσιακό. Το πίσω στοπ συγκεκριμένα διαπρέπει…

Αιχμηρή αισθτητική που θυμίζει ράμφος, νύχια… κάτι επιθετικό τελοσπάντων

ΚΟΡΝΑ: Μέτρια ένταση, βαρύς ήχος, αρκετά μεγάλο το τελικό της εξάτμισης, από τη δεξιά πλευρά του scooter

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Ο ανεφοδιασμός γίνεται κάτω από τη σέλα η οποία ξεκλειδώνει από τον κεντρικό διακόπτη

Καλοσχεδιασμένη σέλα με μικρή υψομετρική διαφορά μπροστά-πίσω

 ΣΤΑΝΤ: Λίγη προσπάθεια θέλει το κεντρικό στάντ στο στήσιμο του 200 και λιγότερη δύναμη στο κατέβασμα. Υπάρχει και βολικό πλάγιο στάντ.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Κλασικοί διακόπτες, μεγάλοι και τετράγωνοι, εργονομικοί.

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Αλουμινένια σχάρα που διαθέτει βάση για μπαγκαζιέρα.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μικροί καθρέφτες, μαύρου χρώματος που κρίνονται ικανοποιητικοί όσον αφορά το οπτικό πεδίο που προσφέρουν.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Τα φλας όταν ενεργοποιούνται διαθέτουν “ενοχλητικό” ηχητικό σήμα. Υπάρχει παροχή ρεύματος (τύπου αναπτήρα αυτοκινήτου) κάτω από τη σέλα. Η κεντρική κλειδαριά διαθέτει αντικλεπτική φραγή. Στο τιμόνι υπάρχει kill switch. Τα φώτα σβήνουν από διακόπτη στο δεξί άκρο του τιμονιού. Υπάρχει γερό, πλαστικό γατζάκι για μεταφορά τσαντών. Το κλειδί του σκούτερ διαθέτει πολύγωνη προέκταση πίσω του για να κλειδώνει… την κλειδαριά με πορτάκι ασφαλείας.

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος HJC, Μπουφάν Colori

Το πίσω φως τη νύχτα είναι τόσο εντυπωσιακό και ισχυρό που γίνεται επικίνδυνο λόγω του ότι μαγνητίζει το βλέμμα αυτού που ακολουθεί!

Το έξυπνο κλειδί με την αντικλεπτική φραγή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.395 ευρώ, χωρίς Τ.Τ.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με 4 βαλβίδες, 205 κ.εκ.
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:21,1 ίπποι
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος, με δαγκάνα 3 εμβόλων / Δίσκος, με δαγκάνα 2 εμβόλων
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/16 ιντσών
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.450 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:810 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:9,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:165 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2