fbpx

GEMINI EIVISSA 150, Πλήρης δοκιμή

Η παράδοση και η τιμιότητα

Είναι τόσο ρετρό όσο πρέπει για να τραβάει τη ματιά του παρατηρητή και τόσο μοντέρνο και χρηστικό ώστε να έλκει το ενδιαφέρον αυτών που ζητούν ένα πρακτικό σκούτερ για κάθε μέρα. Με χαμηλή τιμή που μόλις ξεπερνάει τα 1.500 ευρώ. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Καλαίσθητες καμπύλες, ρετρό, νοσταλγική διάθεση και στρογγυλεμένες λεπτομέρειες. Το Gemini Eivissa 150 φοράει έναν οβάλ προβολέα στο τιμόνι, έχει μοντέρνα ενσωματωμένα LED φλας στα άκρα της ποδιάς, που είναι πλαισιωμένη από χοντρό χρωμιωμένο φιλέτο.

Το Gemini Eivissa 150 χρησιμοποιεί τροχούς μικρής-μέσης διαμέτρου 12 ιντσών και επίπεδο δάπεδο, έχει χαμηλό βάρος, αλλά και χαμηλή σέλα, στοιχεία που συνηγορούν στην εύκολη χρήση μέσα στην πόλη.

4T-Gear-Μotul

Η εμφάνιση του Gemini Eivissa 150 έχει δημιουργηθεί από βραβευμένο Ισπανό σχεδιαστή για λογαριασμό της κινέζικης εταιρίας που το παράγει και σίγουρα ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αντίστοιχα ρετρο-μοντέρνα σκούτερ.

Gemini ονομάζονται τα σκούτερ και τα παπιά που επιλέγονται από την εταιρία Moto Trend (γνωστή από την αντιπροσώπευση της Kymco στην Ελλάδα) και είναι μια φίρμα που θα συναντήσετε μόνο στην χώρα μας.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με καρμπυρατέρ, με εκκίνησή από μίζα και μανιβέλα. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 8,6 ίππους στις 7.500 rpm και η ροπή τα 1,10 kgm στις 6.000rpm. Έχει 1ΕΕΚ και δύο βαλβίδες επικεφαλής.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πέρα από την σχεδίαση προσοχή έχει δοθεί και στην ποιότητα κατασκευής, όπως και στις λεπτομέρειες μαζί με το φινίρισμα, κάνοντας το Gemini Eivissa 150 να μοιάζει με σκούτερ που κοστίζει πολύ περισσότερα χρήματα. Οι χρωματικοί σχεδιασμοί είναι τρεις: μαύρο, λευκό και καφέ ανοικτό (κρεμ).

ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Το συνολικό μήκος του scooter είναι 1.900 χιλιοστά. To βάρος είναι περιορισμένο στα 102 κιλά και το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.320mm. Μικρο-μεσαίων διαστάσεων χαρακτηρίζεται το Gemini Eivissa 150, με έμφαση στο “μικρο”, που θα βολέψει ιδιαίτερα τα χαμηλότερα αναστήματα.Το ρεζερβουάρ χωράει 6,0 λίτρα καυσίμου.

ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: ΄Όπως είπαμε και στον πρόλογο οι τροχοί είναι 12 ιντσών, διάσταση που βολεύει γιατί τα καταφέρνει και στην ταχύτητα αντιδράσεων και στην σταθερότητα, με τους αντίστοιχους συμβιβασμούς βεβαίως. Μπροστά υπάρχει δισκόφρενο μπροστά διαμέτρου 185 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω ταμπούρο 140 mm. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό με χοντρά καλάμια διαμέτρου 31 χιλιοστών και πίσω υπάρχει ένα αμορτισέρ – που δεν ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση ελατηρίου.

Πολύ όμορφης σχεδίασης είναι και οι χυτές, αλουμινένιες ζάντες του Eivissa, με πολλά κυματιστά μπράτσα, δέκα διπλά μπράτσα για την ακρίβεια, σε ένα εντυπωσιακό design που δεν έχουμε ξαναδεί. Τα ελαστικά κατασκευάζονται από την κινεζική CST.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Όρθια και πάνω στο σκούτερ είναι η θέση οδήγησης με το τιμόνι να είναι αρκετά ψηλά, ισορροπώντας την στάση του σώματος και παρέχοντας καλή στήριξη. Τα γόνατα τοποθετούνται κάπως ψηλά κοντά στις 90 μοίρες και όλη η εργονομία είναι πολύ καλή ταιριάζοντας ακόμα και στα χαμηλότερα αναστήματα.

ΤΙΜΟΝΙ: Το τιμόνι είναι σχετικά μικρό σε πλάτος, βολικών διαστάσεων με καφέ γκριπ στα άκρα του, που ταιριάζουν με την ίδιου χρώματος σέλα. Στα άκρα του, έξω από τα γκριπάκια υπάρχουν κοντά, χρωμιωμένα αντίβαρα για την περαιτέρω μείωση των κραδασμών.

ΣΕΛΑ: Η καλοσχεδιασμένη σέλα είναι αρκετά άνετη για τους επιβαίνοντες, αν και τα υψηλότερα αναστήματα δεν θα βολευτούν. Το ύψος της είναι αρκούντως χαμηλό και σε συνδυασμό με το επίπεδο κάνουν την επιβίβαση-αποβίβαση πανεύκολη. Σωστής σκληρότητας και υφής είναι το αφρώδες της, δίνοντας άνεση στη σέλα. Το καφέ κάλυμμα μοιάζει με δέρμα και ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη. Ένα πολύ βολικό και πρακτικό στοιχείο.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι από μέταλλο χωρίς λάστιχο στο πάνω τους μέρος – το έχουμε δει αρκετές φορές αυτό το στυλ μαρσπιέ και δεν το αντιλαμβανόμαστε – και είναι φυσικά αναδιπλούμενα. Είναι ψηλά τοποθετημένα και μπροστά, δυσκολεύοντας ελαφρώς τον συνεπιβάτη.

Δεν υπάρχει σχάρα, αλλά μόνο χειρολαβές δεξιά-αριστερά για τη στήριξη του συνεπιβάτη. Η σέλα του, αν και όχι ιδιαίτερα πλατιά, προσφέρει αρκετή ώρα άνετης βόλτας.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Το Eivissa διαθέτει φαρδιά ποδιά στο κάτω της μέρος και δίνει καλή κάλυψη των κάτω άκρων των αναβατών του. Το πλατύ δάπεδο βοηθάει ιδιαίτερα στη μεταφορά πραγμάτων, τσαντών (υπάρχει και γάντζος για αυτή τη δουλειά). Μιας και δεν υπάρχει ζελατίνα στο τιμόνι ο αναβάτης προστατεύεται κατά το ήμισι.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Κάτω από τη σέλα ο αποθηκευτικός χώρος είναι αρκετός και χωράει ένα jet (μισό) κράνος, ενώ υπάρχει κι ένα μικρό ντουλαπάκι μπροστά στην ποδιά με δύο θήκες που κλειδώνει.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η εκκίνηση του απλού, αερόψυκτου κινητήρα του Gemini Eivissa 150 είναι εύκολη, ενώ ο κινητήρας χρειάζεται ζέσταμα το πρωί, ιδιαίτερα τις κρύες μέρες. Αλλιώς θα διστάζει στο άνοιγμα του γκαζιού.

Το σκούτερ είναι γενικά ελαφρύ σε αίσθηση, το μικρό βάρος γίνεται φανερό σε ανακουφιστικό βαθμό. Οι μικροί τροχοί και οι βολικές διαστάσεις του Eivissa, το καθιστούν εύκολο στη χρήση, αλλά άπιαστο μέσα στην κίνηση. Αυτό οφείλεται στο κοντό μεταξόνιο, αλλά και λόγω του τιμονιού, που καταφέρνει μικρή ακτίνα στροφής.

Οι εκκινήσεις του Gemini Eivissa 150 από στάση είναι δυνατές, αφού η μετάδοση είναι κοντή έτσι ώστε να ξεκινάει αμέσως, γρήγορα το σκούτερ. Ζωντανό σε γενικές γραμμές στο άνοιγμα του γκαζιού, αυτό όμως όπως θα δούμε παρακάτω “κόβει” την τελική του ταχύτητα.

Ο κινητήρας του Gemini γενικά κρίνεται ήσυχος, με τους κραδασμούς που φτάνουν στην αντίληψη του αναβάτη να είναι ελάχιστοι.

Μετά το γκάζι και την επιτάχυνση, περνάμε στα φρένα και την επιβράδυνση. Μέτρια είναι η δύναμη του μπροστινού δισκόφρενου, αλλά από την άλλη το καλό είναι ότι δεν θα δυσκολέψει-αγριέψει τους αρχάριους αναβάτες με μπλοκαρίσματα, αφήνοντάς τους να το πατούν όσο δυνατά θελήσουν. Ακόμα και άτσαλα.

Η αποτελεσματικότητα των φρένων του Eivissa, δηλαδή του δισκόφρενου μπροστά με την διπίστονη δαγκάνα και του ταμπούρου πίσω είναι απλά ικανοποιητική.

Πολύ καλό είναι το κράτημα του Eivissa – φέρεται σαν ισορροπημένο σύνολο – που δύσκολα θα χάσει την πορεία του στις στροφές, δικαιολογώντας και τις σφιχτές αναρτήσεις του. Τα ελαστικά της CST διατηρούν καλή πρόσφυση και δύσκολα γλιστρούν.

Στις μεσαίου μεγέθους και μεγάλες λακκούβες – λόγω και της συγκεκριμένης διαμέτρου των τροχών – το πιρούνι χτυπάει τα χέρια του αναβάτη, αφού είναι σκληρά τα ελατήριά του.

Λίγο καλύτερη είναι η απόσβεση των χτυπημάτων που προσφέρει το μονό αμορτισέρ της οπίσθιας ανάρτησης του σκούτερ

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Περιορισμένες οι δυνατότητες του Gemini Eivissa 150 στο ταξίδι, όχι μόνο λόγω επιδόσεων κινητήρα, αλλά και περιορισμένης προστασίας από τον αέρα. Προτιμά την πόλη και τις δύσκολες συνθήκες της.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Με πραγματική τελική στα 94 χιλιόμετρα την ώρα γίνεται φανερό ότι η επιλογή της σχέσης μετάδοσης του Gemini Eivissa 150 έχει γίνει με γνώμονα τις γρήγορες εκκινήσεις και όχι τη μεγάλη τελική ταχύτητα. Η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 3,5 λίτρα για 100 χιλιόμετρα βόλτας, άρα το 6λιτρο ρεζερβουάρ φτάνει θεωρητικά για 170 χιλιόμετρα διαδρομής.

ΤΕΛΙΚΑ…

Με την ποιότητα κατασκευής, αλλά κυρίως την πολύ προσεγμένη εμφάνισή να αποτελούν τα κυριότερα πλεονεκτήματα του Gemini Eivissa 150 το αντίτιμο των “κάτι παραπάνω από 1,5 χιλιάρικο” ακούγεται πολύ λογικό νούμερο.

Το σκουτεράκι της Gemini τα καταφέρνει καλά σε όλους τους τομείς, χωρίς να εντυπωσιάζει, αλλά και χωρίς να δυσαρεστεί. Άρα λοιπόν εκτός από ρετρό το Gemini Eivissa 150 κρίνεται και τίμιο για τα χρήματα που απαιτούνται για να αποκτηθεί.

ΟΡΓΑΝΑ: Καλαίσθητα τα όργανα, με αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακή οθόνη. Στρογγυλό είναι το όργανο με δύο τμήματα, πάνω – περιέργως εκεί που θα περίμενες ένα ταχύμετρο – υπάρχει το στροφόμετρο με κόκκινο στις 8.000 rpm.

Κάτω από αυτό υπάρχει ψηφιακή οθόνη με διάφορες χρήσιμες ενδείξεις: ταχύμετρο, ρολόι, στάθμη βενζίνης με μπάρες, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, και βολτόμετρο μπαταρίας.

Ένα περίεργο “κόλπο” του Gemini Eivissa 150 είναι ότι το κουμπί για την αλλαγή-μηδενισμό των ενδείξεων του ψηφιακού οργάνου το βρίσκεις κρυμμένο στο ντουλαπάκι της ποδιάς και απαιτείται μια ελαφρώς χρονοβόρα διαδικασία για να το χρησιμοποιήσεις.

ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Ο κεντρικός διακόπτης διαθέτει συρταρωτή αντικλεπτική φραγή που σφραγίζει την κλειδαριά του. Οι διακόπτες είναι καλαίσθητοι, υπάρχει και alarm, ενώ η κόρνα είναι ιδιαίτερα ασθενική σε ήχο.

Στους διακόπτες συναντάμε και έναν για τα φώτα στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Όμορφο είναι το πίσω φωτιστικό σώμα, με τις LED λυχνίες, ενώ όμορφα ενσωματωμένα είναι τα επίσης LED φλας μπροστά και πίσω, στο σώμα του σκούτερ.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Εύκολα προσεγγίζεις την μεταλλική τάπα του ρεζερβουάρ για ανεφοδιασμό, αρκεί να κατέβεις από τη σέλα και να “ξεκουμπώσεις” την σέλα με ένα απλό γύρισμα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη.

ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Χρωμιωμένοι είναι οι στρογγυλοί ρετρό καθρέφτες και προσφέρουν μικρό είδωλο. Το σκούτερ διαθέτει πλάγιο και διπλό (κεντρικό) σταντ.

Το μονό σταντ στηρίζει το Gemini Eivissa 150 σε ασφαλή θέση και διαθέτει διακόπτη που δεν αφήνει τον κινητήρα να λειτουργήσει όταν είναι ανοικτό το σταντ. Το ανέβασμα του scooter στο διπλό σταντ είναι εύκολο.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πέρα από τα δύο σταντ, το Gemini Eivissa 150 έχει χώρο κάτω από τη σέλα και ντουλαπάκι στην ποδιά. Παράλληλα υπάρχει και γάντζος για αποσκευές, που βρίσκεται κάτω από το τιμόνι.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:1.550 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με καρμπυρατέρ
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:8,6 ίπποι στις 7.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Ένα αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο, διαμέτρου 185 mm/ Ταμπούρο 140 mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών / 12 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.320mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:680 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:6 lt
ΒΑΡΟΣ:102 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: MOTO TREND SA Βρυούλων 56 143 41 Ν. Φιλαδέλφεια - Αθήνα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ