fbpx

DERBI RAMBLA 300ie, Πλήρης Δοκιμή

H πόλη μου… η πίστα μου!

Με όνομα που μυρίζει Βαρκελώνη, το σπορ σκούτερ της ισπανικής Derbi μπαίνει στην πόλη δυναμικά και βγαίνει από αυτήν έχοντας αφήσει πίσω του… καμένο λάστιχο. Βλέπετε, οι σπορ καταβολές δεν κρύβονται . Η Derbi είναι μια εταιρία γεμάτη τρόπαια από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και μάλιστα στους μικρούς κυβισμούς. KEIMENO: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΓΥΡΗΣ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ
Έτοιμο το Rambla για τον δρόμο με τις στροφές...

Έτοιμο το Rambla για τον δρόμο με τις στροφές…

Πρόκειται για ένα καθαρά σπορ σκούτερ με τα σήματα της ισπανικής Derbi. Είναι μεσαίων διαστάσεων, με μικρούς αποθηκευτικούς χώρους και φοράει έναν γρήγορο 300άρη τετραβάλβιδο κινητήρα. Η λιτή κατασκευή κρατάει χαμηλά τα κιλά της, διαθέτει πολύ καλό μπροστινό φρένο με δύο δίσκους, σκληρές αναρτήσεις, πολύ καλό κράτημα και κυρίως ένα ταμπεραμέντο που ενθουσιάζει. Το τελευταίο έρχεται αυτούσιο από την Ιταλία (πώς είπατε;) αφού η Derbi, όπως και η Αprilia, είναι θυγατρικές της ίδιας εταιρίας, της μεγάλης Ευρωπαϊκής «μητέρας των σκούτερ» Piaggio.
H Piaggio, λοιπόν, αντί να σπαταλήσει χρόνο και χρήμα για τη δημιουργία ενός εξ ολοκλήρου καινούργιου 300αριού για την Ισπανική και Ευρωπαϊκή αγορά με το λογότυπο της Derbi, απλά άλλαξε αυτοκόλλητα στο ήδη έτοιμο Aprilia Sport City Cube 300.

Επιθετικό κι έτοιμο για όλα, έτσι όπως πρέπει για ένα σπορ σκούτερ

Επιθετικό σε όλους του τομείς, έτσι όπως πρέπει για ένα σπορ σκούτερ

Το όνομα Rambla προήλθε από τη δημοφιλή «περαντζάδα»/πεζόδρομο της Βαρκελώνης, αλλά με τον σπορ χαρακτήρα του 300αριού, μάλλον ένα πιο πιο δυναμικό όνομα θα του ταίριαζε, παρά η χαλαρότητα, η νυχτερινή βόλτα και η πολυκοσμία της Ράμπλα. Μήπως το όνομα από τον παρακείμενο λόφο του «Μόντζουιχ», όπου τη δεκαετία του ’60 γίνονταν Grand Prix του Παγκοσμίου, να ήταν ίσως καταλληλότερο;

Η Derbi είναι Καταλανική ιστορική εταιρία, που θα κλείσει τα 90 χρόνια ύπαρξης το 2012 και έχει κατακτήσει σχεδόν δυο δεκάδες (!) παγκόσμιους τίτλους στα Γκραν Πρι ταχύτητας. Τελευταίος της τίτλος; κάτι που ξεχνούν ακόμα και δημοσιογράφοι μοτοσυκλέτας – μα μόλις πέρσι, το 2010, στα 125 με τον Ισπανό Mαρκ Μαρκές.
Με δεδομένη την ένδοξη προϊστορία της Derbi στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας, θεωρούμε σοβαρή παράλειψη τη μη υπενθύμιση των μπόλικων Παγκόσμιων τίτλων στη μορφή ενός αυτοκόλλητου, όπου να αναγράφεται: Τόσα και τόσα «Βουέλτας Καμπεόν δελ μούντο». Κάτι δηλαδή που δεν μπορούν να το περηφανευτούν πολλές εταιρίες στον κόσμο.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ : Αιχμηρή σχεδίαση με επιθετικές γραμμές που τονίζουν τον δυναμικό, σπορ χαρακτήρα.

Εύχρηστος και φιλικός ο κινητήρας της Piaggio, αφήνει το στίγμα του

Εύχρηστος και φιλικός ο κινητήρας της Piaggio, αφήνει το στίγμα του

ΜΕΓΕΘΟΣ – ΤΡΟΧΟΙ: Μεσαίων διαστάσεων, χαμηλού συνολικού ύψους, με βολικές διαστάσεις που γενικά χωρούν σε πλήθος περιστάσεων πόλης και μποτιλιαρίσματος. Δεκαπεντάρης τροχός μπροστά και πίσω, διαστάσεις που προσφέρουν σωστή ισορροπία μεταξύ σταθερότητας και ευελιξίας μέσα στην πόλη και τα καταφέρνουν καλά στις λακκούβες.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με 4 βαλβίδες και όρεξη να ανεβάζει γρήγορα στροφές.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η θέση οδήγησης γέρνει προς τη σπορ πλευρά, με τα χέρια σχετικά χαμηλά, στις 90 μοίρες, όπως στις 90 μοίρες είναι και η γωνία των ποδιών στα γόνατα. Καλή θέση για πλήρη έλεγχο σε πλήθος περιπτώσεων. Τα πόδια είναι κάπως ψηλά τοποθετημένα, με μέτριο χώρο για να μετακινηθούν μπροστά-πίσω. Το πάτωμα που είναι επίπεδο λεπταίνει προς τα πίσω, για να διευκολύνει το σωστό και πιο σταθερό πάτημα των ποδιών σε στάση.

ΤΙΜΟΝΙ: Μεσαίο είναι ύψος του τιμονιού από το πάτωμα, που επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση του τιμονιού χωρίς να βρίσκει στα γόνατα μεγαλόσωμων αναβατών ύψους μέχρι και 1,85.  Αρκετά καλη η ακτίνα στροφής του τιμονιού, που  επιτρέπει στο Rambla να ελίσσεται άνετα ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τους επιτόπιους ελιγμούς. Υπάρχει και λίγος παραπάνω χώρος στην ποδιά, έτσι ώστε να επιτρέπονται μικρο-μετακινήσεις που ξεκουράζουν.

Το ψυγείο βρίσκεται πάνω από τους προβολείς

Το ψυγείο του κινητήρα βρίσκεται πάνω από τους προβολείς

ΣΕΛΑ: To ύψος της θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο. Στα χαρτιά είναι λογικό, στην πράξη, όμως, λόγω πλάτους ανοίγει τα πόδια μέχρι να πατήσουν κάτω. Διαθέτει μικρού πάχους αφρώδες, μόλις μερικά εκατοστά, μέτριας σκληρότητας που αφήνει τα μαλακά μόρια να αναπαυτούν τελικά στον πλαστικό σκελετό της σέλας, που όμως διαθέτει καλή σχεδίαση και πλάτος δίνοντας έτσι μια στοιχειώδη άνεση μέχρι διαδρομές τριών τετάρτων της ώρας. Για το ξεκλείδωμα σέλας, η κλειδαριά βρίσκεται στο αριστερό πλαϊνό καπάκι, σημείο που δεν συμβάλλει στη συνολική πρακτικότητα.

Δεν φτιάχτηκε για ταξίδια η σέλα του Rambla

Δεν φτιάχτηκε για ταξίδια η σέλα του Rambla

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Μεγάλο μέγεθος σέλας που επιτρέπει μικρομετακινήσεις, με καλή σχεδιάση, στήριξη, αλλά και εδώ με ελάχιστο αφρώδες. Τα μαρσπιέ είναι σε καλή θέση και αναδιπλούμενα. Το Rambla διαθέτει και χειρολαβή για να κρατιέται ο συνεπιβάτης.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Μέτρια προστασία από αέρα και βροχή, αφού είναι μικρή η επιφάνεια της ποδιάς και το κοίλο πίσω της μέρος αφήνει τον αέρα να στροβιλίζεται. Για να προστατευτούν τα πόδια, πρέπει να κλείσουν αρκετά τα γόνατα. Πολύ μικρή, διακοσμητική ζελατίνα, με ελάχιστη συμβολή στην απόκρουση του αέρα.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Σχεδόν διακοσμητικό το ντουλαπάκι της ποδιάς, με μεγάλη πόρτα και ελάχιστο χώρο. Λίγος είναι ο χώρος και κάτω από τη σέλα, που θα χωρέσει μόνο ένα ανοικτό (jet) κράνος, συγκεκριμένων διαστάσεων.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: O μικρο-«ντραγκστεράκιας» των φαναριών είναι το 300άρι. Δεν αφήνει κανέναν να το περάσει και κρατιέται δυνατά μπροστά στα πρώτα μέτρα. Συνήθως αιφνιδιάζει ακόμα και μεγάλες μοτοσυκλέτες, που για να το κυνηγήσουν πρέπει να ξεκινήσουν πατινάροντας και με πολύ γκάζι, τη στιγμή που στο Rambla απλά ανοίγεις το γκάζι.

Δυνατό στις εκκινήσεις, πολύ καλό στις στροφές

Δυνατό στις εκκινήσεις, πολύ καλό στις στροφές

Το σύνολο της κατασκευής υποστηρίζει τις σπορ του επιδόσεις. Το πλαίσιο ειναι ακριβές και σχετικά άκαμπτο, το πιρούνι άριστο σε όλες τις περιπτώσεις, αντιδρά πολύ καλά στο φρενάρισμα. Εκεί το 300άρι δεν τραβάει τον τροχό από τη μία ή την άλλη πλευρά, αλλά διατηρεί τη σταθερότητά του, λόγω και των δύο ισχυρών δίσκων. Το πίσω φρένο είναι περισσότερο συνοδευτικό, και του λείπει η αίσθηση στη μανέτα, σε αντίθεση με το μπροστινό φρένο που διαθέτει αίσθηση στο φρενάρισμα. Από τους επιτόπιους ελιγμούς μέχρι την τελική του, η σταθερότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό του Rambla, αποκαλύπτοντας τις (ιταλικές) σπορ καταβολές του.
Με δύο άτομα οι εντυπωσιακές εκκινήσεις συνεχίζονται, και το δυνατό τράβηγμα της μετάδοσης συνεχίζεται μέχρι τα 100 περίπου χ.α.ω, ταχύτητα πάνω από την οποία «χαλαρώνει», για να ανεβάσει χιλιόμετρα πιο αργά.
Οι ανωμαλίες του δρόμου «μετριούνται» μια-μια από τις σκληρές αναρτήσεις, ειδικά από τα δύο αμορτισέρ πίσω, τα οποία, έχοντας χαμηλή απόσβεση επαναφοράς θα ανεβοκατεβάσουν το πίσω μέρος μετά από λακούβα, αλλά ευτυχώς δεν θα αφήσουν να χάσει εύκολα την πορεία του ο τροχός. Οι έχοντες προβλήματα μέσης θα ταλαιπωρηθούν μετά από κάμποση ώρα, αφού τα χτυπήματα μεταφέρονται αυτούσια στους σπόνδυλους, διαμέσου και της σέλας με το λίγο αφρώδες που λέγαμε πιο πάνω.

Δύο δισκόφρενα, όπως στις μεγάλες μοτοσυκλέτες

Δύο δισκόφρενα, όπως στις μεγάλες μοτοσυκλέτες

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Λόγω της μικρής ποδιάς, της χαμηλής ζελατίνας, της σκληρής σέλας και ανάρτησης το Rambla δεν θα κουνήσει χαρούμενα την ουρά του, απαρνούμενο την κίνηση του άστεως. Επίσης στις υψηλότερες ταχύτητες (άνω των 115 χ.α.ω) θα εμφανίζει μια αστάθεια από πλευράς πλαισίου, μόνο όμως αν τα πίσω αμορτισέρ έχουν ρυθμιστεί στην πιο σκληρή προφόρτιση. Το Rambla 300, όμως, θα χαρεί ιδιαίτερα αν το κατευθύνεις σε δρόμους ορεινούς με στροφές. Η ευστροφία του, το σχετικά χαμηλό βάρος και η καλοζυγισμένη κατανομή του, αλλά και οι σφιχτές αναρτήσεις θα «ζωγραφίσουν» σε δρόμο με στροφές. Η διασκέδαση μπορεί να φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, θυμίζοντας καθαρά καταστάσεις μοτοσυκλέτας, αφού το Derbi συνοδεύεται και από ένα ζευγάρι καλών ελαστικών, που κρατούν τα καλά χαρακτηριστικά τους και στη βροχή.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Με ένα άτομο δύσκολα θα βρεθεί δίτροχο που το πιάνει στις εκκινήσεις των φαναριών, τουλάχιστον για τα πρώτα μέτρα. Η μετάδοση του 300 θα μειώσει τον δυνατό ρυθμό του μετά τα 100 χ.α.ω, για να δείξει τελικά μια μικρή τελική στα 135 περίπου χ.α.ω. Αυτό οφείλεται στην επιλογή των μηχανικών της Aprilia που έδωσαν έμφαση στις εκκινήσεις από στάση. Η κατανάλωσή του είναι καλή κοντεύοντας τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, πετυχαίνοντας μια μέση κατανάλωση γύρω στα 170-180 χιλιομέτρα με γεμάτο ντεπόζιτο. Αν το γκάζι ανοίγει χωρίς λύπηση, η αυτονομία μικραίνει στα 150 χιλιόμετρα.

ΤΕΛΙΚΑ…

Λόγω της σπορ προσέγγισής του σε όλους τους τομείς, απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό που θέλει ένα από τα καλύτερα «όπλα» για τις καθημερινές μάχες της πόλης. Το Rambla 300 μοιάζει να έχει βγει από τη φωτιά του πολέμου. Το κράτημά του είναι σφιχτό και ακριβές, όπως και οι αναρτήσεις του, το μπροστινό του φρένο και ανάρτηση κρατούν περίφημα τη σταθερότητά τους καθώς επιτυγχάνονται εξαιρετικές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Πολύ διακριτικά δηλώνει τη μάρκα του (Derbi) το Rambla

Πολύ διακριτικά δηλώνει τη μάρκα του (Derbi) το Rambla

Λόγω του ότι προορίζεται να κινείται από φανάρι σε φανάρι μέσα σε πόλεις, η μικρή ζελατίνα στο τιμόνι, αφήνει ελεύθερο το οπτικό του πεδίο, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στους επιτόπιους ελιγμούς και στην κίνηση ανάμεσα σε αυτοκίνητα. Το Rambla είναι ένα απόλυτο, γρήγορο εργαλείο πόλης που ισορροπεί περίφημα μεταξύ βάρους, κυβισμού, μεγέθους και επιδόσεων.
Με την τιμή του να βρίσκεται σε λογικά πλαίσια και με το δίκτυο υποστήριξης να είναι κοινό με της Aprilia, αποτελεί μια πολύ σοβαρή υποψηφιότητα στη λαοφιλή κατηγορία των 300 κυβικών.

 ΟΡΓΑΝΑ: Λιτά και σπαρτιάτικα, αλλά ευδιάκριτα, με μεγάλη ψηφιακή ένδειξη… της ώρας. Είπαμε βιάζεται το Rambla…

Ψηφιακό όργανο, δίπλα στο αναλογικό κοντέρ

Ψηφιακό όργανο, δίπλα στο αναλογικό κοντέρ

ΦΩΤΑ: Πολύ δυνατά, εντυπωσιακά για σκούτερ.

ΚΟΡΝΑ: Οξύς ήχος, μέτριας έντασης, αρκετά ενοχλητικός για τους άλλους.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Πρέπει να ξεκαβαλήσεις, να βγάλεις το κλειδί από την ανάφλεξη, να ξεκλειδώσεις τη σέλα από το αριστερό πλαινό καπάκι, να ανοίξεις τη σέλα, για να φτάσεις στην τάπα ντεπόζιτου.

ΣΤΑΝΤ: Υπάρχει μόνο κεντρικό στάντ. Λόγω του σωστού μοχλισμού του, στήνει πανεύκολα το 300.

Με "δύο μάτια" η ουρά, σχάρα και χειρολαβές

Με “δύο μάτια” η ουρά, σχάρα και χειρολαβές

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Μεγάλοι, μοντέρνας σχεδίασης, για τις βασικές λειτουργίες με εξτρά το σινιάλο της μεγάλης σκάλας φώτων. Τα τελευταία δεν έχουν διακόπτη για να σβήνουν.

ΣΧΑΡΑ-ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Χρήσιμη σχάρα, βολικές χειρολαβές.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Οβάλ σχήματος, αρκετά καλού οπτικού πεδίου.

ΕΞΤΡΑ και ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Μέσα στο μπροστινό ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι υπάρχει παροχή ρεύματος (τύπου αναπτήρα) που μπορεί να δώσει ρεύμα σε κινητό, αλλά και GPS. Κάτω από το τιμόνι υπάρχει ένα πλαστικό γαντζάκι, όχι πειστικής αντοχής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.745 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, με 4 βαλβίδες επι κεφαλής, τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό, αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση και εκκίνηση μόνο με μίζα
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:22, 5 ίπποι, στις 7.250 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Πιρούνι διαδρομής 100 χλστ. / Δύο αμορτισέρ, διαδρομή τροχού 80 χλστ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δίσκοι 260 χλστ. / Δίσκος 220 χλστ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών (120/70 – 130/80)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.360 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:775 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,5 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:146 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ 210 7572 200

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ