fbpx

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Τα μελλοντικά σκούτερ και τα ηλεκτρονικά

Στην υπηρεσία των scooter και του αναβάτη

Είναι 100 τοις εκατό σίγουρο ότι τα σκούτερ του μέλλοντος θα διαθέτουν από ένα μέχρι πολλά εγκατεστημένα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον αναβάτη. Μέσα από τη ραγδαία εξέλιξη των ηλεκτρονικών θα χρησιμοποιούν από ABS που ρυθμίζεται ανάλογα με την κλίση στις στροφές, μέχρι ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού, κ.α.

bosch-scooters-4

Πολλά μπορούν να είναι τα “και άλλα” που γράφουμε στον πρόλογο. Τα τεχνολογικά εξελιγμένα συστήματα δηλαδή, που θα βρουν εφαρμογή και το δρόμο προς τα μελλοντικά μας σκούτερ.

Πρωτοπόρος στο χώρο των δύο τροχών είναι – όπως έχουμε ξαναγράψει – η γερμανική Bosch η εταιρεία που ξεκίνησε την έρευνα γύρω από τα ABS μοτοσυκλέτας ήδη από 1984.

Πρόσφατα υπήρξε μάλιστα ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης (traction-control) σε διάφορους κατασκευαστές.

bosch-scooters-1
Τελευταία εξέλιξη για την Bosch είναι το ολοκληρωμένο σύστημα Motorcycle Stability Control (Ελέγχου Ευστάθειας Μοτοσυκλετών) που έχει ήδη τοποθετηθεί σε μοντέλα παραγωγής, όπως το KTM Super Adventure και το Super Duke GT. Το σύστημα συνδυάζει διάφορες παραμέτρους, όπως και την κλίση στις στροφές, παρέχοντας το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα ανά περίπτωση.

Το σύστημα ενσωματώνει επίσης traction control ανάλογα με την κλίση που βρίσκεται το δίτροχο, περιλαμβάνοντας αλγορίθμους για τις δυνάμεις που εξασκούνται (ανέβασμα-κατέβασμα) του μπροστινού και του πίσω τροχού. Μετά τις μοτοσυκλέτες, κάποια στιγμή θα έρθει και η σειρά των σκούτερ.

Ότι μπαίνει πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, τα ίδια ακριβώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν κι από τα σκούτερ

Ότι μπαίνει πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, τα ίδια ακριβώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν κι από τα σκούτερ

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν η Bosch έχει αναπτύξει μικρές σε όγκο, ελαφρές και προσιτές οικονομικά μονάδες ABS για κατασκευαστές σκούτερ, παπιών και μοτοσικλετών σε αναπτυσσόμενες αγορές (όπως της Ν.Α. Ασίας), στρέφοντας δυναμικά το βλέμμα στο μέλλον της παγκόσμιας βιομηχανίας των δύο τροχών και την την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.

Η Bosch έχει ήδη προμηθεύσει στα σκούτερ BMW C650GT το σύστημα Side View Assist, μια τεχνολογία που βοηθάει τον αναβάτη να έχει περισσότερο έλεγχο των τυφλών σημείων των καθρεφτών. Το σύστημα χρησιμοποιεί τέσσερις αισθητήρες υπερήχων για τον έλεγχο της γύρω περιοχής μέχρι και 5 μέτρα μακριά, σε ταχύτητες μεταξύ 25 έως 80 km/h.

bosch-scooters-6

Oι αισθητήρες παρακολουθούν περιοχές στα πλάγια και πίσω από το σκούτερ και αν ανιχνεύσουν ένα όχημα να πλησιάζει, η μονάδα ελέγχου καθορίζει αν υπάρχει κάποιος κίνδυνος, εκπέμποντας ή όχι οπτική προειδοποίηση μέσω σήματος στον αντίστοιχο καθρέπτη.

bosch-scooters-7

Η Bosch εξελίσσει ένα σύστημα “Ολοκληρωμένης Συνδεσιμότητας” μέσω μονάδας σύνδεσης ελέγχου της Bosch (CCU) για να συνδέει το σκούτερ ή τη μοτοσικλέτα με το διαδίκτυο και σε συνεργασία με ένα κέντρο επικοινωνίας της Bosch, το CCU θα είναι σε θέση να παρέχει τις ακόλουθες υπηρεσίες: κλήση έκτακτης ανάγκης, πρόσβαση πληροφοριών, παρακολούθηση οχήματος, τηλεμετρία.
Κλήση έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση που το σκούτερ εμπλακεί σε ατύχημα και ο αναβάτης δεν είναι ικανός να ειδοποιήσει η CCU θα στέλνει αυτόματα ένα μήνυμα που περιέχει γεωγραφικές συντεταγμένες και πληροφορίες για τη θέση του αναβάτη σε ένα τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο στη συνέχεια ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

bosch-scooters-8

Σημειώστε εδώ ότι από τον Απρίλιο του 2018 όλα τα επιβατηγά αυτοκίνητα και τα φορτηγά της ΕΕ θα ενσωματώνουν υποχρεωτικά αυτή την τεχνολογία και η BMW ανακοίνωσε πρόσφατα την χρησιμοποίηση της τεχνολογίας στα μοντέλα που προορίζονται για την Ευρώπη, ήδη από τις αρχές του επόμενου έτους.

Ο αναβάτης θα μπορεί με ένα πλήκτρο να ενεργοποιεί την CCU και να επικοινωνεί με το κέντρο επικοινωνίας και το τηλεφωνικό κέντρο, που θα δίνει πληροφορίες για τους τοπικούς αντιπροσώπους, τα συνεργεία, ή την οδική βοήθεια.

bosch-scooters-5

Πρόσβαση σε πληροφορίες, όπως υπηρεσίες, εντοπισμό των πλησιέστερων ξενοδοχείων, να κάνει κρατήσεις και να παρέχει στον αναβάτη οδηγίες μέσω GPS.
Παρακολούθηση Οχήματος. Σε περίπτωση κλοπής η μονάδα CCU μεταδίδει σήμα σε ένα app στο smartphone σας ή στο τηλεφωνικό κέντρο.

Μόλις επιβεβαιωθεί ότι το σκούτερ είναι κλεμμένο, το τηλεφωνικό κέντρο μπορεί να βοηθήσει στην ανεύρεσή του παρέχοντας την τρέχουσα θέση του.

bosch-scooters-2

Τηλεμετρία, που συλλέγει δεδομένα όπως ταχύτητα, γωνία κλίσης στις στροφές, επιτάχυνση, η ισχύς του φρεναρίσματος, κλπ) με αποστολή αυτών των στοιχείων σε υπηρεσία cloud, όπου μπορείτε να τα κατεβάσετε και να αναλυθούν αργότερα.

Το μέλλον μοιάζει να φέρνει ενδιαφέρουσες εξελίξεις στα σκούτερ και σίγουρα είναι γεμάτο… ηλεκτρονικά. Ετοιμαστείτε…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ